גיורא רום: אם חברה כמו ישראייר באה אליי וסבורה שהמחיר שמבקשת אל על לא סביר אני עוזר להם
ראש רשות התעופה האזרחית מסביר על מהפכת תחזוקת המטוסים שבישראל כבר לא נמצאת רק בחזקת חברת אל על, לאור שיתוף הפעולה בין לופטהנזה וישראייר
"אם חברה ישראלית כמו ישראייר באה אליי וסבורה שהמחיר שדורשת חברת אל על לתחזק את מטוסי האיירבוס לא סביר ויש לכך מבחינתם פתרון, ואני יכול לפעול מבחינת התקנות, אז אני אעזור להם". כך מסביר גיורא רום, מנהל רשות התעופה האזרחית בשיחה עם 'פספורטניוז' את המהפכה של תחזוקת המטוסים בישראל, שיצאה לדרך לאחר שחברת לופטהנזה טכניק קיבלה את האישור לתחזק את מטוסי חברת ישראייר.
למעשה רום, שרשום בשנים האחרונות על מספר מהפכות גדולות בתחום התעופה, רשם לזכותו עוד מהפכה גדולה, בתחום תחזוקת המטוסים. מעכשיו לאל על אין יותר מונופול בתחום זה בישראל.
רום מוסיף ואומר כי: "זהו מהלך מאד מעניין, דרמטי, יש לנו נוהל ברור איך נותנים למכון בדק רישיון ישראלי. מי שעומד בכל הדרישות לאחר שבודקים אותו, נותנים לו אישור למכון בדק ישראלי".
רום מוסיף ומסביר כמנהל רשות התעופה האזרחית: "אני אחראי שאם הם מתחזקים מטוסי איירבוס הם עושים זאת כנדרש. כעת הם יכולים לחתום כמכון בדק ישראלי, אלו יותר דרגות חופש לתעופה הישראלית".
מבחינת רשות התעופה האזרחית לאשר מכון בדק זה לא פשוט, זה מצריך עבודה רבה מאד, ולשנות לצורך כך את תכניות העבודה.
מבחינת אל על, החברה איבדה את ההכנסות של חברת ישראייר, ואילו מבחינת ישראייר היא לא תלויה יותר באנשי אל על, אלא בעצמה לאור שיתוף הפעולה עם אנשי לופטהנזה, כאשר יהיו לה בארץ באופן קבוע 4 אנשי תחזוקה מטעמה אשר ילוו את 20 אנשי האחזקה של ישראייר ויכשירו אותם.
הכוונה היא בבוא הזמן גם לתת שירות לחברות לואו קוסט זרות בישראל, דבר שייצור לישראייר הכנסה נוספת יפה.