אא

תעלומת המטוס המלזי: חשד למעורבות אל-קעידה

למעלה משבוע לאחר היעלמותו המסתורית של מטוס ה-MH370, גוברים החששות כי מדובר באירוע מכוון הקשור לארגון הטרור העולמי. עיתון "הטלגרף" הבריטי: "מודיע בשורות הארגון טוען כי ברשותו מידע על תכנית מספר נוסעים להשתלטות על מטוס". עשרות כלי שיט ומטוסים עדיין עוסקים במלאכת החיפוש

התפתחות חדשה בחקירת המטוס המלזי. 8 ימים חלפו מאז נעלם באופן מסתורי מטוס ה-MH370 של חברת "מלזיה איירליינס" שהיה בדרכו לבייג'ינג' ועליו למעלה מ-220 נוסעים ואנשי צוות. בשעות האחרונות גוברים הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים הנשענים על מידע הרשויות הביטחוניות המלזיות כי הסבירות לאירוע טרור מכוון שגרם לניתוק הקשר עם צוות הטיסה וככל הנראה גם להתרסקותו, הולכת ומתגברת.

עיתון "הטלגרף הבריטי" מדווח על אדם בשם סאג'יד בדט, פעיל בארגון הטרור הקיצוני אל קעידה, הטוען כי ברשותו מידע על מספר אזרחים מלזים שתיכננו להשתלט על המטוס באמצעות פצצה שהוטמנה בנעליים. טרם ברור האם אותם אזרחים ג'יהאדיסטים הצליחו לעלות בסופו של יום על הטיסה המדוברת. כן נבדקת האפשרות שהטייס או אחד מעמיתיו נכלל בשורות הארגון.

בד בבד, התייחס במהלך סוף השבוע, ראש ממשלת מלזיה, נג'יב רזאק, במסיבת עיתונאים מיוחדת לפרשת היעלמות המטוס אשר לטענתו נבעה מפעולה מכוונת שנעשתה במזיד. הוא ציין כי בבדיקה שערכו מומחי תעופה מלזיים וזרים עולה כי מערכות התקשורת של המטוס הושבתו כשבע וחצי שעות לאחר ההמראה, מה שהוביל לניתוק הקשר עם הפיקוח האווירי האזרחי.

עוד הוסיף רזאק לציין כי הורה להפסיק את החיפושים אחר המטוס באזור ים סין הדרומי בשל נתוני לווין הממקמים את המטוס באחד משני מסלולים: בתווך שבין צפון תאילנד לגבול קזחסטן-טורקמניסטן או בין אינדונזיה לחלקו הדרומי של האוקיינוס ההודי. סך הכול נוטלים חלק במבצע החיפוש הנרחב אחר המטוס עשרות כלי שיט ומטוסים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: