אא

ישראייר וארקיע משיקות יעדים חדשים

הסכם "השמים הפתוחים" בהובלת משרד התחבורה ממשיך לחולל שינויים בענף התעופה. השר, ישראל כץ הודיע על מתן אישורים לטיסות סדירות לטיביליסי, אנטליה ואודסה עבור ישראייר וארקיע בהתאמה. "חברות ישראליות צפויות להגיש בקשות נוספות לטיסה ליעדים חדשים"

בשורה לעשרות אלפי נוסעים ישראלים. היום (ראשון) הודיע שר התחבורה, ישראל כץ, על מתן אפשרות לחברות ישראייר וארקיע להפעיל לראשונה טיסות סדירות לשלושה יעדים מרכזיים ביבשת אירופה: טיביליסי, אנטליה ואודסה.

ישראייר תזכה במסגרת ההחלטה להצטרף לתחרות בקו שבין תל אביב לטיביליסי (גיאורגיה) כמוביל נקוב נוסף, קו בו פעלו עד עתה חברות התעופה "ג'ורג'יאן איירוויס" (שש טיסות שבועיות בקו) וארקיע (שתי טיסות שבועיות בקו).

המרוויחה הגדולה מן ההודעה היא ללא ספק ארקיע שזכתה מצידה באפשרות להפעלה של שני קווים חדשים מנתב"ג לאנטליה (תורכיה) ואודסה (אוקראינה). באשר ליעד התורכי מדובר על אישור שניתן בעקבות הסכם שנחתם בדצמבר האחרון בין מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום, ועמיתו התורכי, בילאל אקשי. ההסכם נועד לחדש את הטיסות הסדירות לתורכיה לאחר הפסקה של למעלה מחמש שנים ולאור בקשתה של חברת התעופה להפעיל את הקו האמור.

כמו כן אושרה לארקיע האפשרות להפעיל לראשונה טיסות סדירות גם בקו המחבר בין תל אביב ואודסה .כידוע, הקו מופעל כיום בלעדית על ידי החברה האוקראינית, אייר אוקראין אינטרנשיונל המיוצגת בישראל על ידי "כספי תעופה" שתיאלץ כעת להתחרות על הנוסעים בקו אל מול החברה הישראלית.

לשאלת עיתוי ההודעה על מתן האישורים הגיב השר כץ כי מדובר בחלק מיישום תהליך הליברליזציה בענף ההובלה האווירית אותו הוא מוביל בשנים האחרונות במסגרת משרד התחבורה המוביל לגידול במספר הטיסות והנוסעים מישראל וממנה.

עוד הוסיף לציין השר כי במסגרת הסכם השמים הפתוחים שנחתם אשתקד בין ישראל לאיחוד האירויפ, צפויות חברות תעופה ישראליות להגיש בקשות נוספות לטיסה ליעדים חדשים ברחבי הגלובוס.

טרם ברור התאריך המדויק בו תתבצענה לראשונה הטיסות ומה תהיה תדירותן השבועית. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: