אליעזר שקדי מציג היום את הדוחות הכספיים לשנת 2013 ויוצא לדרך חדשה
בעקבות פרסום הדוחות הכספיים של אל על לשנת 2013 שהראו שיפור משמעותי לעומת שנת 2012 מפרט שקדי את הגורמים שהשפיעו על התוצאות ומאחל הצלחה למחליפו: "איחולי מקרב לב למחליפי בתפקיד דוד מימון, אשר ממחר יוביל את אל על"
|
אליעזר שקדי סקר היום (רביעי), ביומו האחרון כמנכ"ל אל על, את התוצאות הכספיות לשנת 2013 ואת הגורמים השונים שהשפיעו עליהן.
"התוצאות העסקיות של שנת 2013 משקפות את הפעולות אותן הובלנו בתחומים השונים. השנה הסתיימה ברווח של 25.4 מיליון דולר. החברה רשמה גידול בהכנסות בשיעור של 4% ושיפרה משמעותית את תזרים המזומנים ואת ההון.
החברה מסיימת את שנת 2013 עם תזרים מזומנים איתן מפעילות שוטפת בסך של כ-185.3 מיליון $, המהווה שיפור משמעותי, לעומת תזרים של כ- 78.3 מיליון דולר בשנת 2012, אשר מהווה בסיס יציב להמשך קידום ופיתוח החברה. לחברה יתרת מזומנים בסך של כ- 99 מיליון $, אשר מהווה בסיס טוב שיסייע בהמשך לבצע השקעות ולפתח מנועי צמיחה ומקורות הכנסה נוספים".
על התחרות שאיתה בתמודדה אל על אמר שקדי:
"החברה התמודדה במהלך שנת 2013 עם התחרות המתעצמת, שבאה לידי ביטוי בגידול של 9% בתנועה בנתב"ג. אל על הגדילה את היצע המושבים בכ- 5% ושיעור התפוסה במטוסיה עמד על כ- 82.9%.
השינוי העיקרי בתנועה בנתב"ג נבע מגידול דרמטי בפעילותן של חברות התעופה הטורקיות לישראל וממנה, אשר הינו למעשה פועל יוצא של תמיכה לא מובנת של מדינת ישראל בהתרחבותן הבינלאומית של חברות התעופה הטורקיות על חשבונן של חברות התעופה הישראליות אשר נמנע מהן לטוס לטורקיה, למרות הבטחות גורמים ממשלתיים".
בעניין ההשקעה בציי מטוסים אמר שקדי:
"החברה המשיכה בביצוע תכנית ההשקעות, לרבות תשלומים עבור קניית מטוסים חדשים מדגם 737-900 כחלק מעסקה לרכישת 8 מטוסים, ש- 2 מהם כבר פועלים בשירות החברה. מטוס ה- 737-900 השלישי מעסקה זו ייכנס לשירות באל על בסוף חודש זה, המטוס הרביעי צפוי להיכנס לפני הקיץ הקרוב- סה"כ יפעלו 4 מטוסים חדשים מדגם זה עד קיץ 2014. ארבעת המטוסים הנוספים יגיעו עד 2016.
החברה הגיעה להסכמי מימון עם מוסדות פיננסים בינלאומיים בתנאים אטרקטיביים, ובין היתר גייסה חוב בשתי הנפקות מוצלחות בשוק ההון האמריקאי של כ- 200 מיליון $.
כתפיסת עולם עסקית ותפעולית, המשיכה החברה לפעול לצמצום מספר ציי המטוסים והוצאת מטוסים ישנים, ובמסגרת זאת הוצאנו משירות באוקטובר האחרון את מטוסי ה- 767-200, כך שמספר הציים בחברת אל על עומד כיום על 4 ציים בלבד".
בנושא השיווק הישיר ומועדון הנוסע המתמיד ציין שקדי:
"במסגרת מאמצינו להתייעלות ולביסוס מנועי צמיחה נוספים, נרשמה עלייה של כ-19% במכירות הכרטיסים באמצעות האינטרנט.
פעילות מועדון הנוסע המתמיד בארץ ובעולם נמצאת בתהליך גידול מרשים- והמועדון מונה כבר כ- 1.3 מיליון חברים. אנו פועלים לשנות את מודל ההפעלה של המועדון ולהשקת כרטיס אשראי ממותג בשיתוף עם גורמים פיננסיים".
שקדי פירט לגבי הסכם השמיים הפתוחים והמותג up:
"במסגרת ההסכם שהושג עם משרד האוצר והמדינה עם חתימת הסכם השמיים הפתוחים ויישומו בפועל, הוגדל שיעור השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות ל- 97.5%. זאת על מנת לאפשר תחרות הוגנת. אנו מצפים כי המדינה תבצע את כל הפעולות כדי לאפשר שוויון הזדמנויות אמיתי לכל חברות התעופה הישראליות, ללא הגבלות הכרוכות בביטחון.
כמענה למגמות בשווקים העולמיים ולצרכים המשתנים בענף התעופה הבינלאומי (לרבות מדיניות השמיים הפתוחים), השיקה אל על את מותג התעופה החדש לטיסות מוזלות- UP. בכך, אנו מצטרפים למגמה בענף התעופה הבינלאומי ואל חברות התעופה הגדולות בעולם, תוך היותנו קשובים למגוון ההעדפות של קהל הלקוחות. המותג UP מאפשר ללקוח להרכיב את המוצר המתאים לו על פי צרכיו. ב- 30 במרץ 2014 תחל הפעילות על ידי 5 מטוסים מדגם 737-800 לברלין, בודפשט, לרנקה, קייב ופראג".
אל על הצליחה גם זכתה במגוון פרסים בינלאומיים ועל כך סיפר שקדי:
"במסגרת ההתחדשות והשיפורים בשירות ובמוצר שחלו בחברה בעת האחרונה זכתה אל על בפרסים בינלאומיים חשובים שהוענקו לה על ידי גופים חיצוניים בלתי תלויים. בין היתר, החברה נבחרה לאחת מ- 20 חברות התעופה הטובות בעולם מתוך מאות חברות תעופה ע"י המגזין העולמי והיוקרתי Travel and Leisure, הוכתרה כמותג המותגים ע"י סופרברנדס (אל על, קוקה קולה וטבע), נבחרה לחמישייה הראשונה במסחר אלקטרוני ע"י GO E-COMMERCE 2013 ועוד".
שקדי מסכם את הדברים ומאחל הצלחה:
"בשנת 2013 נמשך השינוי החשוב בתרבות האירגונית באל על; מעל 1570 אנשים, נמדדו באופן רציף על פי התוצאות ותומרצו בהתאם.
אנו מחוייבים להמשיך להעניק שירות ומוצר ברמה הגבוהה ביותר ללקוחותינו ולעשות מאמץ מתמשך להתמודדות עם תנאי השוק המאתגרים.
אני מבקש להודות לכל אנשי החברה, על הקרקע, באוויר, בארץ ובעולם על ארבע שנים של פעילות משותפת. בזכות איכותם, נחישותם, מסירותם והאכפתיות שגילו, הצלחנו לייצב ולהוביל ולקדם את החברה ואני משוכנע כי הם ימשיכו ויצעידו אותה להישגים.
כמו כן, אני מבקש להודות באופן אישי ליו"ר מועצת המנהלים עמיקם כהן, למועצת המנהלים ולחבריי בהנהלה, על דרך משותפת ועל ארבע שנים של עשייה פורייה ומשמעותית.
איחולי מקרב לב למחליפי בתפקיד דוד מימון, אשר ממחר יוביל את אל על. אני מאחל לו בשם כל אנשי אל על הצלחה גדולה."
ניסים מלכי, סמנכ"ל הכספים, שפורש גם הוא מתפקידו, ציין: "אין ספק שמדובר בתוצאות המצביעות על מימושם של מהלכים רבים, אותם הסברנו בעקביות במשך השנים האחרונות, ובכלל זה: הטיפול בסוגיית הוצאות הביטחון, הצטיידות במטוסים חדשים ומימונם בתנאים נוחים, צמיחה מרשימה במכירות דרך האינטרנט, שידרוג מערכות המחשוב המרכזיות, יישום מדיניות גידור משופרת ופעולות נוספות.
ההון העצמי, שהגיע לרמה של 180 מיליון דולר, התזרים מפעילות שוטפת שגדל בשנת 2013 לכ-185.3 מיליון דולר והצמיחה ברווח לפני מס להיקף של כ- 37.5 מבטאים את הצלחת המהלכים העסקיים האמורים בגינם אנו קוטפים עתה פירות ראשונים.
מבחינתי האישית, היה זה הדוח הכספי האחרון עליו אני חותם כסמנכ"ל הכספים של החברה, וזאת לאחר למעלה מ- 40 שנות שירות בשורות אל על. אני רוצה להודות לכם באופן אישי על שנים רבות של עשייה משותפת מדהימה, ועל שיתוף הפעולה שזכיתי לקבל מכם כשותפים מלאים לדרכה של אל על. אני מעביר את הפיקוד לגברת דגנית פלטי ומאחל לה הצלחה רבה מכל ליבי".
"התוצאות העסקיות של שנת 2013 משקפות את הפעולות אותן הובלנו בתחומים השונים. השנה הסתיימה ברווח של 25.4 מיליון דולר. החברה רשמה גידול בהכנסות בשיעור של 4% ושיפרה משמעותית את תזרים המזומנים ואת ההון.
החברה מסיימת את שנת 2013 עם תזרים מזומנים איתן מפעילות שוטפת בסך של כ-185.3 מיליון $, המהווה שיפור משמעותי, לעומת תזרים של כ- 78.3 מיליון דולר בשנת 2012, אשר מהווה בסיס יציב להמשך קידום ופיתוח החברה. לחברה יתרת מזומנים בסך של כ- 99 מיליון $, אשר מהווה בסיס טוב שיסייע בהמשך לבצע השקעות ולפתח מנועי צמיחה ומקורות הכנסה נוספים".
על התחרות שאיתה בתמודדה אל על אמר שקדי:
"החברה התמודדה במהלך שנת 2013 עם התחרות המתעצמת, שבאה לידי ביטוי בגידול של 9% בתנועה בנתב"ג. אל על הגדילה את היצע המושבים בכ- 5% ושיעור התפוסה במטוסיה עמד על כ- 82.9%.
השינוי העיקרי בתנועה בנתב"ג נבע מגידול דרמטי בפעילותן של חברות התעופה הטורקיות לישראל וממנה, אשר הינו למעשה פועל יוצא של תמיכה לא מובנת של מדינת ישראל בהתרחבותן הבינלאומית של חברות התעופה הטורקיות על חשבונן של חברות התעופה הישראליות אשר נמנע מהן לטוס לטורקיה, למרות הבטחות גורמים ממשלתיים".
בעניין ההשקעה בציי מטוסים אמר שקדי:
"החברה המשיכה בביצוע תכנית ההשקעות, לרבות תשלומים עבור קניית מטוסים חדשים מדגם 737-900 כחלק מעסקה לרכישת 8 מטוסים, ש- 2 מהם כבר פועלים בשירות החברה. מטוס ה- 737-900 השלישי מעסקה זו ייכנס לשירות באל על בסוף חודש זה, המטוס הרביעי צפוי להיכנס לפני הקיץ הקרוב- סה"כ יפעלו 4 מטוסים חדשים מדגם זה עד קיץ 2014. ארבעת המטוסים הנוספים יגיעו עד 2016.
החברה הגיעה להסכמי מימון עם מוסדות פיננסים בינלאומיים בתנאים אטרקטיביים, ובין היתר גייסה חוב בשתי הנפקות מוצלחות בשוק ההון האמריקאי של כ- 200 מיליון $.
כתפיסת עולם עסקית ותפעולית, המשיכה החברה לפעול לצמצום מספר ציי המטוסים והוצאת מטוסים ישנים, ובמסגרת זאת הוצאנו משירות באוקטובר האחרון את מטוסי ה- 767-200, כך שמספר הציים בחברת אל על עומד כיום על 4 ציים בלבד".
בנושא השיווק הישיר ומועדון הנוסע המתמיד ציין שקדי:
"במסגרת מאמצינו להתייעלות ולביסוס מנועי צמיחה נוספים, נרשמה עלייה של כ-19% במכירות הכרטיסים באמצעות האינטרנט.
פעילות מועדון הנוסע המתמיד בארץ ובעולם נמצאת בתהליך גידול מרשים- והמועדון מונה כבר כ- 1.3 מיליון חברים. אנו פועלים לשנות את מודל ההפעלה של המועדון ולהשקת כרטיס אשראי ממותג בשיתוף עם גורמים פיננסיים".
שקדי פירט לגבי הסכם השמיים הפתוחים והמותג up:
"במסגרת ההסכם שהושג עם משרד האוצר והמדינה עם חתימת הסכם השמיים הפתוחים ויישומו בפועל, הוגדל שיעור השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות ל- 97.5%. זאת על מנת לאפשר תחרות הוגנת. אנו מצפים כי המדינה תבצע את כל הפעולות כדי לאפשר שוויון הזדמנויות אמיתי לכל חברות התעופה הישראליות, ללא הגבלות הכרוכות בביטחון.
כמענה למגמות בשווקים העולמיים ולצרכים המשתנים בענף התעופה הבינלאומי (לרבות מדיניות השמיים הפתוחים), השיקה אל על את מותג התעופה החדש לטיסות מוזלות- UP. בכך, אנו מצטרפים למגמה בענף התעופה הבינלאומי ואל חברות התעופה הגדולות בעולם, תוך היותנו קשובים למגוון ההעדפות של קהל הלקוחות. המותג UP מאפשר ללקוח להרכיב את המוצר המתאים לו על פי צרכיו. ב- 30 במרץ 2014 תחל הפעילות על ידי 5 מטוסים מדגם 737-800 לברלין, בודפשט, לרנקה, קייב ופראג".
אל על הצליחה גם זכתה במגוון פרסים בינלאומיים ועל כך סיפר שקדי:
"במסגרת ההתחדשות והשיפורים בשירות ובמוצר שחלו בחברה בעת האחרונה זכתה אל על בפרסים בינלאומיים חשובים שהוענקו לה על ידי גופים חיצוניים בלתי תלויים. בין היתר, החברה נבחרה לאחת מ- 20 חברות התעופה הטובות בעולם מתוך מאות חברות תעופה ע"י המגזין העולמי והיוקרתי Travel and Leisure, הוכתרה כמותג המותגים ע"י סופרברנדס (אל על, קוקה קולה וטבע), נבחרה לחמישייה הראשונה במסחר אלקטרוני ע"י GO E-COMMERCE 2013 ועוד".
שקדי מסכם את הדברים ומאחל הצלחה:
"בשנת 2013 נמשך השינוי החשוב בתרבות האירגונית באל על; מעל 1570 אנשים, נמדדו באופן רציף על פי התוצאות ותומרצו בהתאם.
אנו מחוייבים להמשיך להעניק שירות ומוצר ברמה הגבוהה ביותר ללקוחותינו ולעשות מאמץ מתמשך להתמודדות עם תנאי השוק המאתגרים.
אני מבקש להודות לכל אנשי החברה, על הקרקע, באוויר, בארץ ובעולם על ארבע שנים של פעילות משותפת. בזכות איכותם, נחישותם, מסירותם והאכפתיות שגילו, הצלחנו לייצב ולהוביל ולקדם את החברה ואני משוכנע כי הם ימשיכו ויצעידו אותה להישגים.
כמו כן, אני מבקש להודות באופן אישי ליו"ר מועצת המנהלים עמיקם כהן, למועצת המנהלים ולחבריי בהנהלה, על דרך משותפת ועל ארבע שנים של עשייה פורייה ומשמעותית.
איחולי מקרב לב למחליפי בתפקיד דוד מימון, אשר ממחר יוביל את אל על. אני מאחל לו בשם כל אנשי אל על הצלחה גדולה."
ניסים מלכי, סמנכ"ל הכספים, שפורש גם הוא מתפקידו, ציין: "אין ספק שמדובר בתוצאות המצביעות על מימושם של מהלכים רבים, אותם הסברנו בעקביות במשך השנים האחרונות, ובכלל זה: הטיפול בסוגיית הוצאות הביטחון, הצטיידות במטוסים חדשים ומימונם בתנאים נוחים, צמיחה מרשימה במכירות דרך האינטרנט, שידרוג מערכות המחשוב המרכזיות, יישום מדיניות גידור משופרת ופעולות נוספות.
ההון העצמי, שהגיע לרמה של 180 מיליון דולר, התזרים מפעילות שוטפת שגדל בשנת 2013 לכ-185.3 מיליון דולר והצמיחה ברווח לפני מס להיקף של כ- 37.5 מבטאים את הצלחת המהלכים העסקיים האמורים בגינם אנו קוטפים עתה פירות ראשונים.
מבחינתי האישית, היה זה הדוח הכספי האחרון עליו אני חותם כסמנכ"ל הכספים של החברה, וזאת לאחר למעלה מ- 40 שנות שירות בשורות אל על. אני רוצה להודות לכם באופן אישי על שנים רבות של עשייה משותפת מדהימה, ועל שיתוף הפעולה שזכיתי לקבל מכם כשותפים מלאים לדרכה של אל על. אני מעביר את הפיקוד לגברת דגנית פלטי ומאחל לה הצלחה רבה מכל ליבי".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}