אא

הערכה באל על: מימון יהיה חייב לחתוך בהוצאות

מנכ"ל אל על החדש אמנם הגיע לחברה בתום שנה רווחית אך ייאלץ לבצע הליך התייעלות מקיף על מנת להימנע מהיעדר רווחיות בתום 2014. הרקע לצורך בצמצום ההוצאות: הירידה הצפויה במחירי הטיסות. בנוסף חייב יהיה מימון להגיע להסכם עם הטייסים

| |

הצרות של דוד מימון. מנכ"ל אל על הטרי נכנס לחברה באחת התקופות הבעייתיות בתולדותיה. לאחר שאליעזר שקדי נפרד מהחברה עם הצגת רווח של 25 מיליון דולר וחגיגות סיום, הרי שכאב הראש של מימון רק מתחיל. במידה והאחרון לא ינקוט בשורה של פעולות דרסטיות, הרי שהשנה הקרובה צפויה להסתיים במפח נפש עבור אל על בכל הקשור לנתוני הרווחיות בגרפים השונים.

ראשית יהיה מימון חייב קודם כל לצמצם ולחתוך בהוצאות החברה, זאת על רקע ההבנה כי היא לא תוכל להמשיך במתכונת הנוכחית ברמת הוצאות זהה כפי שנרשמה אשתקד. בנוסף, בעקבות כניסת טיסות הלואו קוסט, צפויים מחירי הטיסות לרדת וזאת עוד מבלי להזכיר את שער הדולר הנמוך הפוגע אשר אינו תורם אף הוא לאינטרסים הכלכליים של אל על.

מנגד יש לציין גם את טיסות מותג הלואו קוסט החדש של אל על (UP) שהובילה אותה למימון של חמישה יעדים. טרם ברורה כמובן מידת ההצלחה של הקווים החדשים, אולם כבר כעת ידוע כי החלוקה באל על למתכונת רגילה לצד לואו קוסט איננה רצינית, מה גם שלפי שעה הוצאות הטיסות באל על מבחינת הטייסים הינם בדיוק כמו בטיסה רגילה.

בנוסף, יש לציין את הסכסוך המתמשך בין ועד הטייסים להנהלת אל על. הטייסים מצידם ממשיכים לכאורה שלא להגיע לטיסות, לאחר באופן שיטתי, לבצע פעולות בצורה איטית ואף לגרום להשבתה של חלק מהטיסות. מנגד משלמת החברה עבור טיסות מותג ה-"UP" כמו כל טיסה מסחרית רגילה. השורה התחתונה הינה סיטואציה בה הטייסים מסרבים להגעת צוותים אחרים לטיסות, דבר אשר יצריך את מימון להגיע עימם להסכמות, בתקווה לסיום המתיחות בין הצדדים.

בינתיים בנה לעצמו מימון "כוורת" ניהולית חדשה לצידו בה ניצבים דגנית פלטי (סמנכ"לית הכספים החדשה), ניסים מלכי הוותיק (ידוע כי הוא ומימון אינם משדרים על אותו גל) וחנן מסטרו סמנכ"ל משאבי האנוש ומנהל המחליף את ראובן וירובניק שכידוע פרש מן החברה. כן ידוע כי מימון עוד צריך למנות במקומו סמנכ"ל למסחר וקשרים תעופתיים.


מימון. יש לו הרבה עבודה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהדוד מימון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: