אא

ה-UP של אל על: האם לואו קוסט גם במחיר?

על רקע פתיחת עונת הנסיעות באופן רשמי, "פספורטניוז" ערך השוואה בין חברות התעופה השונות במספר יעדי לואו קוסט: ברלין, בודפשט ולרנקה. איפה תמצאו את הכרטיס הזול ביותר... התשובות בכתבה

||| |||

UP OR DOWN? עונת הנסיעות כבר כאן. למעלה מ-1.2 מיליון ישראלים ייצאו בפסח הקרוב לצד עוד מאות אלפי ישראלים בחודשים הקרובים לטיולים שונים בתפוצות, כאלו אשר יעסיקו שעות נוספות את נתב"ג וחברות התעופה הישראליות והזרות הפועלות ממנו.

בהמשך לכך, יש לציין את אחת מן הבשורות המשמעותיות של ענף התעופה בעת האחרונה, אשר ללא ספק הייתה עצם ההודעה של חברת אל על על השקת מותג לואו קוסט חדש מטעמה – "UP", לפיו התחייבה חברת התעופה הישראלית על מחירים זולים ומשתלמים לקהל לקוחותיה לחמישה יעדים: בודפשט, ברלין, לרנקה, קייב ופראג.

בשורות הבאות נחשוף בפניכם את תחקיר "פספורטניוז", המוכיח כי בכל הקשור למחירים זולים בשוק התעופה עבור הקהל הישראלי, הרי שעוד חזון למועד. לא מאמינים? אנא קראו בעיון את הכתבה שלפניכם.

בודפשט: הפרש אסטרונומי למזמינים בחג, מינורי לאחר חול המועד

עבור כרטיס טיסה ב-up של אל על הלוך ושוב לאדם בודד (יציאה: יום ג', 15/4; חזרה: יום ג', 22/4), תיאלצו לשלם סכום של 668.96$ שבהמרה לשקלים (על פי השער היציג של היום) הינם 2325.30 ₪. 

לשם השוואה, חברת הלואו קוסט וויז אייר (WIZZ AIR) מציעה מחירים משתלמים בהפרש של עשרות אחוזים. אמנם גם כאן המחיר אינו כולל שירותי כבודה (לרעבים שביניכם, יש לדאוג להכין סנדוויץ' מבעוד מועד), אולם המחיר כאמור זול באופן ניכר מאל על. עבור טיסה הלוך ושוב לבודפשט לאדם בודד למחרת ליל הסדר (יציאה: 15/4, יום ג', 21:25, חזרה: 22/4, יום ג', 16:20) תשלמו 430$ שבשקלים (על פי השער היציג של היום) הם 1494.68 ₪. בחישוב פשוט, הבדל של למעלה מ-230 דולר.

לאחר החג מחירי הלואו קוסט חוזרים לשפיות, אולם בכל זאת בעוד באל על מציעים מחיר של 68.82$ (בהמרה לשקלים הם 238.18 ₪, עפ"י השער היציג של היום), בקרב המתחרה ההונגרית וויז אייר, תשלמו פחות (40 אירו לכיוון – 192.4 ש"ח עפ"י השער היציג של היום).

 

ברלין:

אחרי בודפשט , פנינו אל ברלין, בירת גרמניה. גם ליעד נחשק זה מבטיחה אל על מחירים זולים ההשוואה גם כאן מפתיעה : 

הפעם, בחרנו בטיסה במהלך חג השבועות (5-10/6), במסגרתו מציע מותג ה-"UP" של אל על מחיר של 484.5$ לטיסת הלוך ושוב (יציאה: 5/6, יום ה', שעה: 06:20, חזרה 10/6, יום ג', שעה: 10:55), שבהמרה לשקלים הם 1676 ₪ (עפ"י השער היציג של היום). לעומת זאת, מציעה חברת הלואו קוסט הבריטית, איזי ג'ט, חבילה זהה בעלות של  272 אירו שהם 1308 ₪ (יציאה: 5/6, יום ה', שעה: 13:10, חזרה: 10/6, יום ג', שעה: 07:10, בהתאם לשער היציג של היום).

חברת אייר ברלין, הנחשבת כידוע לחברה סדירה, מציעה מחיר של 326 אירו לטיסת הלוך ושוב (1568 ₪ עפ"י השער היציג של היום). לא רק שהמחיר זול יותר ממותג ה-"UP" של אל על, הוא גם כולל יתרונות משמעותיים לטובת אייר ברלין מעצם היותה חברת תעופה סדירה על פני לואו קוסט (הושבה, אוכל וכבודה). כך באשר לטיסה המדוברת (יציאה: 5/6, יום ג':, שעה: 04:50, חזרה: 10/6, יום ג', שעה: 22:10), הרי שההמראה מאוחרת ב-14 שעות מזו של מקבילתה הישראלית. המשמעות: אפשרות לבלות בבירה הגרמנית כמעט יממה נוספת ובמחיר משתלם יותר.

לרנקה:

המשכנו בהשוואה, הפעם ביעד השלישי והקרוב ביותר אותו מציעה UP, הלוא היא לרנקה שבקפריסין.

בעוד חברת התעופה הקפריסאית "סייפרוס איירווייס" (חברת תעופה סדירה) מציעה 211.13 אירו שבהמרה לשקלים הם 1015 ₪ עבור טיסת הלוך ושוב שתצא ב-1/5 לסופ"ש (הלוך: 1/5, יום ה', שעה: 07:05, חזור: 5/5, יום ב', שעה: 22:45), הרי שבמותג הלואו קוסט "UP", תשלמו עבור טיסה הלוך חזור בת יממה אחת פחות (הלוך: 1/5, יום ה', שעה: 16:10, חזור: 4/5, יום א', שעה: 18:15) מחיר של 209.41$ שבהמרה לשקלים הם 724.76 ₪. חשוב לציין את תוספות הכבודה, ההושבה במטוס והוצאות נוספות אשר אינן כלולות במחירי הלואו קוסט לעומת חברת תעופה סדירה דוגמאת סייפרוס איירווייז.

"ה-UP איננו לואו קוסט - הנכס העיקרי של אל על הוא הסוכנים"

גורם בכיר בענף התעופה והנסיעות התייחס בשיחה עם "פספורטניוז" להפרשי המחירים הניכרים של "UP" לעומת המתחרות בשוק, ובמסגרתה הציג תמונת מצב עגומה למדי עבור חברת התעופה הישראלית. "האפ הוא ממש לא לואו קוסט, הגיע הזמן שאנשים יבינו זאת אחת ולתמיד", הבהיר בנחרצות. "צריך להבין לואו קוסט זה עולם אחר לגמרי ואל על למעשה רוקדת על שתי חתונות. היא צריכה להחליט, או שהיא מקימה חברת לואו קוסט משלה, או שלא. עצם זה שהיא מגדירה חלק מהטיסות שלה כלואו קוסט זה ממש לא רציני. המחירים בסופו של דבר לא זולים יותר ונקבעים בהתאם לפונקציה של השוק".

מה שהכי מקומם את אותו גורם הוא היחס של אל על לסוכני הנסיעות. "הנכס העיקרי של אל על הוא הסוכנים", הבהיר אותו גורם. "בזכות הסוכנים אל על שומרת על תדמית של חברה לאומית. כל סוכני הנסיעות נותנים לה גב וזה משמעותי. מה שמרתיח אותנו, הוא שבמקום שאל על תיתן גב לסוכנים ותגן עליהם, הם רק הולכים ומורידים את שיעורי העמלות, מהלך שהוא ללא ספק חסר כל היגיון. שיזכרו, שאם חלילה, הסוכנים יחליטו לעזוב אותם, הם ירגישו את הפגיעה טוב טוב בכיס".


מותג הלואו קוסט של אל על ("UP"). המחיר לא משתלם. צילום: סיון פרג'

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: