אא

אייר ברלין קוראת למשקיעים לרכוש אגרות חוב

לאור תוצאות לא מספקות בדו"ח השנתי של 2013, יצאה הנהלת חברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה, בהודעה במטרה למכור אגרות חוב בשווי 300 מיליון אירו. הערכה: אפשרות שאתיחד תגביר את שליטתה בחברה

| |

זקוקים לעזרה. חברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה, אייר ברלין, פירסמה בימים האחרונים הודעה יוצאת דופן במשמעותה. המאורע: פנייה למשקיעים פוטנציאליים בבקשה לרכוש אגרות חוב בשווי 300 מיליון אירו (450 מיליון דולר) במטרה להימנע מתסבוכת כלכלית, זאת לאחר ש-2013 הסתיימה עבורה בהפסד תפעולי כביר.

בחברה מציינים כי יפרסמו דו"ח רשמי אודות הנתונים הכספיים של הרבעון האחרון ב-30 לאפריל, אולם כבר עתה ברור כי התוצאות לא עתידות להיות חיוביות. מהנתונים האחרונים שפירסמה אייר ברלין בנובמבר האחרון נמסר על הפסד תפעולי בסך של 315.5 מיליון אירו בהשוואה לרווח של 6.8 מיליון אירו ב-2012.

לצד הפנייה למשקיעים לרכוש אגרות חוב שיסייעו לחברה להתייצב כלכלית, רומזים גורמים בחברה ובשוק התעופה העולמי כי קיימת אפשרות ריאלית כי חברת אתיחד המחזיקה ב-29% בעלות בחברה תעמיק את אחיזתה באייר ברלין בשיעור אחוז גבוה יותר. כן ידוע כי אתיחד העניקה הלוואה יוצאת דופן לחברה בסך 255 מיליון דולר, מתוכם משכה החברה הגרמנית עד כה 135 מיליון דולר, שאמורים לשמש אותה עד 2021.

מהסניף הישראלי של אייר ברלין נמסר ל-"פספורטניוז" כי להתפתחויות בגזרה העולמית אין שום השפיעה על על הטיסות מנתב"ג. "אנחנו ממשיכים לעבוד במלוא המרץ לקראת עונת קיץ עמוסה בפעילות", סיפרו בחברה.



הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: