אא

אליטליה: הצעה לסיוע עתק מאתיחד נדחתה

חברת התעופה מהמפרץ הפרסי מוכנה לגייס הון בסך 500 מיליון אירו לטובת אליטליה בתמורה ל-49 אחוזי שליטה בחברה , באלאיטליה מתנגדים למהלך בשל כוונה לפיטורי עובדים ושינויי מתווה קיימים גורם המקורב לחברה: "מרחב התמרון של אתיחד במו"מ קלוש, אולם השיחות צפויות להימשך"

| |

חברת התעופה האיטלקית "אלאיטליה" מקיימת בתקופה האחרונה מגעים עם "אתיחד", באשר לכניסה משמעותית של האחרונה למצבת בעלי השליטה בחברה בתמורה להזרמת הון משמעותי.

גורמים המעורים במשא ומתן מספרים כי חברת התעופה מהמפרץ הפרסי מוכנה לגייס הון בסך 500 מיליון אירו בתמורה ל-49 אחוזי שליטה בחברה, אלא שבהנהלת אליטליה החליטו להשהות את המגעים בנושא, בשל חוסר הסכמה לתנאים המוצעים של אתיחד הכוללים פיטורי 3000 עובדים ודרישתה להמרת חוב החברה העומד על 800 מיליון אירו למניות (כמחצית הסכום) כשהיתר יימחק לצמיתות. "אתיחד מעוניינת לקדם את האופציה לרכישת אחוזי שליטה בחברה, אולם מרחב התמרון שהיא מציעה איננו ריאלי", סיפרו אותם גורמים שהוסיפו. "בכל אופן, השיחות צפויות להימשך".

בגזרת האנליסטים ההערכה היא כי לחברת התעופה האיטלקית נותרו עוד כ-100 מיליון אירו בלבד במזומן , כאשר גם אם תקופת הקיץ הקרובה תהיה רוויה בהזמנות מבחינתם, הרי שעדיין היא תצטרך הזרמת הון נוספת כבר במהלך חודש אוגוסט.

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון אושרה תוכנית הצלה נרחבת עבור החברה מטעם ממשלת איטליה בגובה 500 מיליון אירו, אולם באליטליה מבינים כי לא יוכלו להסתפק במתווה הקיים וכי עליהם לחפש גורם עתיר ממון שיסייע להם להמשיך את פעילותם השוטפת ולהימנע חלילה מאפשרות של קרקוע צי המטוסים. 

במידה ואתיחד אכן תיכנס בסופו של יום למצבת השליטה באליטליה, היא תצטרף לקבוצת התעופה המאוחדת של אייר פראנס-KLM המחזיקה ב-25% מהבעלות בחברת התעופה האיטלקית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: