אא

איזי ג'ט: ייעול הפעלת צי המטוסים באמצעות טכנולוגיות משוכללות

החברה הודיעה היום (ד') על שלל חידושים שבכוונתה להכניס לשימוש, בהם: מזל"טים שיסייעו בבדיקות טכניות, מציאות רבודה תלת ממדית על גבי הרשת תשמש להחזרה מהירה של מטוס לשירות וטיסה ב"מטוס ללא נייר"

| |
חברת התעופה הבריטית איזי ג'ט הודיעה היום (ד') כי תיישם טכנולוגיות חדישות, במטרה לייעל את הפעלת צי מטוסי האיירבוס שלה, אשר מונה 220 מטוסים מדגמי A319 ו-A320. המטרה: לסייע לחברה בצמצום איחורים, עמידה בלוחות הזמנים וברמת הבטיחות.
 
מנכ"לית איזי ג'ט, קרולין מקול, התייחסה לשיפורים אלה: "בדקנו טכנולוגיות פורצות דרך המיושמות בתעשיות שונות ולראשונה אנו מיישמים מגוון מתוכן בענף התעופה, על מנת לסייע לנו לנהל את צי המטוסים ביתר יעילות ובטיחות.

היתרון של טכנולגיות מתפתחות אלה הוא משולש - לאפשר לצוות המקצועי שלנו להשתחרר ממשימות הדורשות מיומנות מועטה ולעסוק במשימות הדורשות מיומנות גדולה יותר, בהפחתת עלויות שמאפשרת לנו להציע מחירים זולים ובהפחתת האיחורים כדי לשמר את רמת העמידה בלוחות הזמנים, המובילה בתעשייה".


טכנולוגיית מזל"טים ורובוטיקה. החברה עובדת בשיתוף עם החברות Coptrcraft ו- Measurement Solutions ועם צוות התעופה והרובוטיקה של אוניברסיטת בריסטול על מנת להפעיל מזל"טים (מטוסים זעירים ללא טיס) לצורך בדיקת המטוסים.

המזל"טים יתוכנתו לסרוק את המטוסים ולדווח למהנדסים על פרטים המחייבים בדיקה נוספת או עבודת תחזוקה. המזל"טים נמצאים בשלבי פיתוח והכוונה לערוך נסויי שטח ולהכניס אותם לשימוש כבר בשנה הקרובה.

יאן דייוויס, ראש מחלקת ההנדסה באיזי ג'ט: "טכנולוגיית המזל"טים יכולה לשמש אותנו כדי לבצע תוך שעתיים בדיקות במטוסים, אשר אורכות בדרך כלל למעלה מיממה וברמת דיוק גבוהה יותר.".


טכנולוגיית מציאות רבודה תלת ממדית. איזי ג'ט גם מתכננת להשתמש בטכנולוגיית מציאות מדומה ורבודה בתלת ממד של החברות Epson ו-Vuzix, שיאפשרו לצוות הנדסי מרוחק לראות בדיוק מה שמהנדס או טייס רואים אל מול עיניהם, באמצעות שימוש במקשפי מציאות מדומה. המשקפיים יסייעו באבחון מרחוק של כל עניין טכני.

טכנולגיה זו תהיה שימושית במנמלי התעופה המרוחקים ותאפשר הזרמת מידע בשידור חי בין המהנדס בשטח לבין מרכז הבקרה המבצעית.

בימים אלה איזי ג'ט בודקת טכנולוגיית וידאו דומה של החברות Vidcie ו-XO Eye, המאפשרת הזרמת נתונים בין המהנדס בשדה ומרכז הבקרה המבצעית של איזי ג'ט.

יאן דייוויס מוסיף: "טכנולגיית מציאות רבודה בתלת ממד הינה המפתח של איזי ג'ט לקיצור משך האיחורים בשל תקלה במטוס. היא תסייע לנו לברר סוגיות טכניות העלולות להתרחש במרחק קילומטרים רבים. באמצעות הרכבת משקפי מציאות מדומה, טייסים או מהנדסים במהלך טיסה יכולים לשדר תמונות ומידע בשידור חי למרכז הבקרה המבצעית של איזי ג'ט אשר בלוטון, תוך מתן מידע חזותי המקל לפתור כול סוגיה טכנית".

יישומים חדשים נוספים לייעול עבודת המהנדסים. מחלקת ההנדסה של איזי ג'ט עובדת בשיתוף עם Output42 על מנת לפתח יישומים ייעודיים, אשר ייסיעו למהנדסים לייעול ביצוע מטלות יום-יומיות ולאפשר החזרתם של מטוסים לשירות בפרק זמן קצר יותר. לדוגמא: אחד היישומים מסייע למהנדסים לזהות ולהחליף ביתר מהירות להבי מדחף תקולים (בעקבות פגיעת ציפור למשל), באמצעות סריקת הלהבים והזמנת להב חלופי מתוך מלאי חברת התעופה. היישומים נמצאים בשלבי פיתוח שונים ובאיזי ג'ט מתכוננים לנסות חלק מהם במהלך הקיץ הקרוב.

מטוס ללא נייר. איזי ג'ט תשלים עד סוף החודש התקנתם של מחשבי לוח מסוג Panasonic Toughpads, כחלופה למחשבים הניידים ולמפות הניווט המודפסות בתא הטייס. משמעות צעד זה: החברה מתקרבת לחזון המטוס ללא נייר. בהחלפת ספרי רישומים מודפסים, איזי ג'ט מצפה להקטין עלויות דלק בכ-500,000 דולרים לשנה. כל קילוגרם המופחת ממשקל המשא של צי מטוסי איזי ג'ט חוסך 20,000 דולרים לשנה.

בנוסף, טכנולוגיית "נייר אלקטרוני" (e-paper) חדישה, שפיתחה חברת סוני, עשויה לסייע לבטל את כל טפסי הנייר בתא הטייס. הניייר הדיגיטלי מעניק הרגשה של כתיבה על נייר. לאחר מילוי הטפסים, ניתן לשמור אותם במסד נתונים מרכזי המאפשר לצוות המבצעי של חברת התעופה גישה מהירה וקלה לכל צי מטוסיה. הניסויים יחלו בחודשים הקרובים.

ניטור ופרוגנוזה במהלך הטיסה. איזי ג'ט עובדת בשיתוף עם חברת FlightWatching על מנת להתקין כלי משוכלל לאיתור מוקדם של תקלות, אשר יכול לספק לצוותי ההנדסה והמבצעים עידכונים ישירים מכל צי המטוסים במהלך הטיסה.

המערכת מבוססת על תוכנת אינטרנט של חברת FlightWatching, הנקראת WILCO, אשר יכולה לקבל קריאות בזמן אמת של מדדי מערכת התעופה דרך מערכת הקשר התעופתית (ACARS). המידע נהפך לסכימה מונפשת, אשר יכולה לשמש לניבויי בעיות או לאבחן תקלות עוד לפני שהמטוס נוחת. באמצעות כלי אבחוני זה, המהנדסים בקרקע יכולים להתחיל את הבדיקה במהלך הטיסה, כך שהחלפים או המשאבים ההנדסיים המתאימים יהיו מוכנים על הקרקע מבעוד מועד, להגדלת היעילות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: