אא

טייסי אל על מוחים: "איננו בריונים"

במכתב שנשלח אל מנכ"ל החברה, דוד מימון, משמיעים טייסי החברה טענות קשות באשר לתהליך ארסי לטענתם אשר מכפיש את שמם חדשות לבקרים, מצד ההנהלה ואמצעי התקשורת, לצד מחסור חמור בשעות מנוחה מספקות. יו"ר הוועד, ניר צוק: "המשך הפגיעה המתוקשרת בעובדי אל על והתרת דמם הפך לספורט הלאומי"

| |

קול הטייסים. בחודשים האחרונים סובלים נוסעי חברת אל על משורת עיכובים ושיבושי טיסות בחלק מיעדיה. על פי הפרסומים בכלי התקשורת השונים, סופר על סכסוך בין ועד טייסי החברה להנהלה, שהוביל למשבר. השבוע, ולאחר תקופה בה לא פצו פה באופן רשמי, הגיע לידי "פספורטניוז", מכתב אותו העביר יו"ר ועד טייסי אל על, הקברניט ניר צוק, לידי המנכ"ל, דוד מימון, בו נשמעות טענות קשות באשר להתייחסות לצוות הטייסים, לאופי העסקתם ולהלך הרוח הסביבתי הגורם להם, לכאורה, נזק תדמיתי רב.

המכתב אשר את עיקרו נעביר בשורות הבאות, מלין תחילה על הפרשי שכר מהותיים, כך לטענת הועד בין שכר טייסים בעיקר במדינות המזרח, לרבות סין ואחרות לעומת תנאי ההעסקה הנהוגים בישראל. 

בתחילת החודש התפרסמה בעיתוני העולם הצעת עבודה לטייסי בואינג 737 בחברה הסינית SF Express. השכר התחלתי המובטח כלל 19,390 דולר בעבור מכסת שעות טיסה חודשית של 50 שעות, ו10-12 ימי מנוחה בחודש. לשם השוואה, טייס שיתקבל לעבוד בחברת אלעל על מטוס 737 זהה, ירוויח כ-5700 דולר ברוטו בעבור 75 שעות טיסה חודשיות, כשהוא עומד לרשות החברה 31 ימים בחודש. אותו טייס 737 באלעל, יטוס בממוצע 90 שעות בחודש ושכרו "יאמיר" לכ-9100 דולר. מומלץ לטייס ישראלי לנסות להתקבל לעבודה בסין, שכן שכרו יהיה יותר מכפול בעבור קצת יותר ממחצית העבודה. זה עוד לפני היתרונות בחישובי המס". 

צוק המשיך לפרוס את משנתו בנושא תוך התייחסות לתנאי העבודה של טייסי החברה, שלטענתו הינם ירודים באופן משמעותי לעומת מקומות אחרים בעולם. "טייסי אל על עובדים כמעט כפול שעות עבודה מטייסים בחברות מקבילות בעולם ואינם בריונים כמי שהוגדרו לאחרונה בכתבה בכלי תקשורת מרכזי. תוכנית הפעילות החודשית שלהם מכילה טיסות רבות שלא אויישו בצוות טייסים (5-10 טיסות בכל יום בצי 737). את הטיסות הללו נדרשים הטייסים להסכים לבצע באותם ימים פנויים בין טיסותיהם, ימים שיועדו מראש למנוחה בבית. התוצאה היא עומס עבודה עצום ומספר ימים מועט למנוחה, עומס שאין לו אח ורע בחברות מקבילות בעולם".

בהמשך לכך, הבהיר צוק כי על השפעות העייפות בקרב צוות הטייסים, כנראה שאף אחד לא מוכן להמר. בדיוק מסיבה הצביע על השלכות הסיטואציה הנוכחית, כך לטענתו על השלכות ענף התעופה. "מחקרים רבים קושרים בין חסך שינה לתחלואה, תמותה מוקדמת יותר, ירידה בביצועים הגופניים והנפשיים, תאונות עבודה, תאונות דרכים, מצב רוח ירוד, ירידה בעבודת הצוות ועוד ועוד. כל אלו - אסור שיגיעו למטוסים. אין נוסע אחד שיהיה מוכן לטוס עם טייס שאינו כשיר במאת האחוזים. לכן, יש להעריך את ההודעה של הטייסים שלנו על כך שלמרות הפיתוי הכספי, לא יוכלו להפעיל טיסות נוספות במצב הנוכחי".

מהנהלת אל על לא נמסרה תגובה לדברים.


אל על. הטייסים מוחים. צילום: סיון פרג'

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: