אא

הערכה: אל על תשוב להפעיל טיסות לקניה

החברה הישראלית עשויה להחזיר לפעולה את קו הטיסות בין תל אביב וניירובי, כך עולה מדיווחים כלי התקשורת הזרים. לפני למעלה מעשור הורה השב"כ להפסיק את טיסות החברות הישראליות ליעד בשל אירועי טרור וסכנה לשלום הנוסעים. ביקור שר התיירות הישראלי בקניה עשויה לשנות את הפסיקה

| |

האם אל על חוזרת להפעיל קו טיסות לקניה? דיווחים בכלי התקשורת הזרים מעלים בימים האחרונים, את הספקולציה כי חברת התעופה הישראלית, שלפני כעשור הפסיקה את טיסותיה אל המדינה בשל הוראות כוחות הביטחון הישראליים וניסיון פיגוע כנגד מטוס ארקיע (ראו המשך הכתבה), עשויה להשיב בקרוב את הקו בין שני היעדים. 

אתר התעופה העולמי "אי-טורבו ניוז" (Eturbonewsׂ), מספר כי רשויות התעופה בקניה מדווחות כי לקראת ביקורו של שר התיירות הישראלי, עוזי לנדאו, בהמשך השבוע במדינה, צפוי להיחתם הסכם בילטרלי בין השתיים, אשר יוביל לחזרת טיסות ישירות בקו ת"א-ניירובי. כמו כן יש לציין כי בקניה עמלים בתקופה האחרונה על שיפור מעגל האבטחה בשדה התעופה המקומי בעיר (ג'ומו קנייטה), נושא שעשוי להוות מרכיב חיובי בשיקולי אל על לחזור להפעיל קו טיסה ישיר ליעד האפריקני. 

כזכור, במאי 2003 הורו בשב"כ להנהלת אל על, להפסיק את טיסותיה לקניה בשל מה שהוגדר אז, כמידע מודיעיני ממוקד כל כוונת ארגון אל-קאעידה וארגוני טרור קיצוניים נוספים לבצע פיגוע כנגד מטוסים מערביים, ובתוכם גם ישראליים. כחצי שנה קודם לכן, בנובמבר 2002 ניצלו בנס חייהם של נוסעי מטוס ארקיע, אליו נורו שני טילי כתף שהחטיאו את המטרה, גם הם על ידי אנשי ארגון אל-קאעידה.

מחברת אל על נמסר בתגובה: "החברה לא טסה לקניה".


מטוס אל על. האם לאחר למעלה עשור - יחזרו הטיסות לפקוד את נמל התעופה במומבסה? צילום: סיון פרג'

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: