שירת הברבור: נמסר הג'מבו ה-1,500
חברת בואינג מסרה השבוע ללופטהנזה מטוס מדגם 747-8, המטוס ה-1,500 מדגם 747. למרות החגיגה, בבואינג יודעים שזאת מסיבת סיום: צבר ההזמנות של הג'מבו הוותיק הולך ויורד, וללא הזמנות חדשות בעוד כמה שנים פס הייצור שלו ייסגר
|
מפס הייצור של חברת בואינג בסיאטל שבארה"ב ירד השבוע מטוס הבואינג 747 ה-1,500 שיוצר. המטוס, מדגם 747-8, נמסר לחברת התעופה הגרמנית לופטהנזה והוא אחד מ-19 מטוסים שהזמינה החברה מדגם זה. למרות החגיגה, בבואינג יודעים שזאת מסיבת סיום: צבר ההזמנות של הג'מבו הוותיק הולך ויורד, וללא הזמנות חדשות בעוד כמה שנים פס הייצור שלו ייסגר.
המטוס זכה לקבל שני סטיקרים גדולים עם הכיתוב "1500" שהוצמדו לו בחרטום ובזנב, והוא ישרת עם הכיתוב המיוחד עליו. ביום ראשון השבוע המטוס נחת בפרנקפורט, בסיסה של לופטהנזה, וכבר השבוע הוא נכנס לשירות סדיר בחברת התעופה.
"זה כבוד בשביל לופטהנזה שהג'מבו ה-1,500 נצבע בצבעים שלנו", אמר ניקו בוכהולץ, ראש מנהלת הצי של החברה, בהודעה שפורסמה באתר שלה. לחברה יש היסטוריה ארוכה עם הג'מבו: את מטוסי ה-747 הראשונים לופטהנזה הפעילה כבר בשנות ה-70, ועם השנים היא הפעילה לא פחות מ-76 מטוסים מהדגם הזה.
למרות ההיסטוריה הארוכה של המטוס, שטס לראשונה ב-1969 והמהפכה שהוא הביא לעולם התעופה בשנות ה-70 וה-80, הוא מוחלף כעת בידי מטוסים חסכוניים יותר ומודרניים יותר, בראשם ה-777 של בואינג עצמה. יותר ויותר חברות תעופה מוציאות את ה-747 מהצי, והוא הופך למראה נדיר בנמלי התעופה. בנתב"ג אגב, הוא מטוס נפוץ שכן אל-על מפעילה שישה מטוסים מדגם זה.
לופטהנזה היא חברת התעופה היחידה שמפעילה את גרסת הנוסעים של ה-747-8 החדש, שיצא לשוק ב-2011, והוזמנו ממנה בסך הכל 40 מטוסים, לעומת 586 מטוסים שמכר הדגם הקודם, 747-400, שיצא לשוק ב-1988. בלי הזמנות חדשות, קו הייצור של המטוס האיקוני ייסגר עוד לפני סוף העשור.
המטוס זכה לקבל שני סטיקרים גדולים עם הכיתוב "1500" שהוצמדו לו בחרטום ובזנב, והוא ישרת עם הכיתוב המיוחד עליו. ביום ראשון השבוע המטוס נחת בפרנקפורט, בסיסה של לופטהנזה, וכבר השבוע הוא נכנס לשירות סדיר בחברת התעופה.
"זה כבוד בשביל לופטהנזה שהג'מבו ה-1,500 נצבע בצבעים שלנו", אמר ניקו בוכהולץ, ראש מנהלת הצי של החברה, בהודעה שפורסמה באתר שלה. לחברה יש היסטוריה ארוכה עם הג'מבו: את מטוסי ה-747 הראשונים לופטהנזה הפעילה כבר בשנות ה-70, ועם השנים היא הפעילה לא פחות מ-76 מטוסים מהדגם הזה.
למרות ההיסטוריה הארוכה של המטוס, שטס לראשונה ב-1969 והמהפכה שהוא הביא לעולם התעופה בשנות ה-70 וה-80, הוא מוחלף כעת בידי מטוסים חסכוניים יותר ומודרניים יותר, בראשם ה-777 של בואינג עצמה. יותר ויותר חברות תעופה מוציאות את ה-747 מהצי, והוא הופך למראה נדיר בנמלי התעופה. בנתב"ג אגב, הוא מטוס נפוץ שכן אל-על מפעילה שישה מטוסים מדגם זה.
לופטהנזה היא חברת התעופה היחידה שמפעילה את גרסת הנוסעים של ה-747-8 החדש, שיצא לשוק ב-2011, והוזמנו ממנה בסך הכל 40 מטוסים, לעומת 586 מטוסים שמכר הדגם הקודם, 747-400, שיצא לשוק ב-1988. בלי הזמנות חדשות, קו הייצור של המטוס האיקוני ייסגר עוד לפני סוף העשור.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}