אא

מטוסים גדולים עם בעיות גדולות

נמל התעופה של העיר הגדולה ביותר בהודו, מומביי, לא יכול להתמודד עם מטוס ה-747-8 החדש של לופטהנזה,בשדה שער אחד שיכול להתמודד עם מטוס בגודל שלו, והוא כבר תפוס על ידי ה-A380 של אמירייטס

| |

אין חנייה.

חברת לופטהנזה ביטלה את תכניתה להפעיל את טיסותיה למומביי, העיר הגדולה בהודו, עם אחד ממטוסי ה-747-8 שברשותה, בגלל שאין בשדה מקום חנייה שיכול לטפל במטוס הענק. השירות לעיר יימשך במטוס ה-747-400 הקיים. בנמל התעופה של מומביי יש רק שער אחד שיכול לטפל במטוסים בגודל של ה-747-8 וה-A380, שני מטוסי הנוסעים הגדולים בעולם, והיום הסלוט שלו תפוס על ידי הטיסה של אמירייטס ב-A380 שנוחתת מדובאי. לוחות הזמנים של לופטהנזה ואמירייטס כמעט זהים – הטיסות נוחתות בהבדל של חמש דקות בלבד. בחודש מאי לופטהנזה הכריזה כי היא תפעיל את מטוס ה-747-8 מפרנקפורט למומביי. החברה מפעילה את המטוס כבר היום לשני יעדים אחרים בהודו, דלהי ובנגלור, והיא מרוצה ממנו מאוד – הטיסות מתבצעות בתפוסה גבוהה, והעלויות הנמוכות יחסית של תפעול המטוס המודרני הופכות את הקווים שהוא מפעיל לרווחיים יותר לחברה. גם הנוסעים מרוצים מהדגם החדש של הג'מבו, במיוחד נוסעי מחלקת העסקים שנהנים משישה מושבים בשורה בלבד, לעומת שבעה מושבים בשורה בחברות המתחרות. אמירייטס מצידה החליפה גם היא את המטוס שמופעל למומביי, מבואינג 777 לאירבאס A380, וכאמור נמל התעופה של מומביי יכול להתמודד רק עם מטוס אחד מתוך שני המטוסים בכל זמן נתון.

דובר נמל התעופה אמר לעיתון הביזנס סטנדרט ההודי כי הם פועלים להכין רחבות נוספות שיוכלו להתמודד עם המטוסים הגדולים, על מנת לפתור את הבעיה ולאפשר לעוד חברות לפעול לעיר עם מטוסי-ענק עוד לפני סוף השנה הבאה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: