אא

על רקע המשבר הצפוי בענף: שר התחבורה נרתם למען חברות התעופה הישראליות

על רקע מבצע "צוק איתן" הגובה מחיר משמעותי מחברות התעופה הישראליות הנאלצות להתמודד עם ביטולים ואובדן הכנסות, מבקש שר התחבורה לחייב את עובדי המדינה לטוס במסגרת עבודתם אך ורק בטיסות "כחול לבן". השר: "כך נוכל להקל על חברות התעופה ולצמצם את נזקיהן הכלכליים"

| |

מבצע "צוק איתן" ממשיך לתת את אותותיו על תעשיית התיירות הישראלית. לצד ההתעסקות בפגיעה במלונות ובתחום הנסיעות, הרי שענף נוסף שצפוי להיפגע כתוצאה מהמשך סבב הלחימה הוא ענף התעופה, שסופג עד נכון לשעות האחרונות ביטולים ובקשות לדחייה מצד נוסעים ישראלים וזרים כאחד.

על מנת לנסות ולסייע לחברות התעופה הישראליות בסיטואציה הנוכחית, יזם שר התחבורה, ישראל כץ, הצעה שנועדה להקל על מצוקתן של החברות הללו. בבקשה שהפנה שר התחבורה, ח"כ ישראל כץ למקבילו ממשרד האוצר, ח"כ יאיר לפיד, ביקש כץ להעניק עדיפות עליונה לחברות תעופה ישראליות (אל על, ארקיע וישראייר) בהטסת עובדי מדינה הטסים במסגרת עבודתם לחו"ל, זאת במטרה מוצהרת לאפשר להן להתמודד ככל הניתן עם המשבר הצפוי בענף התעופה בשל מבצע "צוק איתן".

"חיוב עובדי המדינה לטוס עם חברות התעופה הישראליות תאפשר לצמצם את נזקיהן הכלכליים ולהקל עליהן בהתמודדות עם המשבר הצפוי בענף", הסביר השר כץ.

חברות התעופה הישראליות במהלך המבצע: נזק בגובה מיליוני שקלים

במקביל נערך אתמול (ראשון) כינוס חירום משותף בהשתתפות מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי ומנכ"לי שלוש חברות התעופה הישראליות: דוד מימון, מנכ"ל אל על, ניר דגן, מנכ"ל ארקיע ואורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. החמישייה דנה בהשלכות המבצע על ענף התעופה ועל הקשיים איתם נאלצות להתמודד החברות בטווח הקצר והארוך.

מנהלי חברות התעופה הישראליות טענו בישיבה כי הן סופגות נזקים כלכליים כבדים, שמקורם בביטולי טיסות הן בתעופה הבינלאומית והן באשר לתעופה הפנים ארצית בקו ת"א-אילת. לטענתם, בשלב זה וכיוון שהמבצע טרם הסתיים, עדיין קשה להעריך את מידת הנזק הכספי המדויק, אולם על פי ההערכות מדובר בהפסדים בשווי מיליוני שקלים, בשל העובדה שצפויים ביטולים גם במהלך תקופת החגים הקרובה.


ישראייר. גם היא צפויה להיפגע כתוצאה מהמבצע

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: