בואינג חושפת את עיצוב הפנים החדשני של ה-777X
החידושים: השוואת לחצים עד לגובה של 6,000 רגל, תא נוסעים רחב יותר בהשוואה למתחרות, וחלונות גדולים בכ-15%. החברה קיבלה, במהלך הסלון האווירי, הזמנות למטוסי נוסעים בהיקף של 12.6 מיליארד דולר
בואינג חשפה היום (שלישי), בסלון האווירי פארנבורו באנגליה, פרטים ראשונים על חוויית הנוסע המהפכנית של מטוס ה- 777X החדש, המבוססת על העיצוב של דגם ה-777 הנוכחי, ומשלבת גם את הטכנולוגיות החדישות של מטוס ה-787 דרימליינר.
"בואינג מחוייבת מאז ומתמיד למחקר העכשווי, שעוזר לנו לייצר את חוויית הנוסע הטובה ביותר. מחויבות זו מיצבה את בואינג כמובילה בתעשיית עיצוב פנים המטוס, דבר שמתבטא באופן מיטבי במטוס ה-777X", אמר בוב פלדמן, סגן נשיא בואינג ומנהל פרוייקט ה- 777X. "כבר בשלב הזה אנחנו מקבלים משוב חיובי מאוד מהלקוחות שלנו על העיצוב של המטוס, ואנחנו חושבים שהחיבה המיוחדת של לקוחותינו למטוסי ה-ER777-300 ול "דרימליינר" 787 תמשיך גם עם הדור החדש, ה-777X".
בין המאפיינים החדשים שהוצגו, בלטו במיוחד החידושים הבאים:
- השוואת לחצים עד לגובה של 6,000 רגל.
- חלונות גדולים יותר בכ-15% בהשוואה למתחרות, אשר ממוקמים גבוה יותר כך שיהיו בטווח הראייה של יותר נוסעים.
- חדירה מוגברת של אור טבעי, הודות למיקום של החלונות.
- קונספט עיצוב פנים חדשני, המאפשר לחברות התעופה ליצור בקלות יתרה מחלקות נפרדות ומתוחמות, בהתאם לצרכים.
- תא נוסעים רחב יותר בכ-40 ס"מ בהשוואה למתחרות.
- ויסות מותאם של לחות בתא הנוסעים, בדומה למטוס ה-787.
- סינון אוויר משודרג לשיפור חווית הנוסע.
- תאורת לד חדשנית, שמקלה על חוויית הטיסה ומאפשרת לחברות התעופה אופציות מיתוג נוספות.
- הפחתת הרעש בתא הנוסעים, הודות לעיצוב חדשני של המנוע ובידוד משופר.
דניס אנג, מנהל תחום עיצוב פנים בפרוייקט, אמר "ביחד עם החידושים והפיתוחים הנוספים שעוד לפנינו, ה-777X יבטא קונספט חדש לגמרי של עיצוב פנים, שהוא אמנות בפני עצמה. כל המאפיינים שחשפנו היום ועוד נחשוף בעתיד מהווים ביחד חבילה מושלמת שמגדירה מחדש את המושג 'חוויית נוסע'".
מחברת בואינג נמסר כי לפרוייקט ה-777X יש כרגע 300 הזמנות והתחייבויות מ-6 לקוחות ברחבי העולם. הייצור מתוכנן להתחיל ב-2017, והמטוס הראשון צפוי להימסר ב-2020.
יצרנית המטוסים דיווחה עוד, כי במהלך הסלון האווירי קיבלה הזמנות בהיקף כולל של כ- 12.6 מיליארד דולר: 16 מטוסי 787-9 "דרימליינר" , 16 מטוסי 777-300ER , 31 מטוסי 737 MAX ו-4 מטוסי 737-800
קבוצת הליסינג CIT הזמינה 10 מטוסי "דרימליינר" 787-9 בהיקף כספי של 2.5 מיליארד דולר. חברת Air Lease הזמינה 6 מטוסי 777-300ER בהיקף של 1.9 מיליארד דולר ו-20 מטוסי 737 MAX 8 בהיקף כולל של 2 מיליארד דולר.
חברת הליסינג אינטרפיד אויאיישן הזמינה 6 מטוסי בואינג 777-300ER בהיקף כולל של 1.9 מיליארד דולר וכן אופציה לרכישת 4 מטוסי 777 נוספים שעם מימושה תסתכם ההזמנה ב-3.2 מיליארד דולר.
חברת הליסינג Avolon הזמינה 6 מטוסי "דרימליינר" בואינג 787-9 ו-5 מטוסי 737 MAX 9 בהיקף כולל של 2 מיליארד דולר.
חברת התעופה הסינית אוקיי איירווייס הזמינה 6 מטוסי 737 MAX 8 ו-4 מטוסי 737-800 מהדור החדש בהיקף כולל של 980 מיליון דולר.