אא

אירבאס השיקה את ה-A330 החדש

במסיבת עיתונאים באנגליה, הציגה אירבאס את המטוס החדש שצריכת הדלק שלו תהיה נמוכה ב-14% לעומת המטוס הקיים, הטווח שלו יהיה ארוך ב-600 ק"מ והוא יזכה לכנפיים ומנועים חדשים.

| |

יצרנית המטוסים האירופית אירבאס מנסה להאריך את חייו של מטוס הנוסעים הרחב המצליח ביותר שלה, A330, והבוקר בתערוכה האווירית בפראנבורו שבבריטניה היא הכריזה על שתי גירסאות דור חדש של המטוס. הן אמורות לטוס לראשונה ב-2016 ולהיכנס לשירות בשנה העוקבת.

במסיבת עיתונאים באנגליה הציגה אירבאס את המטוס החדש. רוחב המטוס יהיה זהה ל-A330 הקיים, וצריכת הדלק שלו תהיה יעילה יותר ב-14% לעומת המטוס הקיים. הטווח שלו יהיה ארוך ב-600 קילומטרים והוא יזכה לקבל כנפיים ומנועים חדשים.

"אנחנו מתכוונים באמצעות התכנית הזאת להשאיר את המטוס באוויר עוד הרבה מאוד שנים", אמר טום אנדרס, נשיא קבוצת אירבאס. שני הדגמים יהיו מטוסים בגודל בינוני ולטווח בינוני, בניגוד ל-A350 הרחב יותר שמיועד לקווים ארוכים.

ה-A330 הוא המטוס הרחב ביותר של אירבאס, והוא מכר מעל ל-1,100 מטוסים (ה-A380 וה-A340, שני המטוסים הרחבים האחרים של אירבאס, מכרו ביחד 700 מטוסים). תכנית הדגמים החדשים של אירבאס, NEO, אמורה לתת חיים חדשים לדגמי ה-A320 וה-A330 שהושקו בשנות ה-80 ונמכרים היטב. הדגמים המחודשים אמורים להתחרות במטוס ה-787 של בואינג. ה-A330 הוא אחד המטוסים הבטוחים ביותר בהיסטוריה, כשאחרי עשורים באוויר נרשמה לחובתו רק התרסקות קטלנית אחת (טיסת אייר פראנס מברזיל לפריז שהתרסקה ב-2009).

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: