אא

בשל המשך מבצע "צוק איתן": דלתא ויו.אס.איירווייס ביטלו את טיסותיהן לישראל

אזהרת המסע שהוציא אתמול משרד החוץ האמריקני לקראת ביקור בישראל, הובילה להחלטת שתי חברות התעופה על ביטול טיסותיהן לישראל עד להודעה חדשה. גורם תעופה בכיר: "פועלים לביטול רוע הגזירה". שר התחבורה, ישראל כץ: "אין סיבה שדווקא חברות אמריקניות יתנו פרס לטרור"

| |

מבצע "צוק איתן" ממשיך לגרום לנזקים לא פחותים לענף התעופה הישראלי. לאחר אזהרת המסע שפירסתם אתמול (שני) משרד החוץ האמריקני לאזרחיו לקראת ביקור בישראל, החליטו היום (שלישי) שתי חברות תעופה אמריקניות: דלתא ויו.אס.איירווייס לבטל את טיסותיהן לישראל עד להודעה חדשה. 

בהמשך ישיר להודעה זו, טיסת דלתא מספר 468 שיצאה היום (שלישי) מנמל התעופה JFK בניו יורק והייתה אמורה לנחות בנתב"ג בסביבות השעה 17:10, נאלצה לנחות בנמל שארל דה גול שבפאריס. הסיבה: דיווחים על טיל או הריסות הקשורות אליו שהתרחש בסמוך לנתב"ג. על מטוס הבואינג 747 של החברה שהו 273 נוסעים ו-17 אנשי צוות, שממתינים כעת לטיסות חלופיות על מנת לחזור ארצה. גם טיסת יו.אס.איירווייס לתל-אביב שהייתה אמורה להמריא בשעה 23:30 (שעון ישראל) מפילדלפיה לא תצא בסופו של דבר.

בהודעה רשמית שהוציאה דלתא לפני זמן קצר נמסר כי החברה משהה את טיסותיה לישראל עד להודעה חדשה, בתיאום עם רשות התעופה הפדרלית האמריקנית (FAA). "אנו עושים זאת כדי להבטיח את בטיחות וביטחון הנוסעים והעובדים שלה", נמסר בתוכן ההודעה. "דלתא ממשיכה לעבוד בצמוד לרשויות האמריקניות וגופים ממשלתיים אחרים כדי לבחון ולהשגיח על המצב".

גורם תעופתי בכיר בקרב החברות האמריקניות אמר הערב בשיחה עם "פספורטניוז" כי "אין לנו ברירה. ברגע שהממשל האמריקני הוציא אזהרת מסע לישראל, החברות באופן אוטומטי נאלצות להפסיק לטוס. אנחנו עובדים על מנת לבטל את זה בהקדם, זה מצב לא הגיוני".

בניגוד להודעות דלתא ויו.אס.איירווייס, בחברת יונייטד איירליינס המפעילה 2 טיסות יומיות בקו תל-אביב ניוארק, ביקשו להודיע כי החברה ממשיכה לטוס ארצה כרגיל, ללא שום שינוי עד הודעה חדשה.

ברשות שדות התעופה ומשרד התחבורה קיבלו את הודעת חברות התעופה האמריקניות בהפתעה גמורה. דובר רש"ת, עופר לפלר, מסר כי "לא מדובר בהחלטה של ממשלת ארה"ב אלא בהודעה של שתי חברות: דלתא ויו.אס.איירווייס שהחליטו על דעת עצמן לבטל טיסות שתוכננו לנחות הערב בישראל. משרד התחבורה, באמצעות רשות התעופה האזרחית, פועל להסביר לחברות כי נתב"ג בטוח להמראות ונחיתות".

ברשות שדות התעופה מציינים עוד, כי החלטת החברות האמריקניות בדבר הפסקת הטיסות לישראל הינה ל-24 שעות, ויתכן שחברות נוספות יחליטו גם הן שלא להמריא ולנחות בישראל הערב. ברש"ת קוראים לציבור לבדוק בלוח הטיסות בנתב"ג ובחברות התעופה הנוגעות בדבר. כמו כן ניתן להתקשר למודיעין נתב"ג בטל' 03-9755555

במקביל, קרא בשעות האחרונות שר התחבורה, ישראל כץ, לחברות התעופה האמריקניות "לשוב למסלול טיסות תקין ונורמלי". השר ציין כי נתב"ג בטוח להמראות ונחיתות ואין כל חשש לביטחון המטוסים והנוסעים. "אין כל כל סיבה שדווקא חברות אמריקניות יפסיקו את הטיסות ויתנו פרס לטרור".


דלתא. משהה את טיסותיה לישראל עד להודעה חדשה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: