אא

העוצר ועונשו: סוף עידן האימפריה הטורקית ?

חברות התעופה הטורקיות הפכו מזמן להיות המובילות הזרות הגדולות בנתב"ג, בפער גדול מהמתחרות, כעת נשאלת השאלה, האם לאחר "הפארסה" של הפסקת הטיסות עידן זה הסתיים?

| |

אלפי מלים נכתבו על ההצלחה המסחררת של חברות התעופה הטורקיות בישראל – עם שבע טיסות ביום לטורקיש אירליינס ועוד שתי טיסות יומיות לפגסוס, החברות הטורקיות הפכו מזמן להיות המובילות הזרות הגדולות בנתב"ג, בפער גדול מהמתחרות. כעת נשאלת השאלה, האם לאחר הפאסה של הפסקת הטיסות עידן זה הסתיים?

הגידול של החברות הטורקיות בנתב"ג אינו ייחודי לישראל כמובן, והוא חלק ממגמה גדולה של הממשלה הטורקית להפוך את טורקיה למרכז תעופה עולמית, מגמה שהפכה את טורקיש אירליינס לחברת התעופה עם מספר היעדים הבינלאומיים הגדול ביותר בעולם, אגרה אצלה צבר הזמנות ענק למטוסים והולידה תכנית לבנות באיסטנבול את נמל התעופה שיהיה השני בגודלו בעולם. המחירים הזולים והשירות הטוב של טורקיש, לצד היצע היעדים חסר התקדים שלה וחברותה בברית "סטאר אליינס" הפכו אותה לאטרקטיבית ביותר לקהל הישראלי, לצד המיקום הנוח של איסטנבול והיצע היעדים המוזלים של פגסוס. כל זה קרה במקביל, יש לציין, להידרדרות המתמשכת ביחסים עם טורקיה שהחלה כבר בתחילת 2009. הפסקת הטיסות לישראל על ידי החברות הזרות בשבוע שעבר לא הייתה ייחודית לטורקים, אך שם בניגוד ליעדים אחרים לא הייתה אפשרות להטיס את הנוסעים במטוסים ישראליים. אלפי נוסעים שרק עצרו לאיסטנבול לכמה שעות מצאו את עצמם, על ילדיהם וכבודתם, תקועים שעות רבות בנמל התעופה ללא פתרון. הצעה של ממשלת ישראל להטיס את הנוסעים לרבת-עמון ומשם באוטובוסים על חשבון הממשלה למעבר הגבול בבית שאן נדחו על ידי הטורקים. רק 24 שעות אחרי העוצר, הוסכם על פתרון – הטסתם לנמל התעופה של אתונה (לרנקה אינה אפשרות שכן טורקיה לא מכירה בריבונות הקפריסאית) ומשם על חשבון משלם המסים הישראלי בטיסות לישראל. בשורה התחתונה, הנוסעים המסכנים טורטרו בדרכים יומיים ויותר, ללא סידורי לינה או מזון הולמים .

מי שרואה את התנהלות הדברים ברור לו שמדובר ב"רוח המפקד" בטורקיה, שכן נוסעים שנתקעו בחברות אחרות או ששוכנו בבתי מלון, או שהועברו לטיסות חלופיות באחת החברות שהמשיכו לטוס לישראל. הטורקים התנהגו כלפי הישראלים בקרירות, שלא נצפתה על ידי הציבור שאפשר לטורקים למלא כאן כמעט 10 טיסות ביום.

ענף הנופשונים באנטליה ספג מכה קשה בשנים האחרונות בתנועה מישראל בשל המצב הפוליטי  , נשאלת השאלה האם כעת  עידן טורקיש בישראל הסתיים, ואתאטורק כבר לא יהיה הטרמינל הרביעי של נתב"ג?

יחסי הציבור הגרועים שעשו לעצמם הטורקים בתקשורת הישראלית כנראה שגם יהפכו טרנזיטים קצרים ללא אטרקטיביים, והישראלים יזכרו באלה שנתקעו 48 שעות בדרכים. השאלה הבאה שתישאל, היא כמה זמן תימשך ההשפעה של השבוע האחרון, והאם בעוד שנה מהיום מעמדם של הטורקים בישראל ישתקם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: