אא

בדרך להכרעה: מה יעלה בגורל שדה דב ושד"ת הרצליה

רגע לפני הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בדבר עתידה של התעופה הפנים-ארצית ובכוונה לסגור את שדות התעופה בהרצליה ושדה דב, מתריע יו"ר אגודת התעופה הכללית, שי פופר, מפני פגיעה לכאורה בענף התעופה הישראלי. "חשיבותן ברורה לאור התנהלות חברות התעופה הזרות במבצע "צוק איתן"

| |

ביום שלישי הקרוב צפויה להתכנס ועדת הכלכלה של הכנסת בדיון מיוחד בעתידה של התעופה הפנים-ארצית בישראל. הדיון שיעסוק במרכזו גם בעתידן של שדות התעופה במרכז: הרצליה ושדה דב, צפוי למשוך את תשומת הלב של מרבית אנשי התעופה האזרחית בישראל, שכן מדובר בשני שדות תעופה פעילים המהווים מקור עבודה לעשרות עובדים בענף התעופה.

כאמור, רגע לפני הדיון המכריע, מספר יושב ראש אגודת התעופה הכללית, שי פופר, על חשיבות ענף התעופה הישראלי והמשך פעילותם של שדות התעופה בהרצליה ושדה דב כמרכזי הכשרת טייסים אזרחיים בישראל, כך לטענתו. "חשוב שלמדינת ישראל תהיה עתודת טייסים ישראלים ומרכזי הכשרה ואימון פעילים במרכז הארץ, כך שחברות התעופה הישראליות יוכלו להמשיך להתקיים על בסיס הטייסים הישראלים. לתעופה הכללית ולשדות התעופה במרכזים העירוניים חשיבות גדולה בכל מדינה מתקדמת".

עוד הוסיף לספר פופר כי "סגירת שני שדות התעופה ללא חלופה קיימת, מתאימה ורלוונטית באזור המרכז, תהיה בכייה לדורות ותמיט אסון על התעופה הישראלית בעתיד הקרוב והרחוק. חוסר האפשרות להכשיר טייסים חדשים יגרום למצוקה קשה ולפגיעה בחברות התעופה הישראליות. אני קורא כבר עכשיו לחברי הכנסת ולכלל הגופים האמונים על העניין שלא לסגור את שדות התעופה הללו ולוותר על תשתית אסטרטגית למדינת ישראל תמורת אינטרסים נדל"ניים".

כידוע, שדה התעופה בהרצליה משמש כמרכז להכשרת הטייסים האזרחיים במדינת ישראל, בו רוכשים את ניסיונם התעופתי כ-80% מכלל הטייסים האזרחיים בישראל. בנוסף מתוחזקים למעלה מ-90% מהמטוסים הקלים בשדה ובו מתקיימות בין השאר גם המראות ונחיתות של טייסות כיבוי אווירי, וכן של טיסות חקלאיות, טיסות רפואיות ("אמבולנס מוטס"), טיסות צילום, טיסות מסוקים, טיסות מנהלים, טיסות בשמי הארץ ועוד.


שי פופר, יו"ר אגודת התעופה הכללית

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: