בואינג מסרה השבוע את המטוס ה-500 מדגם 777-300ER
את המטוס ה-500 תקבל ענקית המפרץ אמירייטס, המפעילה הגדולה בעולם של מטוסי 777. לבואינג יש צבר של עוד 232 הזמנות למטוס, מה שימלא את פס הייצור היטב עד שהמטוס יוחלף, ב-2019, ב-777-9 החדש
כשיצאה התכנית המוארכת של ה-777 לפני עשור, סביר להניח שבואינג לא דמיינה את ההצלחה שלה.
11 שנים לתוך התכנית, בואינג שלחה השבוע את המטוס ה-500 מדגם 777-300ER, או 77W בקיצור, הגרסה המוארכת וארוכת הטווח של הגרסה הבסיסית. את המטוס ה-500 תקבל ענקית המפרץ אמירייטס, המפעילה הגדולה בעולם של מטוסי 777. לבואינג יש צבר של עוד 232 הזמנות למטוס, מה שימלא את פס הייצור היטב עד שהמטוס יוחלף, ב-2019, ב-777-9 החדש. המטוס יצא לשוק ב-2003, ולמרות שבואינג לא התכוונה לכך הוא התגלה כמחליף הטוב ביותר למטוסי ה-747 הוותיקים.
חברות תעופה רבות החלו להושיב בו 10 מושבים בשורה במקום 9, ואת חוסר הנוחות במרפקים של הנוסעים תירגמו בחברות התעופה לרווח עם הגדלת מספר הנוסעים במטוס כך שהוא נופל רק במעט מהג'מבואים הוותיקים. העובדה שיש לו שני מנועים ולא ארבעה הפכו את עלויות התפעול שלו לזולות יותר, מה שהביא לניצחונו בשוק מול המתחרה של אירבאס – ה-A340-600. חברות תעופה רבות הפכו את ה-77W לסוס העבודה שלהן, כולל אייר פראנס/KLM, קאתאי פאסיפיק, תאי, סינגפור אירליינס, אמריקן אירליינס, אירופלוט, ANA וג'אל.