אא

צניחה ברווחי סינגפור אירליינס

מחברות התעופה הגדולות באסיה מציגה את אחד הרבעונים הגרועים בתולדותיה. ברבעון הראשון של 2014 סינגפור אירליינס הציגה ירידה דרמטית של 71.3% ברווח הנקי, ל-35 מיליון דולר בלבד

| |

אחת מחברות התעופה הגדולות באסיה מציגה את אחד הרבעונים הגרועים בתולדותיה.

ברבעון הראשון של 2014 סינגפור אירליינס הציגה ירידה דרמטית של 71.3% ברווח הנקי, ל-35 מיליון דולר בלבד. הרווח התפעולי ירד ב-52.4%, והרווח של חברת הבת סילקאייר ירד בלא פחות מ-85.7% והוא עומד על שני מיליון דולר בלבד. סינגפור אירליינס נחשבת זה עשורים רבים לאחת מחברות התעופה המובילות בעולם, עם שירות יוצא מהכלל, מחלקת עסקים מצוינת, מערכת יעדים מגוונת וחברות בברית סטאר. סינגפור גם הייתה הראשונה להכניס לשירות את מטוסי ה-A380 בשנת 2006, והיום היא מטיסה 19 מטוסים מדגם זה. לצניחה ברווחי סינגפור מספר סיבות, גיאופוליטיות וגם כאלו הקשורות ישירות לתעופה. ראשית, כל אזור דרום מזרח אסיה סובל מירידה במספר התיירים בעקבות האירועים בתאילנד במחצית הראשונה של השנה, ירידה שמשפיעה גם על סינגפור שמובילה הרבה תיירים מאירופה, אוסטרליה וניו זילנד לאזור.

השינויים מגדילים את מספר התיירים למדינות בהן יש לסינגפור גישה מוגבלת, כמו וייטנאם או מיאנמר, על חשבון היעדים הרווחיים של תאילנד. שנית, חברות הלואו קוסט גדלות מאוד באזור שנשלט בעבר על ידי חברות פרימיום, כמו סינגפור. חברת התעופה המלזית אייר אסיה הפכה את סינגפור לאחד מיעדיה המובילים, ומשם היא מובילה נוסעים לא רק לרחבי דרום מזרח אסיה אלא גם ליעדים מרוחקים יותר בסין, אוסטרליה ואירופה במחירים נמוכים בהרבה מאלו של סינגפור.

גם השכנה מדרום, אינדונזיה, רושמת בשנים האחרונות גידול עצום בתעופה כשנמל התעופה של ג'קרטה כמעט ושילש את כמות הנוסעים שבו בתוך עשור. חברת התעופה המוזלת ליון אייר מאינדונזיה גדלה מאוד, והיא השתלטה על כמה קווים רווחיים ביותר שמובילים נוסעים מסינגפור דרומה. על כל אלו יש להוסיף את הגידול המתמשך של חברות התעופה מהמפרץ הפרסי. אם בעבר חברות אלו סיימו את הקווים שלהם באזור אסיה, כעת המטוסים שלהם ממשיכים דרומה למגוון יעדים באוסטרליה וניו זילנד, ומאפשרים לנוסעים מאירופה לטוס בזול דרך דובאי או קטאר במקום העצירות המסורתיות יותר בסינגפור, הונג קונג או בנגקוק מה שפוגע בחברות האסייתיות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: