אא

חקירת הדרמה בשחקים: טייס המשנה באל-על כמעט ונחנק

גילויים חדשים מדו"ח משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה חושפים את אשר התרחש באירוע נחיתת החירום של מטוס אל על בדוברובניק בחודש מאי האחרון, לאחר שטייס המשנה איבד את ההכרה ונפל על ההגאים. בין המסקנות הבולטות: האחרון נחנק כתוצאה ממסיכת החמצן, הפרסר החליפו בתא הטייס

| |

טיסה תחת חקירה. כחלק מפעילות שגרתית של הקפדה על בטיחות התעופה הישראלית, פירסם השבוע החוקר הראשי, עו"ד רז (רזצ'יק) יצחק מטעם משרד התחבורה, דו"ח מפורט באשר לתקרית נחיתת החירום של מטוס אל על בקרואטיה בחודש מאי האחרון.

כזכור, באירוע שהתרחש בטיסת מטוס אל על מסוג בואינג 737-700 לונציה ב-15 במאי האחרון, נאלץ הקברניט לבצע נחיתת חירום בדוברובניק שבקרואטיה, בשל התעלפות טייס המשנה. לאחר נחיתת המטוס בשלום, החליט מנכ"ל החברה, דוד מימון, לשלוח מטוס פרטי ועליו צוות חלופי שיטפל בנוסעים. לקריאת הכתבה הרלבנטית שפורסמה ב-"פספורטניוז" לחצו כאן.

על פי עדותו של קברניט הטיסה המוזכרת בדו"ח, עולה תמונת מצב לא פשוטה במסגרתה איבד טייס המשנה את הכרתו באוויר. "הקברניט הבחין בכך שהקצין הראשון מאבד את הכרתו, תוך שהוא מתכווץ במושבו אולם שולח את שתי ידיו לפנים כאשר אצבעותיו רועדות ועיניו מתגלגלות". עוד הוסיף הקברניט לספר בדו"ח כי: "מראה הקצין הראשון (טייס המשנה) מתעלף בכיסאו ובפרט באופן בו זה קרה, הכניס אותו לתחושת מצוקה".

בין המסקנות המרכזיות העולות מהדו"ח שהתפרסם השבוע במשרד החוקר הראשי של משרד התחבורה, עולה כי הקברניט פעל כהוגן כשהחליט להטות את נתיב הטיסה ולבצע נחיתת חירום בדוברובניק. אולם, בכל הקשור לטייס המשנה מציג הדו"ח רצף אירועים ביזארי לחלוטין.

נמצא כי טייס המשנה (הקצין הראשון) התעלף כתוצאה מ-"סינקופה על רקע ואזו-ואגאלי", שהינה חלק מתסמונת של איבוד הכרה קצר. נמצא כי להתעלפותו לא היו סימנים מקדימים, שכן התאוששותו הייתה מהירה. החוקר מלין על הנחת מסכת החמצן שבמטוס על פניו של טייס המשנה, מה שלדבריו הוביל לחנק, באם המסכה לא הייתה מורדת מפניו שניות לאחר מכן. "בסבירות גבוהה שבנסיבות הייחודיות של המקרה, הנחת מסכת חמצן על הפנים, תוך תהליך ההתעלפות תרמה להחמרת המצב, שכן ללא דרישת אוויר "המסכה" למעשה חנקה את הקצין הראשון", כך על פי הדו"ח. ואם זה לא מספיק, את מקומו של האחרון תפס בתא הטייס דווקא מנהל השירות בטיסה ("הפרסר").


אל על - אירוע בטיחותי חמור באוויר. צילום: סיון פרג'  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: