אא

בעקבות הלחימה בעיראק: עיכובים בטיסות במזרח התיכון

המצב הפוליטי הנפיץ במזרח התיכון, מלחמת ארגון דאע"ש בצפון עיראק, הלחימה בסוריה, יחד עם הטרגדיה של הפלת המטוס המלזי מעל אוקראינה, מובילים לשינויים בלוחות הזמנים ובעיכובים של טיסות באזור המזרח התיכון, כשחברות התעופה עושות עיקופים גדולים כדי להימנע מטיסה מעל אזורי לחימה

| |

מלחמת ארגון דאע"ש בצפון עיראק יחד עם הפחד כי לטרוריסטים האיסלאמיים יש נשק נ"מ הובילו להחלטה של חברות התעופה הגדולות בעולם שלא לטוס מעל האזור, כשרובן כבר לא טסות מעל עיראק כלל.

הנפגעות העיקריות מכך הן חברות התעופה מהמפרץ הפרסי, שהטיסות שלהן לצפון אמריקה וחלק מקווי אירופה עוברות מעל עיראק. הטיסות הוסתו 200 ק"מ מזרחה, מעל איראן, והטיסות לאפריקה ודרום אירופה הוסתו אל מעל ערב הסעודית. גריעת המרחב האווירי של עיראק מצטרפת להפסקה של כל הטיסות האזרחיות מעל סוריה – רק חברת התעופה של לבנון ממשיכה לטוס מעל המדינה, בה משתוללת מלחמת אזרחים מזה שלוש שנים וחצי. כתוצאה מכך, טיסות מאזור ירדן וסעודיה שיעדן לבנון, קפריסין או טורקיה עושות עיקופים גדולים מעל מפרץ אילת, מאחר וחברות אלו לא טסות גם מעל ישראל.

בחודש שעבר, אחרי הפלת המטוס המלזי, שעלתה בחיי 298 בני אדם, איגוד פיקוחי הטיסה האירופי (יורוקונטרול) החליט להכריז על מזרח המדינה כאזור אסור לטיסה. גם חצי האי קרים הפך לאזור אסור לטיסה מאז הכיבוש הרוסי, כך שחלקים גדולים והולכים מאירופה ומהמזרח התיכון הופכים אסורים לטיסה בעקבות המצב הפוליטי והביטחוני על הקרקע.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: