אא

טורקיש אירליינס מבטלת שתי טיסות יומיות לנתב"ג

החברה הודיעה על ההחלטה בטענה למצב הביטחוני, ביטולי הטיסות ייכנסו לתוקף החל מיום ראשון הבא. ובינתיים: קבוצת פייסבוק קוראת לישראלים להחרים את החברה. "אולי תפסידו מאה דולר אך תרוויחו את כבודה של מדינת ישראל"

| |

שוב ביטולים בנתב"ג. חברת התעופה הטורקית, "טורקיש איירליינס" הודיעה אמש (מוצ"ש) על ביטול שתי טיסות יומיות בקו ת"א - איסטנבול, החל מיום ראשון הבא (18/8) ועד ל-25/10, חרף חודשי הקיץ וחגי תשרי הידועים בפעילות שיא בנתב"ג.

בהודעה מטעם החברה נמסר כי הרקע לביטול שתי הטיסות היומיות נעוצה במציאות הביטחונית באזור, אולם מאחורי הקלעים נדמה כי מדובר בעוד סממן מובהק של המשך התערערות היחסים בין המדינות, והירידה הדרסטית בכמות הביקושים לחבילות נופש וטיסות לטורקיה מצד הקהל הישראלי.

הודעת החברה הטורקית מגיעה יממה לאחר הכרזתה של וויז אייר ההונגרית על סגירת הקווים בין תל אביב לצ'כיה ופולין (https://passportnews.co.il/Article.aspx?ID=9158), מה שמותיר את התעופה האזרחית בישראל בחודש בסימן של ביטולים, זאת לאחר שספגה מהלומות לא פשוטות מאז החל מבצע "צוק איתן", ששיאן בהטלת איסור על טיסות לישראל מצד רשויות התעופה האמריקניות והאירופיות במשך כ-36 שעות.

מהלומת נגד? מחאת רשת כנגד חברות התעופה הטורקיות

ההחלטה של טורקיש איירליינס עולה בקנה אחד כאמור עם ההידרדרות המתמשכת ביחסי שתי המדינות. עדות נוספת לכך מתבטאת בעמוד פייסבוק חדש שנפתח בשבועות האחרונים, תחת השם "טורקיש איירליינס וחברות התעופה הזרות - להחרים".

בעמוד מביעים העומדים מאחורי פתיחתו את הלך הרוח הישראלי בהווה ואת הסלידה מנורמליזציה עם הטורקים, לאור מכבש הביטויים וגילויי השנאה הגואים ברחובות אנקרה, איסטנבול וערים נוספות כנגד היהודים בכלל ומדינת ישראל בפרט.

בתיאור העמוד הרשמי נכתב כי "בעוד ראש ממשלת טורקיה מתבטא באופן אנטישמי רדיקלי כלפי מדינת ישראל, ומציג דעות נחרצות לגבינו אשר משקפות למרבה הצער את דעתם של רוב האזרחים בטורקיה, החברה הלאומית שלה פשוט משתוללת כאן בנתב"ג. אין מילה אחרת להגדיר זאת. נתב"ג הופך להיות מעין נמל בית משנה של החברה הטורקית עם 7-8 המראות ביום מסביב לשעון אשר חלקן מבוצעות במטוסים רחבי גוף".

במסר גורף ממשיכים מקימי העמוד לפרוס את משנתם תוך פנייה לתיירים הישראלים להימנע בכל תוקף מרכישת כרטיסי טיסה דרך חברות התעופה הטורקיות. "בשעת מבחן זו של אחידות ואיתנות העם, עלינו לעשות כל שביכולתנו בכדי לא לתת להסתות אנטישמיות מהעולם גיבוי. מדוע אנחנו הישראלים צריכים להמשיך לטוס בחברה הזאת רק בשם השירות והמחיר? יש מספיק חברות טובות, כמו החברות האירופיות שטסות ארצה. אולי תפסידו 100 דולר, אך תרוויחו את כבודה של מדינת ישראל".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: