אא

יצאה לדרך הרחבה של נמל התעופה "סכיפהול"

ההרחבה תשמור על מודל "הטרמינל הבודד" של סכיפהול, 51 מיליון נוסעים בשנה עוברים בשדה, וההרחבה תאפשר מעבר של עד 65 מיליון נוסעים בשנה

| |

מתכוננים ל-2025.

הרשויות בהולנד מתכננות הרחבה של נמל התעופה סכיפהול, נמל התעופה העיקרי במדינה ואחד מנמלי התעופה הגדולים באירופה. ההרחבה תשמור על מודל "הטרמינל הבודד" של סכיפהול, ולא תיבנה בנפרד מהמבנה הקיים המשרת היום את כל הטיסות במדינה. בסכיפהול היום טסים 51 מיליון נוסעים בשנה, וההרחבה אמורה לאפשר לשדה להתמודד עם 65 מיליון נוסעים בשנה. ההרחבה מכונה Pier A, והיא תיבנה בחלקו הדרומי של השדה. מדובר ב'אצבע' בודדת של שערים, שתיבנה לצד האצבעות הקיימות. הצ'ק אין והבידוק הביטחוני יישאר באולם העיקרי של השדה מה שיקל על הנוסעים שנמצאים במעבר בנמל התעופה.

בחודש הבא ייערך בהולנד מפגש התייעצות, שיאפשר לרשויות המפעילות את השדה ולנציגי חברות התעופה להשמיע את עמדותיהן לגבי מה הם מצפים לראות בהרחבה החדש. בהולנד גם קראו לאנשי עסקים וקבלנים להציע הצעות לטרמינל החדש. במקום בו אמורה להיבנות ההרחבה נמצאות היום רחבות החנייה המרוחקות, המשמשות לרוב את הטיסות האזוריות של KLM cityhopper בטיסות מסכיפהול ליעדים אחרים בהולנד, בלגיה, בריטניה צרפת וגרמניה.

על פי התכנית, השערים שיבנו ישמשו חברות שאינן חברות בברית skyteam (בה חברה KLM שסכיפהול בסיסה) וטסות ליעדים מחוץ לאזור שנגן שבאירופה (כלומר, יעדים המצריכים ביקורת דרכונים ביציאה מאמסטרדם). חברות העונות על הקריטריונים הללו הפועלות בסכיפהול וייתכן שיעברו לאזור החדש הן אמרייטס, אמריקן אירליינס, יונייטד, קאתאי פאסיפיק – וגם אל-על.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: