אא

אל על ברבעון השני: הרווח גדל ל-16.3 מיליון דולר

זאת לעומת רווח של כ-3.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בזכות גידול בהכנסות והשתתפות המדינה בהוצאות הביטחון, שתרמה כ-5 מיליון דולר לזינוק ברווח, ההפסד במחצית הראשונה של השנה הצטמצם ל-23.3 מיליון דולר. גידול של 20% במכירות דרך האינטרנט. החברה צופה ירידה בהכנסות של כ-65 מיליון דולר בעקבות 'צוק איתן'

| |

דוד מימון מנכ"ל אל על יכול לרשום מבחינתו רבעון שני לא רע, כאשר החברה רשמה רווח של כ-16.3 מיליון דולר לעומת רווח של כ-3.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

במחצית הראשונה של השנה החברה רשמה הפסד של 23.3 מיליון דולר לעומת הפסד של 28.7 מיליון דולר אשתקד.

ההכנסות ברבעון השני צמחו לסך של 571.5 מיליון דולר לעומת 529.7 מיליון דולר אשתקד, גידול של כ-8%. החברה גם הצליחה, ע"י פעולות גידור של הדלק הסילוני, להוריד את שיעור ההוצאות של הדלק מכ-33.8% אשתקד ל-31.5% ברבעון זה.

בזכות השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון, בשיעור של 97.5%, הוצאות הביטחון של אל על ירדו ברבעון זה בכ-4.9 מיליון דולר, נתון משמעותי ביותר.

הרווח הגולמי הסתכם לסך של 105.3 מיליון דולר (18.4% מהמחזור) לעומת 82 מיליון דולר אשתקד .(שיעור של כ-15.5% מהמחזור).

ה-EBITDA של החברה הסתכם ברבעון השני בכ-52.3 מיליון דולר לעומת 31.9 מיליון דולר אשתקד.

מה שצריך לתת תמרור אזהרה מבחינת סוכני הנסיעות זה עלייה של 20% במכירות דרך האינטרנט ושל 8% במוקד המכירה הטלפוני של החברה.

במחצית הראשונה של 2014 ההכנסות הסתכמו לסך של כ-986.9 מיליון דולר לעומת 960.7 מיליון דולר אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם בכ-122.2 מיליון דולר לעומת 119.8 מיליון דולר אשתקד.

מנכ"ל אל על, דוד מימון, אמר על התוצאות: "תוצאות הרבעון השני משקפות מכירות חזקות לפסח וגידול בפעילות החברה. אולם, הרבעון השלישי אופיין במבצע 'צוק איתן', הכולל פגיעה משמעותית בהכנסות שבעקבותיה ביקשה אל על סיוע ממשלתי, ובגידול בהוצאות על מנת לשמור על שמיים פתוחים ולהחזיר הביתה אלפי ישראלים באמצעות תוספת טיסות מיוחדות, בשל ביטול הטיסות של חברות זרות. אנו מעריכים כי בשל הירידה הדרמטית בהיקפי התיירות הנכנסת כתוצאה מ'צוק איתן', צפויה ירידה חדה בהכנסות הרבעון השלישי, בהיקף של 55 עד 65 מיליון דולר, שצפויה להשפיע מהותית לרעה על התוצאות העסקיות".

דגנית פלטי, סמנכ"ל הכספים של החברה הוסיפה: "במחצית הראשונה של 2014 השקענו כ-66 מיליון דולר ברכישת מטוסים וציוד לרבות המשך יישום התכנית לרכישת המטוסים החדשים מדגם 737-900 כחלק מהעסקה לרכישת 8 מטוסים, שנחתמה בעבר, ובמקביל פרענו התחייבויות פיננסיות, נטו בהיקף ש כ-20 מיליון דולר. החברה סיימה את הרבעון עם יתרת מזומנים ופיקדונות שברשותה של כ-187.9 מיליון דולר, אשר מחזקת את האיתנות הפיננסית שלה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: