אא

בקרוב: רפורמה דרמטית באייר פראנס

עיקר הרפורמה תכלול את הגדלת חלקן של טיסות HOP בתוך אירופה. בין השינויים המרכזיים: עיצוב מחדש של הקווים הבינוניים והעברת נתח נכבד של פעילות לתעופה פנים יבשתית. כמו כן ייסגרו קווים מפסידים וסלוטים. איגוד הטייסים בחברה מאיים בשביתה בשל חשש לפיחות בתנאים

חברת התעופה הצרפתית אייר פראנס תציג בחודש הבא רפורמה דרמטית, המשמעותית ביותר מאז קליטתה של Air Inter לפני 17 שנים. עיקר הרפורמה הוא הגדלת חלקן של טיסות HOP בתוך אירופה על חשבון טיסות אייר פראנס, והשארתה של החברה הצרפתית רק עם קווים עיקריים היוצאים מנמל התעופה שארל דה גול. סה"כ צפויים לעבור יותר מ-20 מטוסים מאייר פראנס ל-HOP, כאשר גם הסניף הצרפתי של של חברת טרנסאוויה יחוזק על חשבונה של אייר פראנס.

התקשורת בצרפת מדווחת כי תכנית "2020" תוצג ע"י החברה ב-11 בספטמבר. התכנית כוללת עיצוב מחדש של כל הקווים הבינוניים של החברה, קווים שמהווים כ-40% מסך הפעילות שלה (וביניהם הקו מדה-גול לנתב"ג). החברה הגיעה למסקנה כי יש לבצע שינויים במבנה הפעילות בגלל שהקווים הללו מפסידים כסף, ונוגסים מהרווחים שמביאים הקווים ארוכי הטווח. 

רוב הקווים הפנים-צרפתיים המופעלים מנמל התעופה אורלי בפריז יחד עם כמה מהקווים למדינות אחרות באירופה יועברו ל-HOP. החל מהקיץ הבא. 20 מטוסים A-320 של אייר פראנס יצבעו בצבעי HOP! אך יופעלו עם צוותים של אייר פראנס. כך, רק טיסות היוצאות מנמל התעופה דה-גול יישארו בתפעול מלא של אייר פראנס עצמה, ובתוך קווים אלו נכללים שלושה קווים בצרפת (לטולוז, מרסיי וניס) וכן הקווים לבירות אירופה העיקריות. כמה קווים מפסידים ייסגרו, והסלוטים שלהם באורלי יועברו לטרנסאוויה שתוכל להגדיל את פעילותה בנמל התעופה. 

החלוקה מחדש בין אייר פראנס ל-HOP, אמורה להגדיל את הגמישות התפעולית ולצמצם את מחלקות העסקים היכן שהן אינן נדרשות או אינן רווחיות. HOP תוכל לבחור האם לפעיל מטוסי A320 או מטוסים אזוריים קטנים יותר בקווים שיועברו לה. בנוסף HOP תוכל גם לתמחר מחדש את הטיסות, ובכך לאפשר מחירים זולים יותר שאייר פראנס עצמה לא יכלה להרשות לעצמה כדי לא לפגוע בשם המותג.  

איגוד הטייסים של החברה כבר איים בשביתה אם השינויים הצפויים לא יתואמו עימו. האיגוד דורש כי כל המטוסים עם מעל 110 מושבים (ה-A320 בתוכם) יופעלו רק עם טייסי אייר פראנס, תחת חוזה העבודה הנוכחי. הטייסים טוענים כי עם המטוסים יועברו גם טייסים ל-HOP ולטרנסאוויה תחת תנאים גרועים יותר מאלה תחתם הם מועסקים היום. כיום, הטייסים המפעילים את 14 המטוסים הנוכחיים של טרנסאוויה מופעלים תחת חוזי עבודה שונים עם תנאים פחותים בהשוואה לטייסי אייר פראנס. 

HOP הוא שמה של חברת התעופה האיזורית החדשה של קבוצת אייר פראנס שהחלה את פעילותה בקיץ שעבר. סה"כ מפעילה החברה 530 טיסות יומיות ל-130 יעדים קצרי טווח ובינוניים ומחזיקה בכ-3000 עובדים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: