אא

דוד מימון: "שלוש חברות התעופה הישראליות, או לפחות שתיים מהן, צריכות להתמזג"

מנכ"ל אל על דוחה את טענות קובי קרני: "חברת אל על לא עשתה שום שינוי לרעה בקשר עם הסוכנים", על חברות התעופה הטורקיות: "צריך להגביל את התוספות המטורפות שנותנים להן", הראיון המלא מופיע בגיליון פספורט 573 המופץ היום (26/08)

| |

דוד מימון, מנכ"ל חברת אל על, דוחה את טענותיו של יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, קובי קרני, על 'ערפל קרב' בקשר בין אל על לסוכני הנסיעות. כזכור קרני טען כי: "אל לא באה אלינו עם שום בשורה או מסר ענייני".

מימון אומר בתגובה על הטענות של קרני: "חברת אל על רואה בקשר עם הסוכנים חשיבות עליונה. אנחנו שותפים לדרך ארוכה ונמשיך להיות שותפים לדרך עוד שנים רבות. חברת אל על לא עשתה שום שינוי, בוודאי לא לרעה, בקשר עם הסוכנים בחצי שנה האחרונה, שום שינוי. להיפך, אני יכול לומר, שאנחנו מחפשים כל דרך יצירתית לנסות להגיע להבנות לגבי תשלום העמלות של השנה מתוך הבנה שהסוכנים נפגעו ממבצע 'צוק איתן', וזאת למרות שחברת התעופה אל על נפגעה קשות במבצע".

קרני טוען שיש מצידכם התעלמות מוחלטת כלפי הסוכנים, ולראשונה בהיסטוריה בזמן מלחמה לא היו כל מסרים בין הצדדים...

"עם כל הכבוד לקובי קרני, ואני אוהב אותו ברמה האישית, אני לא מבין על מה הוא מלין. תשאל אותו, איזו החלטה אחת עשתה אל על בחצי השנה האחרונה שפגעה בסוכנים".

מה קורה לגבי מיזוג בין חברות התעופה הישראליות. הנושא עומד על הפרק?

"שלוש חברות התעופה הישראליות, או לפחות שתיים מהן, צריכות להתמזג, כי התחרות היא לא בינן לבין עצמן, עם כל הכבוד. התחרות היא בין החברות הישראליות לענקיות התעופה, לבריתות. עם כל הכבוד ללופטהנזה, למשל, היא לא לבד. היא קשורה לברית של 4,000 מטוסים, ועם כל הכבוד לבריטיש, היא בברית של מעל 3,500 מטוסים. עם זה אנחנו מתמודדים, זאת התחרות האמיתית".

במבצע 'צוק איתן' חברות זרות הפסיקו לטוס לכאן. האם לדעתך, שר התחבורה, שהוביל את רפורמת השמיים הפתוחים, צריך כעת לשנות מדיניות ולהסיק מסקנות? למשל, לצמצם את מספר הטיסות של החברות הטורקיות? להטיל יותר מגבלות?

"חברת אל על לא הייתה נגד השמיים הפתוחים, וחשוב לי להדגיש זאת בפעם המי יודע כמה. חברת אל על בעד תחרות. חברת אל על אמרה דבר פשוט: כשהולכים לשמיים פתוחים, צריך ללכת בשכל, צריך לבדוק מה נכון לתעופה הישראלית. לא יכול להיות שלא תהיה הדדיות. אם אנחנו לא יכולים לטוס לטורקיה, הטורקים לא יכולים לעלות משתי טיסות לשמונה טיסות. אני לא אומר: לא לתת לטורקים לטוס לישראל, אך בהחלט צריך להגביל את התוספות המטורפות, שנותנים לטורקים כל חצי שנה או שלושה חודשים. כאשר מדברים על הדדיות, צריך שההגבלים העסקיים האירופיים יחולו גם פה במדינת ישראל ולא רק כללים אחרים. וגם אפליות נוספות, כמו סלוטים שביקשנו ולא קיבלנו. עכשיו יותר מתמיד מובן למה צריך חברת תעופה ישראלית".

 

הראיון המלא עם מנכ"ל אל על מתפרסם בגיליון פספורט 573 שהופץ היום.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהדוד מימון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: