אא

חיזוק מהדרום: האם יפעלו טיסות טרנס-אטלנטיות משדה התעופה בתמנע?

משרד התחבורה החליט להאריך את מסלול ההמראה הנבנה בתמנע בחצי קילומטר, כך שיוכל לקלוט את כל סוגי המטוסים הנמצאים בשימוש התעופה האזרחית. המטרה: לאפשר הפעלת טיסות טרנס-אטלנטיות גם מדרום הארץ ולא רק מנתב"ג. שדה התעופה החדש עתיד להיחנך ב-2016

| |

בשורה חשובה לענף התעופה הישראלי? משרד התחבורה החליט היום (רביעי) להאריך את מסלול ההמראה הנבנה בתמנע בחצי קילומטר, על מנת שיוכל לקלוט בעתיד את כל סוגי המטוסים הנמצאים בשימוש התעופה האזרחית. המטרה העומדת מאחורי ההחלטה נועדה לאפשר לשדה התעופה החדש שצפוי להיחנך בשנת 2016, לקיים טיסות טרנס-אטלנטיות גם מדרום הארץ, ולא רק מנתב"ג.

את ההחלטה קיבל שר התחבורה, ישראל כץ, לאחר שהתברר במהלך מבצע "צוק איתן" שנמל התעופה בעובדה אינו מסוגל לשמש כנמל אלטרנטיבי לנתב"ג, וזאת בעקבות כישלונו לתפעל כמות נוסעים גדולה בימים בהם מנהל התעופה האמריקני אסר על הטיסות לנתב"ג.

עלות הארכת המסלול היא זניחה ועומדת על כמה עשרות מיליוני שקלים, ביחס לעלות הפרויקט כולו הנאמד ב-1.7 מיליארד שקל. נמל התעופה בתמנע אמור להחליף את נמל התעופה והעמוס שבמרכז העיר אילת, ולקלוט לא רק את טיסות הפנים-ארציות אלא גם טיסות ישירות מיעדים שונים מרחבי אירופה.


שר התחבורה, ישראל כץ (מימין). קיבל את ההחלטה לאחר כישלון שד"ת בעובדה הקיץ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: