אא

דו"ח מבקר המדינה: 15 קרובי משפחה של יו"ר ועד עובדי רש"ת מועסקים כעובדים קבועים ברשות

מהדו"ח עולה עוד כי שלושה מבני משפחתו של פנחס עידן אף מכהנים בוועד עובדי הרשות, בשנים 2009-2012 קיבלו 271 עובדים קביעות כאשר ל-51 מהם היו קרובי משפחה ברשות, ולחלקם אף כמה קרובי משפחה

| |

דו"ח מבקר המדינה שפורסם היום (רביעי) חושף את המשך ההתנהלות הבעייתית ברשות שדות התעופה מבחינת העסקה של קרובי משפחה.

בראש זה עומד פנחס עידן יו"ר ועד העובדים של הרשות, שהמבקר מצא כי יש לו לפחות 15 קרובי משפחה המועסקים כעובדים קבועים ברשות שדות התעופה. שלושה מבני משפחתו אף מכהנים בוועד עובדי הרשו: אחיו מרדכי עידן המשמש כמזכיר ועד העובדים, אחיינו יוסי בן שחר ושרון עידן. משרד המבקר כותב ביחס לכך כי :"חבורתם של כמה בני משפחה אחת בוועד העובדים עלולה להקנות להם עמדת כוח בלתי סבירה כלפי הנהלת הרשות, העלולה לפגוע בניהולה התקין של הרשות".. כמו כן בניגוד להוראות תקנון שירות המדינה, לא זו בלבד שפנחס עידן עדיין משמש כמנהל אגף ברשות, אלא שגם בני מליצקי, חבר ועד האקדמאים, משמש בתפקיד ראש אגף שינוע. כמו כן מצא המבקר, ששיעור העסקה של עובדים שיש להם קרובי משפחה ברשות שדות התעופה הוא 25% 389 קשרי משפחה מתוך, 1,571 המועסקים, אומנם שיפור לעומת הדו"ח הקודם בו עמד המספר על 35%, אך עדיין רבע מהעובדים זו שערורייה. כמו כן מצא המבקר כי בשנים 2009-2012 קיבלו 271 עובדים קביעות ברשות, ול-51 מהם 19% , היו קרובי משפחה ולחלקם אף כמה קרובי משפחה ברשות.

המבקר אף מציין כי מיכוון שנציבות שירות המדינה הגבילה את כמות העסקת קרובי המשפחה, ולאור כמות העובדים בפועל ברשות שעברה את מכסת 10% שנקבעה על ידי נציבות שירות המדינה, יש מקום לשקול ולהפסיק את קליטתם של קרובי משפחה ברשות, עד שיווצר האיזון הנדרש. המבקר מציין כי על הרשות לעשות את כל הנדרש לצמצום תופעות אלה ולטפל בהצבתם מחדש של עובדים שיש להם קרובי משפחה המועסקים באותה יחידה, בכפיפות או מתוך ניגוד עניינים.

המבקר קובע כי :" העסקה של קרובים ומקורבים פוגעת בציבור הזקוק לשירותיהם של הגופים הציבוריים, וכן נפגע השוויון והייצוג ההולם לקבוצות האוכלוסייה, כפי שהעיר משרד מבקר המדינה עוד בדו"ח הקודם. הממצאים שהועלו בדו"ח זה מראים כי עדיין קיים שיעור גדול יחסית של קרובי משפחה בקרב עובדי הרשות. בדומה לממצאים בדו"ח הקודם, עדיין קיימת עדיפות למתן קביעות לעובדים ארעיים שיש להם קורבי משפחה בתאגיד, אם כי התופעה נמצאת בתהליך של צמצום".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: