אא

קבוצת התעופה של איתיחאד איירווייס הולכת ומתעצמת

המיזוגים, ההתאגדויות והשותפויות בענף התעופה הבינלאומית מצמצמים את היתרונות של בריתות התעופה המסורתיות

| |

בעקבות האישור הרשמי של האיחוד האירופי לשותפות בין אליטליה ואיתיחאד איירווייס, קבוצת התעופה של איתיחאד, שהוקמה לאחרונה ובה שותפות החברות, בהן היא השקיעה כספים ורכשה אחזקות, צוברת עוצמה.

בנוסף לאיתיחאד איירווייס שותפות בקבוצה: אייר ברלין, אייר סרביה, אייר סיישל, ג'ט איירווייס ההודית, דארווין איירליינס השוויצרית, וכמובן, אליטליה, שזכתה לאישור השותפות עם איתיחאד, תצטרף בקרוב.

קבוצת התעופה החדשה, הקרויה Etihad Airways Partners, דומה במידה מסוימת במאפייניה הכלליים לבריתות התעופה המסורתיות: 'סטאר אליאנס', 'וואן וורלד' ו'סקיי טים'. חברות התעופה בקבוצת איתיחאד תתאמנה רשת קווים, לוחות זמנים ותהיינה שותפות בתוכניות הנוסע המתמיד. יחד עם זאת, הקבוצה מאפשרת לחברותיה, המשתייכות לבריתות התעופה המסורתיות, להמשיך להיות חברות בהן. (אייר ברלין, למשל, חברה ב'וואן וורלד', ואליטליה ב'סקיי טים').

הלוגו של איתיחאד יוצג על כל מטוסי הקבוצה ועל כל המוצרים המשותפים. השותפות תכלול מוקדי מכירה משותפים ביעדים מסוימים, מערך אימון צוותים משותף ומערך שירותים ואספקה משותף.

קבוצת התעופה החדשה מסמנת סוג חדש של התארגנות בענף התעופה הבינלאומי. עד עתה נוצרו מיזוגים בין חברות תעופה, כמו בארצות הברית, כששתי חברות תעופה התאחדו - יונייטד וקונטיננטל, אמריקן איירליינס ויו.אס.איירווייס - והפכו לחברה אחת, או התאגדויות כמו באירופה, כשחברות תעופה חברו לקבוצה: קבוצת לופטהנזה (לופטהנזה, סוויס ואוסטריאן), קבוצת אייר פראנס - ק.ל.מ, קבוצת IAG (בריטיש איירווייס ואיבריה), כשכל אחת מהחברות ממשיכה לפעול תחת שם המותג שלה.

איתיחאד איירווייס יצרה לראשונה קבוצת תעופה מסוג שונה, כשכל החברות בקבוצה ממשיכות לפעול באופן עצמאי, ויחד עם זאת, מקיימות ביניהן שותפות הדוקה. זו מעין מסגרת המשלבת מרכיבים של קבוצת תעופה, בעיקר בהיבטים הכלכליים, עם מרכיבים של ברית תעופה, בהיבטים של השירות לנוסעים. ואסור להתעלם מן העובדה הפשוטה, שאיתיחאד איירווייס השקיעה כספים בחברות השותפות ויש לה עניין בהצלחה כלכלית של השותפות.

ברור לכל כי המיזוגים, ההתאגדויות והשותפויות בין חברות התעופה הבינלאומיות הופכים את בריתות התעופה המסורתיות לרלוונטיות פחות. הבריתות, בנוסף להסכמי הקוד-שייר והאינטר-ליין, נוצרו כדי לספק לנוסעים ערך מוסף של מגוון אפשרויות טיסה ברחבי העולם ב'הזמנה אחת'. ההתאגדויות והשותפויות בענף הלכו צעד אחד קדימה, כשהן משתדלות לענות על מירב צורכי הנוסע ב'כרטיס אחד'.

ההבדל הוא משמעותי הן מבחינה תפעולית והן מבחינה כלכלית. כשקבוצת תעופה מסוגלת לספק לנוסע את כל תוואי הטיסה שלו, היא לא נזקקת להתחשבנויות עם חברות אחרות בברית התעופה, ובסופו של דבר, היא חוסכת עלויות ויכולה אף להוזיל את מחיר כרטיס הטיסה לנוסע.

יתר על כן, המחויבות של חברת תעופה היא בראש וראשונה לאחיותיה ושותפותיה בקבוצה או בהתאגדות, ורק כשהן אינן מסוגלות לענות על צורכי הנוסע, חברת התעופה תפנה לחברה אחרת בברית או מחוץ לברית, במידת הצורך. במלים אחרות, האופציה של ברית התעופה היא במקרים רבים רק בעדיפות שנייה או בלית ברירה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: