אא

"לא יתכן לסגור את שדה דב מבלי שניתנה אלטרנטיבה אמיתית לטיסות פנים ארציות"

סמנכ"ל השיווק והמכירות של קבוצת ישראייר, גיל סתיו מביע תרעומת בנוגע להליך העברתו של השדה התל אביבי לנתב"ג. בראיון מיוחד לרגל סיכום שנת 2014 הוא מספר על ההתמודדות עם השלכות "צוק איתן" ("הצלחנו למזער נזקים") ומביט קדימה: "עומדים בפני שנה מרובת אתגרים"

|| ||

בעוד 11 יום נחליף כולנו קידומת לשנה אזרחית חדשה - 2015. "פספורטניוז" פותח מהיום במדור יומי בו יסכם את השנה עם מיטב קברניטי ענף התיירות, התעופה והמלונאות ברחבי הארץ. מדי יום תזכו לכתבה ייעודית עם גורמי הענף המובילים במטרה ללמוד על השנה שהייתה, השנה תהיה ומה שביניהם. והפעם: השנה של גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק והמכירות של קבוצת "ישראייר".

כחלק אינטגרלי מחברות התעופה הישראליות נפגעה השנה גם קבוצת "ישראייר" בצורה משמעותית כתוצאה ממבצע "צוק איתן". סגירת השמים באופן זמני, הירידה הדרסטית בכמות התיירים וצניחה גם בכמות הישראלים שיצאו לחו"ל, פגעה בחברת התעופה ובחברת הטיולים "נתור" הפועלת תחתיה. "כמו כל התעשייה "צוק איתן" פגע בנו", מודה סתיו אך מסייג. "היינו צריכים להתאים את עצמנו למציאות חדשה שנוצרה הן באמצעות הקטנת הוצאות כמו עלויות שכר ושיווק לצד הורדת מחירים - הכול במטרה לייצר ביקושים ותנאים אטרקטיביים לקהל הלקוחות. בזכות שורת הפעולות הללו הצלחנו למזער נזקים ברבעון השלישי של 2014 לצד תיקונים ברבעון האחרון ששיפרו את התוצאות העסקיות של הקבוצה, לרבות שיווק שני יעדים חדשים: בוקרשט וסופיה".

ומה לגבי סיוע מהמדינה בעקבות המבצע? האם אתם פועלים בנושא?

"כמו כל יתר חברות התעופה, גם אנחנו במגעים על מנת לקבל איזשהו פיצוי. עדיין לא קיבלנו תשובות סופיות, אבל בוא נגיד שגם אם נקבל משהו, אני לא מאמין שזה יצליח לכסות את הפער שנוצר ברבעון השלישי כתוצאה מהשלכות המבצע".

אנחנו אוטוטו ב-2015. מהי הציפייה שלך ושל הקבוצה לקראת השנה שבפתח?

"אנחנו עמלים ועובדים קשה מאוד לקראת השנה הקרובה. נמשיך לחזק את בוקרשט וסופיה כיעדי מפתח לתייר הישראלי יחד עם טיביליסי שהולכת ומתחזקת כבחירה אטרקטיבית למדי עבור הנוסעים השונים. סה"כ נפעיל ב-2015 סדר גודל של 25-28 יעדים.

באשר לאתגרים נמשיך להתמודד מול "השמים הפתוחים". ישנם יעדים שנשחקו כמעט לחלוטין ועל כן נדע להתאים את פעילויותינו לגביהם. נוסיף לייצר ערך מוסף לסוכנים וללקוחות כאחד. למרות הירידה בתחילת השנה שעברה בעמלות הסוכנים, נשמור עליהם. אנו רואים בהם כשותפים שהלכו איתנו כברת דרך יד ביד מבחינת המוצרים ולכן מגיע להם גם תגמול".

נושא נוסף שמטריד בימים אלו את סתיו יחד עם עמיתיו בענף התעופה הוא נושא העתקתו המדובר של הפעילות משדה דב לנתב"ג, החלטה אשר מעוררת תרעומת רבה אצל סתיו. "אני ממליץ לכל הנוגעים בדבר לעשות חשיבה נוספת לגבי הנושא הזה", הוא מצהיר. "לא יתכן שסוגרים שדה תעופה אחד מבלי שניתנה אלטרנטיבה אמיתית לטיסות פנים ארציות ולתושבי העיר אילת, אשר שדה דב עבורם משמש כעורק חיוני לחיבור לאזור המרכז".

מה נאחל לכם לקראת השנה החדשה?

"שנמשיך להשתפר כפי שעשינו במהלך השנים האחרונות ולעמוד באתגרים שהצבנו לעצמנו. חשוב מבחינתנו כשיטה לייצר ערך מוסף ומשמעותי ללקוחות על מנת שירכשו חבילות נופש וטיולים מאורגנים. נקווה גם לחיזוק יעדי טיול פופולאריים כגון ורנה ורומא לצד המשך בניית חבילות הטיולים  תוך שמירה על המותג "נתור" כמוביל בטיולי איכות".

ישראייר. צפי של 25-28 יעדים לחברה בשנת 2015

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: