אא

"בעידן הטכנולוגי של היום לא יעלה על הדעת שלא ניתן יהיה לבצע איכון למטוס"

יאט"א העולמית תפרסם בקרוב המלצות הנובעות מהאירועים האחרונים, אשר מטרתם תהיה להעמיד סטנדרטים חדשים בקרב חברות התעופה, כך שאלו ידווחו על מיקומן בכל רגע נתון בשלבי הטיסה

| |

עכשיו זה סופי.

טיסת "אייר אסיה" שבתחילת השבוע נעלמה התרסקה. כ-10 שברים משמעותיים נמצאו היום (שלישי) באזור ההתרסקות. דיווחים על כ-40 גופות שנמשו מן המים, התחלפו בהודעה רשמית באינדונזיה על 3 בלבד שנמצאו עד עתה. על כל פנים, כעת ברור כי הטיסה לא נעלמה אלא התרסקה בלב ים. 

בתוך כך בסוכנויות הידיעות בעולם מפורסם פוסט של בלוגר סיני שפירסם כשבועיים לפני המקרה, כי ארגון סורר בשם "היד השחורה" עתיד להפיל את מטוס החברה. לא ברור אם מדובר בצירוף מקרים, או בנבואת זעם מבוססת, אך ברשויות הביטחון באינדונזיה ובתעשיית התעופה העולמית בוחנים האם מדובר בפעולת טרור יזומה או שמא בתאונה על רקע תקלה טכנית.

נושא נוסף שהעסיק את התקשורת אלו תמונות הטלוויזיה האינדונזית ששידרו בשידור ישיר את חיפושי צוותי הסיור אחר חפצים או גופות. גופה אחת אכן נמצאה ונצפתה על מסך הטלוויזיה צפה, תמונה שעוררה תרעומת ברחבי העולם.

יחד עם זאת, השאלה שמעסיקה מאז תחילת השבוע את תעשיית התעופה העולמית מקורה בתהייה כיצד הצליח מטוס החברה כדוגמת טיסת MH370 של חברת "מלזיה איירליינס" לחמוק מעיני המכ"מים ולהיעלם. לנושא התייחס קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א ישראל שסיפר כי "לא נתפס שבעידן הטכנולוגי של היום לא ניתן יהיה לבצע איכון למטוס. זה פשוט לא יעלה על הדעת".

זוסמן מתייחס בנוסף להיבט הניטור במטוסים המורכב ממספר אלמנטים הפועלים בו זמנית או בנפרד. "יש מטוסים יותר מתקדמים עם מערכות ADS שבאופן רציף מעבירות את המיקום של המטוס ללויין, אולם הבעיה היא שקיימים אזורים שאינם מכוסים בלוויינים, מה שמונע את האפשרות לעקוב אחרי המטוס באוויר בכל רגע נתון".

לדבריו יאט"א העולמית תפרסם בקרוב המלצות הנובעות מהאירועים האחרונים, אשר מטרתם תהיה להעמיד סטנדרטים חדשים בקרב חברות התעופה, כך שאלו ידווחו על מיקומן בכל רגע נתון בשלבי הטיסה. "המקרה של מטוס אייר אסיה הוא בגדר אינדיקציה נוספת למצב החדש. אבל צריך בסופו של יום לזכור שלמרות האסון, הרי שהרקורד של תעשיית התעופה הוא עדיין רקורד שהולך ומשתפר משנה לשנה בכל היבטי הבטיחות. לשם ההמחשה, הממוצע כיום הוא של תאונת טיסה קטלנית על כל 4.1 מיליון המראות".


זוסמן (משמאל): "למרות האסון, הרקורד של תעשיית התעופה בהיבטי הבטיחות הולך ומשתפר"

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: