אא

סדר עולמי חדש: מיהו נמל התעופה הבינ"ל העמוס בעולם ?

68.9 מיליון נוסעים בטיסות בינ"ל עברו בשדה התעופה בדובאי בשנת 2014, נתון המציב אותו כנמל התעופה עם התנועה בינלאומית הגדולה בעולם, לפני הית'רו שבלונדון, את 2015 צפויים לסיים עם 70 מיליון נוסעים, להשוואה, בישראל עברו 14.2 מיליון נוסעים בשנת 2014

| |

עם פרסום מספרי הנוסעים של שנת 2014, עולה כי לראשונה נמל התעופה הבינלאומי של דובאי הפך לנמל התעופה עם התנועה הבינלאומית הגדולה ביותר בעולם – ובכך הוא הדיח את נמל התעופה הית'רו שבלונדון, שבמשך שנים היה בצמרת הרשימה. הסיבה היא לא רק הגידול העצום בדובאי – אלא הקיפאון של תשתיות התעופה בלונדון מזה שנים, שמבריח חברות החוצה מהית'רו.

על פי הנתונים, 68.9 מיליון נוסעים בטיסות בינ"ל עברו בדובאי בשנה החולפת, לעומת 67.8 בהית'רו. בעוד הית'רו נמצא בקיפאון זה מספר שנים, בדובאי רושמים עלייה מתמשכת, ואת השנה הם מצפים לסיים עם 70 מיליון נוסעים בינלאומיים. להשוואה, בשנת 2007 עברו בנמל 34.3 נוסעים בינ"ל. בנמל היום נמצא טרמינל הנוסעים הגדול ביותר בעולם, המסוגל להתמודד עם 33 מטוסי A380 בו זמנית, ויש בו שני מסלולי המראה.

בדובאי בונים בימים אלו נמל תעופה ענק, שיכלול חמישה מסלולים, וצופים כי בשנת 2020 יעברו בו כבר 98 מיליון נוסעים, והקיבולת המלאה שלו תהיה 160 מיליון נוסעים. בנמל התעופה העמוס ביותר בעולם מבחינת מספר הנוסעים הכללי, אטלנטה שבארה"ב, עברו השנה 94 מיליון נוסעים – רובם בטיסות פנים בארה"ב. הסיבה למהפך היא גם המיקום המצוין של דובאי לקישור בין טיסות מאירופה וצפון אמריקה לאסיה ואוסטרליה, הגידול הבלתי פוסק של חברת התעופה הלאומית אמירייטס וגם – הקיפאון של נמל התעופה הית'רו, שפועל ב-100% תפוסה ולא מסוגל להתמודד עם טיסות נוספות.

הרשויות הבריטיות מתלבטות מאז שנות ה-80 בעתיד התעופה בלונדון, לאור התשתיות שלא עומדות בביקוש. האפשרויות הנבחנות – הרחבתו של הית'רו, הרחבה של נמל תעופה אחר בלונדון (לוטון או סטנסטנד) או בנייה של נמל תעופה חדש, עומדות על הפרק מזה 30 שנה אך הממשלות בבריטניה לא מצליחות להגיע להסכמה או למציאת תקציב שיפתור את הבעיה, שכבר היום פוגעת בכלכלה הבריטית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: