אא

טארום מתחדשת: תחליף את כל צי המטוסים

חברת התעופה הרומנית תחתום בקרוב הסכם עם יצרנית המטוסים אירבאס לחידוש דרמטי של צי המטוסים שלה, על פי פרסומים ברומניה, כל המטוסים יוחלפו בהדרגה במטוסים חדשים, כולם מתוצרת אירבאס, עוד על טארום ובוקרשט במוסף המודפס המיוחד של פספורט על רומניה ב 09/02/15

||מטוס טארום. צילום: יחצ ||מטוס טארום. צילום: יחצ

חברת התעופה הרומנית טארום תחתום בקרוב הסכם עם יצרנית המטוסים אירבאס לחידוש דרמטי של צי המטוסים שלה, החל מהשנה.

על פי פרסומים ברומניה, כל המטוסים יוחלפו בהדרגה במטוסים חדשים, כולם מתוצרת אירבאס.

החברה נמצאת בשלבי סיכום הזמנה לשמונה מטוסי A319, ארבעה מטוסי A320, שני מטוסי A321 ושני מטוסי A330, מטוסים שיחליפו את הצי הקיים שלה הכולל מטוסי A318, A310 ומטוסי בואינג 737 מסדרות 700 ו-800. החברה תקבל מטוסים שכורים בני חמש ומטה כשלב ביניים, עד שהמטוסים החדשים שהזמינה ייוצרו במפעלי החברה (מהלך דומה לזה שישראייר עשתה כשהזמינה שני מטוסי A320 בשנת 2007).

במקביל, החברה תוציא משירות כבר עתה מטוסים שאינם יעילים לקוויה, כמו שני מטוסי ה-ATR שלה שפועלים בעיקר בקווי פנים ברומניה.

המטרה העיקרית של הרכישה היא לקנות מטוסים חסכוניים בדלק, כדי להפחית בעלויות התפעול של החברה. מטוסי ה-737 של החברה למשל, הם כעת בני 20, מה שדורש עלויות תחזוקה גבוהות וצריכה גבוהה של דלק בהשוואה למטוסים חדשים. על פי מקורות בחברה, השימוש במטוסים החדשים יחסוך 25 מיליון אירו בהוצאות תפעול מדי שנה.

טארום עומדת כעת מול תחרות עזה במיוחד, עם התרחבות הפעולה של חברת הלואו-קוסט המזרח אירופית וויז אייר, לצד ההתרחבות של אייר סרביה החדשה, שפתחה קו לבוקרשט ומציעה ממנה טיסות המשך דרך בלגרד ליעדים רבים באירופה.

בחודש פברואר, פספורט מוציא לאור מוסף  מודפס מיוחד על בוקרשט, על מגוון האפשרויות לתייר הישראלי המוצעות על ידי חברות התעופה, הסיטונאים וחברות השכרת הרכב, על פויאנה ברשוב ועוד, וכן כתבה נרחבת על טארום . 

בהכנת כתבה השתתף יונתן בייסקי .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: