אא

שמים פתוחים: הגרסה האסיאתית

אמנם זו רק חברה אחת עם רק שלוש טיסות בשבוע, אבל לפתיחת הקו החדש של האינאן איירליינס בישראל יש חשיבות כבירה. האם זוהי תחילתה של מגמה תיירותית מהמזרח הרחוק לארץ הקודש? דעה

|| ||

בשבוע שעבר התווסף לרשימת החברות הטסות לנתב"ג שם אקזוטי במיוחד. חברת התעופה האינאן אירליינס (Hainan Airlines), הרביעית בגודלה בסין, הודיעה על פתיחת קו טיסה ישיר מבייג'ינג' לארץ, החל מחודש ספטמבר הקרוב. זהו לא סוד כי ישראל ניצבת כיום בפיגור משמעותי בניסיון לתפוס נתח מעוגת התיירים ההולכת וגדלה ממדינות אסיה. התקווה כעת היא כי מדובר בסנונית ראשונה אשר תביא אחריה גל של חברות תעופה מהמזרח הרחוק לישראל.

כל ישראלי שטייל בעולם יודע שלרוב הקבוצה הגדולה ביותר לצד אטרקציה תיירותית תהיה של תיירים מלוכסנים, הנוסעים בקבוצה מאורגנת, לרוב גדולה למדי, למוקדים תיירותיים הרחק ממדינות המוצא שלהם באסיה. מהמסגד הכחול באיסטנבול, דרך מגדל פיזה ועד פסל החירות – אי אפשר לפספס את כמויות המטיילים האדירות מאסיה.

ומה לגבי ישראל? נכון להיום מדובר בקבוצה שולית למדי. בארץ התמקדו כל השנים במשיכת תיירות צליינית נוצרית למקומות הקדושים (ולרוב מערבית), בשעה שגם הקבוצות החדשות בהן מתמקדים במשרד התיירות בעת האחרונה, כמו הקהילה הגאה, תרמילאים ותיירים המגיעים בטיסות לואו קוסט, הינם כאלו המתגוררים בעולם המערבי, ולא ביבשת המאוכלסת בעולם.

החרם הערבי מונע פתיחת קווים מהמזרח הרחוק לישראל

האשמה העיקרית בפיגור של ישראל מאחורי התיירות האסייתית מוטלת על החרם הערבי, שלפחות בתחום התעופה לא נמוג מעולם: כשחברות הטסות לנתב"ג לא יכולות לטוס מעל מדינות ערב, המרחק מהמזרח הרחוק לישראל מתארך משמעותית. כך למשל, אל-על מחזיקה רק מספר קווים בודדים למזרח הרחוק (4 יעדים בלבד), קווים שבעצמם נפתחו רק עם קריסת הגוש הסובייטי, כשרוסיה אפשרה מעבר למטוסים ישראליים. מסלול הקו הישיר לבנגקוק למשל, מעל הים האדום, נראה כמו ספינה השטה בים יותר ממטוס הטס באוויר.

מסיבה זו, החברות מאסיה מעולם לא טסו לישראל. כרטיס טיסה לתל-אביב בהשוואה לדוגמא לאתונה יהיו יקרים ב-20 עד 25 אחוזים באופן יחסי בגלל תוספת המרחק. סינגפור אירליינס לא יכולה לטוס ארצה בגלל האיסור של השכנים ממלזיה, כשחברות התעופה בהונג קונג, סין ויפן מעדיפות לא להרגיז את הלקוחות ממדינות ערב ולא לנסות ולבחון את הרווחיות של נתב"ג.

השורה התחתונה היא שעוד מוקדם לצאת בחגיגות. עדיין מדובר בטיפה בים. המזרח הרחוק, וסין בראשה, הן ספקיות התיירים הגדלות בקצב המהיר בעולם. שלוש טיסות שבועיות לא יביאו אמנם לשיטפון של אסייתים בשערי הארץ, אך בהחלט יכולות לסמן מגמה חיובית של תיירות נכנסת מהמזרח הרחוק לישראל. האם זה מה שיסייע לתיירות הישראלית לעלות על דרך המלך? את זה רק הזמן יוכל לגלות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: