אא

שמיים פתוחים: גידול במספר הטיסות בין ישראל למדינות האיחוד האירופי

בשנתיים הראשונות ליישום הסכם השמיים הפתוחים חל גידול של כ-9.5%, במספר טיסות הנוסעים בין ישראל לאירופה, ההפתעה היא שחלק השוק הכללי של החברות הישראליות עלה ב 2014 ל-40.8% מהיצע הטיסות, זאת, לאחר מספר שנים רצופות של ירידה בחלק השוק

| |

הסכם "שמיים פתוחים" עם האיחוד האירופי הביא לגידול של כמעט 10% במספר הטסים לאירופה תוך פחות משנתיים – כך על פי נתוני רשות התעופה האזרחית.

בשנתיים שקדמו לחתימת ההסכם, להשוואה, הגידול עמד על 0.6% בלבד. מספר הטיסות של החברות הישראליות לאיחוד האירופי גדל במהלך שנת 2014 בשיעור של כ- 12%, זאת, לעומת ירידה מתונה שנרשמה במהלך השנים 2011-2012.

ההפתעה הגדולה היא שחלק השוק הכללי של החברות הישראליות עלה במהלך שנת 2014 ל-40.8% מהיצע הטיסות, זאת, לאחר מספר שנים רצופות של ירידה בחלק השוק – מדובר באותן חברות ששבתו ונלחמו נגד חתימת ההסכם בשנת 2013.

הגידול המשמעותי ביותר בשוק היה של חברות לואו קוסט, שחלקן בנתב"ג גדל מ-2.6% במהלך 2012 ל-8.8% במהלך שנת 2014. תכנית הטיסות הצפויה של חברות הלואו קוסט לעונת קיץ 2015 מצביעה על המשך מגמת הגידול המואץ בהיצע הטיסות של חברות אלה.

באירופה, להשוואה, שיעור הטיסות המוזלות עומד על 20-25% מההיצע. במשרד התחבורה מציינים כי שיעורי הגידול בהיצע הטיסות, במהלך המחצית השנייה של שנת 2014 היו נמוכים משמעותית משיעורי הגידול בהיצע במהלך המחצית הראשונה של השנה. הירידה החדה שתיירות הנכנסת לישראל שהחלה באמצע חודש יולי 2014 עם פרוץ מבצע צוק איתן נמשכה עד סוף שנת 2014 והובילה לירידה בשעורי הגידול.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: