אא

"מעצמת עולמית"- טורקיש מכניסה לשירות שני מטוסי הנוסעים הגדולים בעולם איירבאס - A380

תשכור שני מטוסי A380, הסופר-ג'מבו של אירבאס שהוא מטוס הנוסעים הגדול בעולם. המטוס יפעל לתקופת ניסיון, על מנת לבדוק רכישה של מספר מטוסים לחברה שנהנית מגידול דרמטי בכמות נוסעיה בעשור האחרון כל הדרך להפוך למעצמת על בתעופה העולמית

| |

חברת התעופה טורקיש אירליינס, המוביל הלאומי של המדינה, תשכור שני מטוסי A380, הסופר-ג'מבו של אירבאס שהוא מטוס הנוסעים הגדול בעולם.

המטוס יפעל בכמה מהקווים של החברה לתקופת ניסיון, על מנת לבדוק רכישה אפשרית של מספר מטוסים לחברה שנהנית מגידול דרמטי בכמות נוסעיה בעשות האחרון.

על פי הפרסום ב"בלומברג", שני המטוסים יועברו בחכירה רטובה (כלומר שהמטוס יושכר על צוותו) מחברת התעופה המלזית, לה יש שישה מטוסי A380. החברה סובלת ממשבר קשה בעקבות אובדן שני מטוסים בשנה שעברה, והיא מתקשה למלא את מטוסי הסופר ג'מבו שלה, שפועלים היום בקווים מקואלה לומפור ללונדון ופריז. גורמים המקורבים לטורקיש אירליינס, אמרו כי המטרה היא לבחון לא רק האם המטוס מתאים לצרכי החברה, אלא לבחון גם האם נמל הבית שלה, אטאטורק שבאיסטנבול, מסוגל להתמודד עם המטוס.

  

אטאטורק כבר היום פועל על מעבר לגבול הקיבולת שלו, והוא סובל ממחסור קשה בשערי עלייה למטוס וממקומות חנייה למטוסים. המטוס הגדול ביותר שטורקיש מפעילה היום הוא בואינג 777-300ER, שפועל בקווים של החברה מאיסטנבול ללוס אנג'לס, ניו יורק, בנגקוק, הונג קונג ובייג'ינג. החברה גם שוקלת לפתוח קו לאוסטרליה דרך אחד מיעדיה בדרום מזרח אסיה.

סביר להניח שה-A380 הניסיוניים יפעלו באחד מהקווים הללו. במטוסי ה-A380 של מלזיה יש מחלקה ראשונה, מחלקה אותה טורקיש לא מפעילה. לכן, היה והעסקה תצא לפועל נוסעי מחלקת עסקים ישבו במושבי המחלקה הראשונה.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: