תל אביב 21°c
ניו יורק 13°c
לונדון 4°c
פריז 7°c
ברלין 2°c
אתונה 19°c
לרנקה 20°c
אא

"המיטה המעופפת"

15 שנים למושב המיטה השטוחה במטוסים מסחריים - תא הנוסעים במטוסים מסחריים עבר אבולוציה לאורך השנים וכיום קשה למצוא נקודות דמיון בין המושבים של המטוסים המסחריים הראשונים

| |

אם תשאלו מספר נוסעים כיצד היו מעדיפים להעביר טיסה ארוכה, יש סיכוי גדול שתשמעו מכולם את אותה התשובה: “בשינה עמוקה, ותעירו אותי רק כשמגיע האוכל”, אך שינה במחלקת התיירים יכולה להיות  לעיתים אתגר משמעותי. לא פעם אנחנו מוצאים את עצמנו יושבים במטוס ופוזלים קדימה, מעבר לוילון, אל מחלקת העסקים הנכספת – שם השאלה היחידה איתה מתמודדים המנמנמים היא על איזה צד לישון, שכן מושביהם נפתחים, במקרים רבים, למיטה שטוחה לגמרי. אבל זה לא תמיד היה ככה.

תא הנוסעים במטוסים מסחריים עבר אבולוציה לאורך השנים וכיום קשה למצוא נקודות דמיון בין המושבים של המטוסים המסחריים הראשונים, שהיו עשויים קש או עץ ומסודרים בטורים צפופים ומסורבלים, ובין אלה שאנו מכירים. קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר נרשמה לפני 15 שנים בדיוק, בשנת 2000, אז הוכנסו לשימוש לראשונה מושבים הנפתחים למיטה שטוחה אמיתית בזוית של 180 מעלות. "המיטה המעופפת" חוללה מהפכה בתעשיית התעופה המסחרית ושינתה את האופן בו אנשי עסקים טסים ברחבי העולם.

 מושב המיטה הראשון, שנת 2000

מושב המיטה הראשון בעולם, שהיה באורך של למעלה מ-180 ס"מ, הושק לפני 15 שנים בדיוק ע"י חברת בריטיש איירווייס ונחשב לספינת הדגל החברה, שהייתה בעיצומו של מהלך כולל לשינוי הקונספט של טיסת העסקים, שמותגה כטרקלין עסקי שמהווה חלק בלתי נפרד מנסיעת העבודה. הרעיון היה לספק לאנשי העסקים חלל שיאפשר להם להתכונן לנסיעה באופן המיטבי, בין אם בשינה ובין אם בקריאה או כתיבה, מבלי לשלם מאוחר יותר מחיר של כאבי גב, שינה חטופה או ג'ט לג. במקביל שידרגה החברה את שירותי הקייטרינג במחלקת העסקים והציעה מנות בהשראת מסעדות גורמה ושירות אישי וזמין יותר, שנחשב גם הוא לחלק בלתי נפרד ממחלקות עסקים ברחבי העולם עד היום.

 

תא נוסעים במטוס משנות ה-20

פיטר קוק, מנהל מחלקת העיצוב בבריטיש איירווייס הסביר את חשיבות המהלך: "השקת מושבי המיטה בשנת 2000 היוותה איתות משמעותי לכל עולם התעופה המסחרית, וכולם הבינו במהרה שהאופן בו אנשים טסים במאה ה-21 לא יהיה דומה למה שהכרנו לפני כן. זו הייתה הפעם הראשונה בה חברת תעופה נקטה

בצעד משמעותי וגדול שהוא תוצאה של צורך שהביעו לקוחותיה לאורך זמן. מאז, התעשייה כולה שמה לה למטרה לאסוף כמה שיותר מידע על צרכי הנוסעים, להתנהל על פיהם ולהתמסר להם. זאת תפנית  משמעותית שהשפיעה לא רק על התעשייה שלנו אלא הקרינה גם החוצה לענפים אחרים, שלמדו מאיתנו כיצד תאגיד שנותן שירות צריך להתנהל". 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: