אא

נתב"ג 2016: 70% מהנוסעים ישראלים

סיכום שנה בנתב"ג: יותר מ-18 מיליון נוסעים עברו בנמל במהלך 2016, גידול של 11% לעומת 2015. שמואל זכאי, מנהל נתב"ג: "רק 30% הינם תיירים. זה אחוז הזרים הנמוך ביותר בחמש השנים האחרונות ונתון מדאיג מאוד לגבי המוצר התיירותי בישראל"

Shutterstock Shutterstock
בסיכום שנת 2016 בנמל התעופה בן גוריון עברו 17,387,971 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות ויותר מ-18 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות ופנים ארציות. במהלך שנת 2016 נרשם גידול של 11% בתנועת הנוסעים לעומת השנה החולפת, אולם גידול זה אינו מעודד מבחינת המוצר התיירותי של ישראל, שכן מרבית התנועה הנה של ישראלים, כפי שמציין שמואל זכאי, מנהל נתב"ג: "הגידול המשמעותי בתעופה בישראל בשנה האחרונה הינו של הישראלים. 70% מסך כלל תנועת הנוסעים השנה בנתב"ג הינם נוסעים ישראלים ורק 30% הינם תיירים. זה אחוז הזרים הנמוך ביותר בחמש השנים האחרונות ונתון מדאיג מאוד לגבי המוצר התיירותי בישראל, ושינוי לטובה מבחינת מדיניות השמיים הפתוחים והוזלת מחירי הטיסות לצרכנים הישראלים". המדינות המובילות את פלח תנועת הנוסעים הגדול בנתב"ג: טורקיה עם 1.6 מיליון נוסעים (מרביתם טיסות מעבר) ארה"ב עם 1.45 מיליון נוסעים גרמניה עם 1.2 מיליון נוסעים איטליה עם 1.5 מיליון נוסעים רוסיה וצרפת עם מיליון נוסעים כל אחת חברות התעופה המובילות בנתב"ג מהוות כחמישים אחוז מהתנועה בשדה: אל על עם 5.5 מיליון נוסעים טורקיש עם 932,000 נוסעים איזי ג'ט עם 719,000 נוסעים איירופלוט עם 704,000 נוסעים ארקיע עם 650,000 נוסעים ישראייר עם 548,000 נוסעים חברות תעופה הפועלות בטרמינל 1: וויזאייר, איזי ג'ט, ארקיע, ישראייר ו-UP. השר ישראל כ"ץ: "אני גאה על תרומתי לאחת המהפכות הצרכניות - חברתיות הגדולות של השנים האחרונות. פתיחה של השמיים בישראל עליו חתמתי היה בכדי להתאים את ישראל למגמה העולמית. זו הייתה משימה על גבול הבלתי אפשרי, חברות התעופה הישראליות איימו בקריסה, אבל אנחנו רואים היום שלא רק שהן לא קרסו - הן מרוויחות ובעיקר הציבור הרוויח. הצרכן הישראלי נוסע יותר ומשלם פחות." שמואל זכאי מוסיף ואומר: "לאחר שהתמקדנו במהלך השנים האחרונות בתשתיות התעופה והבטיחות בנמל התעופה בן גוריון ובעיקר בפרויקט שדרוג מערך המסלולים, ניתן היום לאפשר את פיתוח התעופה לישראל והכפלתה. המשך פיתוח התשתיות של נתב"ג בכדי שנוכל לתמוך בגידול וביקושים של חברות התעופה המבקשות להגיע לישראל. פיתוח תשתיות נתב"ג הינו קריטי למדינה וכרשות ממלכתית אנו רואים חובה ליישם את מדיניות השר ישראל כ"ץ וליישם את פתיחת שוק התעופה לתחרות והוזלת המחירים לצרכן תוך מתן מענה לגידול המאסיבי בתעופה האזרחית בישראל. נמל התעופה בן גוריון מפעיל כבר היום מעל 100 חברות תעופה ל-135 יעדים בינלאומיים וזו תמונת מצב ייחודית בעולם לשדה בסדר גודל שכזה, אך הגידול הפנומנאלי בתנועת הנוסעים בנתב"ג מחייב שינויים תשתיתיים והשקעות נוספות. בקיץ 2017 צפוי להפתח טרמינל 1 לפעילות מלאה. כבר היום עוברות בטרמינל 160 טיסות בינלאומיות, שהן 13% מסך התנועה בנתב"ג. נתון זה צפוי לעלות במהלך כניסתו לפעילות מלאה של הטרמינל בקיץ 2017. מנהל נתב"ג שמואל זכאי ציין: "למרות שנתב"ג זוכה להכרה רחבה כאחד משדות התעופה בהם חווית הנוסעים מדורגת באופן קבוע כחוויה טובה עד טובה מאוד בתחום השירות לנוסע, אנו מחויבים יותר מתמיד בשנה האחרונה לשינויי תרבותי ברמת השירות הנקבעת ע"י כלל העובדים באם מקרב חברות התעופה זכיינים וכלל נותני השירות. כדי להמשיך ולמצב חוויית שירות ברמה גבוהה לתנועת הנוסעים הגדלה באופן דרמטי אנחנו אקטיביים בקרב כלל שותפי הפעילות ומעודדים את רמת השירות מעבר למתחייב במודל עידוד ותגמול עד אחרון העובדים הקיים גם בנמלי תעופה מובילים בעולם". תחום טיסות ה"קונקשיין" גדל מאד השנה: טורקיש, פגאסוס ואירופלוט מובילות את שוק טיסות ההמשך מנתב"ג לאירופה זכאי: "פלח שוק שהתרחב מאוד השנה הינו של טיסות ההמשך - "קונקשיין" בנתב"ג. זה שינויי עמוק במאפייני הפעילות של נתב"ג שהפך להיות שדה אטרקטיבי לחברות התעופה המתאימות את הנטוורקינג שלהם ללוח הטיסות מנתב"ג. חברות כמו טורקיש, פגאסוס ואירופלוט מובילות היום שוק טיסות ההמשך מנתב"ג לאירופה וברור מכאן כי המדינות אשר הובילו את הגידול של 1.6 מיליון נוסעים השנה היו אוקראינה, טורקיה, הולנד, וקפריסין, מרביתן כאמור בטיסות המשך לאירופה. בראייה לשנים קדימה ברור כי פוטנציאל הגידול של נתב"ג הינו ביכולת שלו להיות אטרקטיבי לטיסות מעבר גם לחברות תעופה מהמזרח במודל עסקי שיאפשר למדינה צמיחה תעופתית ותעסוקתית. אנו מחויבים לתמוך בכך שחברות תעופה תוכלנה לטוס מכאן, הביקושים כבר קיימים ואנו מחויבים לאפשר אותם כאשר הפיתוח של נתב"ג הינו קריטי למדינה ". הנוסעים משרתים את עצמם מסקרים פנימיים של רש"ת עולה כי 36% מהנוסעים עושים צ'ק אין בבית (WEB C I) ו-9% מהנוסעים משתמשים בקיוסקים הפזורים בנמל, יותר ויותר נוסעים המגיעים עם כבודת יד בלבד לנתב"ג מגיעים ישר לתור ב"שחקים" עוברים בטחון במסלול מהיר ועוברים ישר ל"דיוטי פרי". המשמעות היא כי קרוב ל 50% מהנוסעים מגיעים לבדיקות הביטחון של כבודת היד ישר לריבוע אחרי שעשו צ'ק אין והדפיסו בורדינג' קארד בבית. אצל נוסעי טיסות מופחתות מדובר ב90% מהנוסעים שעשו "צ'ק אין" והדפיסו כרטיס עלייה למטוס בבית בכדי לא להוסיף עלויות תשלום צ'ק אין לחברת ה" לואו - קוסט". זכאי מציין: "נתב"ג עבר מהפכה בהיבט של נוסעים המשרתים את עצמם, ואנו נמשיך ונעודד ביצוע רישום לטיסה מהבית גם השנה מי שעשה את הצ'ק אין בבית או ב"קיוסק" נהנה מחוויית טיסה בתורי בידוק מקוצרים, וממערכת בטחון אוטומטית ייחודית המתקדמת מסוגה בעולם שפותחה ברשות שדות התעופה וסייעה לעובדה כי תורי הבדוק בביטחון קוצרו מאוד". בשדה התעופה עובדה עברו 128,595 נוסעים בשנת 2016

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: