אא

Blue Air הרומנית משביתה את כל טיסותיה למשך שבוע

המשרד לאיכות הסביבה של רומניה הקפיא את חשבונותיה של החברה, ואין לה אמצעים להמשיך את פעילותה. האם החברה לפני פשיטת רגל בלתי נמנעת?

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock
בלו אייר, חברת התעופה הרומנית הפרטית, מבטלת את כל טיסותיה האמורות להמריא מנמלי התעופה ברומניה מהיום עד יום שני, 12 בספטמבר. החברה טוענת כי נאלצה לקבל החלטה זו לאחר שהמשרד לאיכות הסביבה חסם את כל חשבונות הבנק שלה, עפ"י הודעה לעיתונות, שפורסמה היום, ואי לכך אין לה אפשרות לממן את המשך פעילותה. בלו אייר הודיעה כי טיסותיה משדות תעופה זרים לרומניה יתקיימו היום כמתוכנן, אך מכיוון שמטוסיה לא ימריאו משדות התעופה ברומניה לאחר מכן, גם טיסות החברה הנכנסות לרומניה מבוטלות. בלו אייר טוענת כי ההצהרה של ראש הסוכנות להגנת הצרכן הרומנית, שקראה לנוסעים להפסיק לקנות כרטיסים של החברה, הובילה להפסד של 5 מיליון אירו וללחץ מצד הספקים לקבל תשלום מראש עבור כל השירותים. הסכסוך בין הסוכנות להגנת הצרכן של רומניה לבין 'בלו אייר' הלך והקצין לאחרונה, ולטענת החברה גם הוביל להפסקת השיחות, שניהלה החברה עם שתי חברות השקעות מלונדון, שהיו מעוניינות להצטרף כבעלי מניות.

בחודש שעבר הרשות להגנת הצרכן של רומניה ציינה כי החברה ביטלה יותר מ-11,000 טיסות בין 30 באפריל 2021 ל-30 באפריל 2022, והיא חייבת להחזיר 66.5 מיליון RON (ליאו רומני) - 13 מיליון אירו - לנוסעים תוך 10 ימים, והחברה הודיעה כי תערער על כך. למרות שהחברה הודיעה היום על השעיית פעילות למשך שבוע, נראה כי המשרד להגנת הסביבה לא יחזור בו מהטענות כלפי החברה ולא יבטל את הקפאת חשבונות הבנק של לו אייר, ואי לכך, סביר להניח כי החברה תיאלץ להכריז על הפסקת פעילות מוחלטת ופשיטת רגל, אלא אם תחול תפנית דרמטית בימים הקרובים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםרומניה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: