גילה את אמריקה
קו הטיסות הישיר לסן פרנסיסקו, הקשר עם סוכני הנסיעות ועד למעמדה הרם של ישראל כיעד תעופה מוביל בקנה מידה בינלאומי. אבי פרידמן, מנכ''ל יונייטד איירליינס בישראל סוגר עוד שנה מצויינת עם גידול של למעלה מ-20 אחוז במספר הנוסעים שעברו בנתב''ג
שנת 2017 מתקרבת לסיומה. זמן מצוין על מנת להתחיל בסיכומים של אחת משנות השיא של התעופה הישראלית. קווים חדשים מיעדים ברחבי הגלובוס הושקו, חברות תעופה חדשות הרחיבו את פעילותם לנתב''ג והכי חשוב – מספר הנוסעים שנחתו בישראל חצה את שיא כל הזמנים – 3 מיליון תיירים !! אחת מחברות התעופה הבולטות שסייעה לנתון מעורר הגאווה הזה היא יונייטד איירליינס האמריקאית שתציין בשנה הבאה 20 שנות פעילות בישטראל. 2017 תיזכר גם עבור יונייטד כאחת משנות השיא בישראל, כאשר על פי נתוני רש''ת היא רשמה גידול יוצא דופן של למעלה מ-20% במספר הנוסעים מנתב''ג ונדמה כי היד עוד נטויה. סה''כ מפעילה החברה כיום טיסות דו-יומיות ישירות לנמל התעופה ניוארק ליברטי וכן טיסה יומית ישירה לסן פרנסיסקו בחוף המערבי. על מנת לתהות על קנקנה של יונייטד, תפסנו את מנכ''ל החברה בישראל, אבי פרידמן, לראיון מיוחד עבור ''פספורטניוז'' בו הוא מתגאה בקווים והשירותים המוצעים על ידי החברה, מתייחס לקשר ההדוק עם סוכני הנסיעות ולא מתבייש לחלום ובגדול על עתיד ורוד עבור התיירות הישראלית. הצלחתם ''לשבור את השוק'' עם השקת הקו לסן פרנסיסקו במרץ אשתקד. "עצם האפשרות שניתנה לנו לחבר את ישראל ישירות אל החוף המערבי בארה''ב היא בשורה ענקית וחשובה מאין כמוה. התחלנו שלוש טיסות שבועיות במטוס הדרימליינר 787 החדיש ובאוקטובר האחרון בעקבות הביקוש כבר עברנו לטיסה יומית. הגאווה שלנו אלו גם זמני הטיסות הנוחים שהצלחנו להשיג בעיקר עבור הנוסעים העסקיים. יוצאים מישראל ב-00:55 בלילה ונוחתים בסן פרנסיסקו מוקדם בבוקר. כך הנוסעים מרוויחים את כל היום". עד כמה משמעותי השוק הישראלי עבור יונייטד איירליינס? "יונייטד רואה בישראל כאחד מיעדי הדגל שלה, מוכנה להשקיע בה ורואה פה פוטנציאל . מיום שהתחלנו לטוס לישראל טיסותינו לארץ לא הופסקו ולו פעם אחת, חרף מצבים ביטחוניים שגרמו לחברות אחרות להשעות את טיסותיהן. זוהי רק דוגמה אחת למחויבותה של יונייטד לשוק הישראלי, שהינה מוחלטת ובלתי מתפשרת. כמו גם, יונייטד רואה בישראל את אחת התחנות המצליחות ברשת העולמית. בהזדמנויות רבות משמשת ישראל דוגמה לקו מצטיין רווחי ומצליח במהלך ראיונות המתקיימים עם נשיא או מנכ''ל החברה. מבחינתנו זוהי כמובן גאווה עצומה''. אילו חידושים נוספו בטיסות שלכם בשנה האחרונה? "השקנו במהלך השנה את מחלקת העסקים החדשה שלנו ''פולאריס'. זהו מהלך כלל עולמי שמקיף את כל המטוסים והיעדים אליהם אנו טסים ברחבי הגלובוס. מדובר במחלקה מרווחת ומפוארת עם מושבים מיוחדים, פרטיות מובטחת, מוצר שכולל אוכל ואלכוהול משובח ושלל פינוקים עד ירידה לפרטים הקטנים ביותר, כולל WiFi חופשי, פיג'מות ועוד. בנוסף, הטרקלינים של הפולאריס בנמלי התעופה בשיקאגו ובעתיד גם ביתר נמלי הבית שלנו - סן פרנסיסקו וניוארק מדהימים ביופיים ויאפשרו לנוסעים המעוניינים בכך לאכול את ארוחת הערב שלהם בנוחות במקום במטוס, לרבות כל הפינוקים הנוספים. גם בהיבט הקולינרי עשינו כברת דרך משמעותית השנה. על מנות החברה שקדו מיטב השפים בישראל, ביניהם: אביב משה, מאיר אדוני ומיקי שמו. הם יצרו לנו תפריט טעים במיוחד שזוכים לשבחים רבים מצד הנוסעים''. מהו ''האני מאמין'' שלכם ביונייטד? "הצוות הנהדר של יונייטד בישראל ואני, דוגלים בגישה לפיה אם ישנה תקלה או בעיה, יש לפתור אותה לנוסע עוד בטרם המריא. ברגע שפתרנו את הבעיה ללקוח וסיפקנו לו שירות, הרי שגם פתרנו בעיות ותלונות עתידיות. חשוב לנו לייצר חווית לקוח חיובית גם במקרים כאלה. גם במהלך שהות הנוסע בחו''ל, אנחנו דואגים לעמוד לרשותו לאורך מרבית שעות היממה, בדגש על הנוסעים העסקיים וסוכני הנסיעות. זהו הקו שמנחה אותנו ועל פיו נמשיך להתנהל גם בעתיד''. בעידן בו המכירה הישירה צוברת תאוצה. מהו טיב הקשר שלכם ביונייטד עם סוכני הנסיעות? "כמי ששימש כסוכן נסיעות עד סוף שנות ה-90 (פרידמן עמד בראש דיזנהויז, ג.פ) וכאחד שמאמין בכל ליבו שיש זכות קיום וצורך אמיתי בסוכני נסיעות מקצוענים ומיומנים, הרי שאני דוגל מאז ומתמיד לשמור על הסוכנים. אנחנו זקוקים להם יותר מתמיד. האמת היא שבלעדיהם, קשה לי להאמין שהיינו מצליחים בצורה כל כך מרשימה. במציאות הנוכחית הצורך המהותי הוא בסוכנים מקצועיים שיודעים את תפקידם על אף עידן האינטרנט והטכנולוגיה. לשמחתי יש לנו סוכני נסיעות מצוינים ושיתוף הפעולה שלנו איתם מעולה. אנחנו מארגנים עבורם סמינרים, דואגים שיכירו את המוצר עד לפרט האחרון שבו, נפגשים איתם לעיתים תכופות ושומרים על קשר יומיומי. לכן, כל מי שחושב שזמנם של סוכני הנסיעות עובר טועה ובגדול". שברנו השנה את רף שלושה מיליון התיירים בישראל. כאחראי על הקווים המרכזיים שנוחתים בנתב''ג מארה''ב, האם מדובר במגמה חיובית עבור התיירות שלנו? "כישראלי אני מאושר שמגיעים תיירים ארצה. זה לא סוד שישראל שופעת בכל מה שתייר מחפש. מזג אוויר מצוין, אוכל משובח, אתרי בילוי, אתרים קדושים לכל הדתות ועוד ועוד. אין לי שום ספק שאם תהליך השלום יתקדם או הרגיעה היחסית תימשך, זה יעשה לתיירות שלנו רק טוב. מאידך, אם נרצה להתקדם כמה צעדים קדימה, הרי שנהיה חייבים להרחיב את היצע בתי המלון והאפשרויות התיירותיות, לרבות דרכי גישה ותחבורה והיערכות לקהלים ספציפיים ממדינות שונות בעולם. בנוסף, למדינת ישראל עדיין קשה להתחרות עם שכנותיה כמו טורקיה, יוון ואחרות בגלל רמת החיים והמשכורות כאן. חייבים ליצור מודל שימשוך את התיירים לכאן וימנע מהם לשלם מחירים גבוהים משמעותית על שירותי תיירות. במידה ונצליח להתמודד עם האתגרים הללו, אין לי ספק שמספר התיירים יעלה משמעותית לאזור 5-7 מיליון כבר בשנים הקרובות''.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}