אא

שופינג דיגיטלי הגרסה הסינית

בתי המלון בישראל כבר התאימו עצמם לתייר הסיני. מגישים מרק חם לארוחת בוקר ומקפידים על פרחים אדומים בוזה. עכשיו, ההתאמה מגיעה מכיוון האשראי. חברת כאל חתמה על הסכם עם ענקית התשלומים הסינית Alipay, ותאפשר לתיירים סינים לעשות שופינג בארץ הקודש באמצעות סריקת קוד QR. בדיוק כמו בסין

צילום: shutterstock צילום: shutterstock
הם אוכלים מרק חם לארוחת הבוקר, לא מתארחים בקומה רביעית בבית המלון או בחדרים עם המספר 4, ומעדיפים פרח אדום בוזה – וודאי לא בצבע לבן המסמל מוות בתרבות הסינית, רחמנא ליצלן. 71.3 אלף התיירים הסינים שביקרו בישראל מתחילת השנה ועד חודש אוגוסט, גידול של 58% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, הם כבר עובדה בשטח ומספרם רק עולה. כל זאת, הודות להשקת הקו לישראל של חברת התעופה הסינית היינאן איירליינס, למאמצי השיווק של משרד התיירות ובעיקר לכוח הסיני העולה. תנועת התיירות היוצאת מסין גדלה מידי שנה בשיעורים מרשימים. על פי נתוני ארגון התיירות של האו"ם, בשנת 2014 יצאו את תחומי סין 117 מיליון אזרחים למטרת תיירות בעולם. בשנת 2015 מספרם עלה לכ-120 מיליון, והצפי לשנת 2020 עומד על כ-200 מיליון תיירים סינים, עקב הגידול המתמיד בהכנסה ובמעמד הביניים ברפובליקה העממית. גם בישראל, מספרם צפוי לזנק בשנת 2019 לכ-200 אלף תיירים. עם פוטנציאל כלכלי עצום שכזה, לא מתווכחים. כדי למנפו, השכילה חברת האשראי כאל לאפשר לתייר הסיני לעשות שימוש באמצעי תשלום שהוא מכיר. החל מינואר 2018, כאל תסלוק רכישות שיבוצעו בישראל על ידי תיירים סינים באמצעות ענקית שירות התשלומים Alipay, מבית עליבאבא. למי שלא מכיר, Alipay היא אפליקציית תשלום דיגיטלית. מדובר בחברה פרטית המוערכת בשווי של 60-95 מיליארד דולר, ומובילה את שוק תשלומי האונליין בסין וב-16 מדינות בעולם באמצעות טכנולוגיית קוד QR (שיטת התשלום הנפוצה בסין) וידה עוד נטויה. Alipay צפויה להתרחב בקרוב ל-110 מדינות, וחרתה על דגלה להיות חלק אינטגרלי מהאקו-סיסטם הכולל של עולם התשלומים, האשראי והסליקה. המהלך פורץ הדרך של חברת האשראי כאל נעשה בשיתוף פעולה פורה עם חברת OneBill, שבבעלות איש התיירות גיא גורדון ודוד רז. "נפל לי האסימון שצריך לעשות משהו עם העלייה המרשימה של התיירות הסינית המגיעה לישראל", מספר גורדון. כך נולדה חברת OneBill, דרכה פנה גורדון ל-Alipay. "ההגעה ל-Alipay הייתה דרך קשרים אישיים, לא מעט טיסות לפגישות עם בכירי החברה וכמובן עם הרבה נחישות ומזל וכל השאר היסטוריה".

מהפכה צרכנית

דורון ספיר, מנכ"ל כאל. צילום: סיון פרג'דורון ספיר, מנכ"ל כאל. צילום: סיון פרג'
דורון ספיר, מנכ"ל כאל. צילום: סיון פרג' מסתבר שהתייר הסיני מוציא במהלך שהותו בארץ הקודש 2,000 דולר (בטיול של כ-7 ימים בממוצע בקבוצה מאורגנת), ובמזומן. כל זאת, בזמן ש-70%-90% מהתיירים הסינים מחזיקים בארנק הדיגיטלי החכם Alipay, בו מורגלים לבצע תשלומים בסין. 520 מיליון סינים, הוא מספר הלקוחות המשלמים באמצעות Alipay בכ-153 מיליון עסקאות ביום. אולם בישראל – רק במזומן. לא חבל? מאוד. איך זה עובד? לדברי דורון ספיר, מנכ"ל כאל, הסליקה פשוטה מאוד. תייר סיני, המעוניין לבצע רכישה בחנות מסוימת, שולף את הטלפון הנייד שלו שבו מותקנת אפליקצית Alipay. בית העסק, מחזיק במסוף או בטאבלט שבו מותקנת אפליקציה שיודעת לדבר עם Alipay, ובאמצעות סריקת קוד QR מתבצע התשלום. פשוט וקל. "זו רק ההתחלה, נכיר ונלמד. צפוי גידול רב במספר התיירים הסינים המגיעים לישראל, ואנו בכאל לא יכולים להרשות לעצמנו לא לעבוד עם שחקן כה משמעותי בשוק הסיני כמו Alipay". עוד לדברי ספיר, הפוטנציאל העסקי לבתי עסק הוא אדיר. "ההתקשרות עם המותג הגלובלי המוביל Alipay, מהווה צעד משמעותי בעולם בתשלומים וירחיב לבתי העסק הישראלים את קהל הלקוחות, ויחשוף אותם בפני שוק חדש". ענת נטיב, סמנכ"לית שיווק ודיגיטל של כאל, מוסיפה כי "הקשר עם Alipay נבנה מעצם היותו השראה לתפיסה מהו ארנק דיגיטלי. Alipay שם דגש לא רק על עולם התשלומים, אלא גם על הליווי בכל האקו-סיסטם וההתנהלות היומיות. אנו מזדהים עם התפיסה הרואה בארנק דיגיטלי פלטפורמה לתשלום, אך לא פחות – פתרון לבעיית כאב אמיתית של הלקוח (pain point)".

הסינים באים

כמה תיירים סינים מבקרים בישראל: 71.3 אלף בינואר-אוגוסט 2017, גידול של 58% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

לכמה זמן: לכ-7 ימים בממוצע בקבוצה מאורגנת

כמה כסף מבזבזים: 2,000 דולר בממוצע לתייר

איך משלמים: במזומן, זאת בזמן ש-70%-90% מהם מחזיקים בארנק דיגיטלי של Alipay

צילום: shutterstockצילום: shutterstock
צילום: shutterstock  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: