We had a dream and now we have a Dreamliner
כך הכריז דוד מימון, באירוע השקה הבוקר (ראשון), בהשתתפות שר התחבורה ובכירי בואינג העולמית לרגל קבלת 16 מטוסי הדרימליינר החדשים של החברה בהשקעה של 1.25 מיליארד דולר. המטוס הראשון יבצע טיסות לאירופה החל מספטמבר ומסוף אוקטובר ישולב בהדרגה בטיסות ליעדים ארוכי הטווח
צילום: יח"צ|||||
אל על מקיימת היום אירועים מיוחדים לרגל השקת מטוסי הדרימליינר החדשים. האירועים מתקיימים הבוקר והערב במרכז הירידים במעמד ראשי הנהלת בואינג העולמית, שר התחבורה והנהלת החברה. שר התחבורה פתח את האירוע בבוקר ואמר: "אל על הוכיחה שהיא יודעת להתמודד בתנאים קשים. אני שמח שאל על ממריאה בשל יכולתה להתאים את עצמה לתנאים החדשים בעולם התעופה". כ"ץ הוסיף: "הסכם השמיים הפתוחים מעמיד את חברת אל על בשורה אחת עם חברות התעופה מהמתקדמות בעולם. אל על הצליחה לעמוד בתחרות ושמרה על נתח של יותר מ-30% בפעילות התעופתית ומבחינתי זה הדבר החשוב ביותר. השר כץ ציין כי," למרות החששות הרבים של חברות התעופה הישראליות מרפורמת השמים הפתוחים, הצליחה אל על לעמוד באופן מכובד ביעדים שקבעה לעצמה. אנו זוכרים את נבואות הזעם כי חברות התעופה יקרסו, בעקבות הרפורמה ואף נאלצתי לעמוד מול לחצים כבדים של גורמים רבים שחששו לגורל החברות הישראליות. כשנודע לי שחברת אל על השיקה את טיסות הלואו קוסט, אמרתי למנכ"ל החברה, אני אתכם, הוכחתם שבתנאים לא קלים אתם עומדים בתחרות. הרפורמה מצליחה בגלל היכולת שלכם להצליח ועבורי זה יום חג". "חלומות מתגשמים - 'כל מעשה אדם תחילתו בחלום'. אני גאה ויכול להכריז "that we had a dream and now we have a dreamliner", אמר בהתרגשות דוד מימון, מנכ"ל אל על, והוסיף: "אנו יוצאים היום לדרך חדשה. אני גאה לבשר כי בתום שנה וחצי של היערכות החברה לקליטת מטוסי הדרימליינר החדשים, אל על יוצאת בימים אלו לדרך חדשה. הגעתם הצפויה של מטוסי ה- 787 החדשים תהווה את שיאה של תנופת ההתחדשות אשר תכלול מהפכה בחוויית הלקוח בכל ממשקי הטיסה. בכך אנו ממשיכים לממש את חזון אל על - להוביל את שוק התעופה בישראל ולהוות את הבחירה הראשונה והמועדפת לכל התנועה האווירית לישראל וממנה, תוך מתן שירות איכותי ובלתי מתפשר לתועלת לקוחותינו. במסגרת התכנית, הצטיידה אל על ב- 16 מטוסים חדישים מדגם דרימליינר. מהלך זה מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בשירות לנוסעים ובחוויית הטיסה. מטוסים אלו, שייכנסו בהדרגה עד לשנת 2020, יחליפו במהלך השנים הקרובות את צי מטוסי ה- 747-400 וצי 767-300. מטוסי הדרימליינר הינם מהחדישים והמתקדמים בעולם, בעלי יתרונות תפעוליים רבים ונחשבים לחסכוניים בצריכת דלק ויעילים באחזקה. מטוסים אלה מתווספים למטוסי ה- 737-900 החדישים שרכשה החברה, אשר פועלים כבר כיום בקווים באירופה והופכים את צי מטוסי אל על לצעיר יותר. המטוסים יהוו קפיצת מדרגה בכל הקשור לשירות ולנוחות בטיסה ולשדרוג של המוצר וחוויית הטיסה אותו מעניקה אל על לנוסעיה." מימון, הוסיף ואמר: "קבענו לעצמנו רף גבוה מאוד של מצוינות שירותית ומוצרית על מנת להתמודד בזירה התחרותית ולשמור על מעמדנו כבחירה הראשונה והמועדפת של הנוסעים, אל ומישראל. אני משוכנע כי מהלך ההצטיידות המשמעותי הזה מהווה הזדמנות גדולה לעמוד ברף הגבוה המצופה מאיתנו ולהמשיך את תנופת ההתחדשות של אל על, להציע ללקוחותינו נוחות מרבית, חדשנות טכנולוגית, מטוסים מתקדמים ושירות איכותי", סיכם מימון. ריי קונור, נשיא בואינג היוצא, סגן יו"ר מועצת המנהלים של תאגיד בואינג העולמי, מסר כי "אנו בבואינג חשים גאווה ענקית וכבוד גדול על כך שחברת התעופה אל על מפעילה צי מטוסים המורכב כולו ממטוסי בואינג בלבד". הוא הוסיף: "אנו שמחים ונרגשים שחברת התעופה אל על תצטרף בקרוב למשפחת חברות התעופה בעולם, ההולכת וגדלה, שכבר מפעילות את מטוס הבואינג 787 הדרימליינר". מטוסי הדרימליינר החדשים שאל על תפעיל, ימלאו תפקיד משמעותי בהמשך התנופה והצמיחה של החברה בכל רחבי העולם וביסוס המותג החזק שלה. הם יתרמו ליכולתה של החברה להרחיב את רשת הנתיבים מתל אביב ולהטיס את הנוסעים ליעדים המבוקשים, ישירות ובנוחות חסרת תקדים, הודות למחלקת העסקים החדשה ולמחלקת הפרימיום אקונומי שמושקת לראשונה באל על. קונור הוסיף: "מטוסי הדרימליינר מאופיינים בביצועים חסרי תקדים וללא מתחרים בעולם, ומאפשרים חיסכון משמעותי בצריכת הדלק. לשם ההשוואה, דגם זה יאפשר לחברת התעופה אל על חיסכון של עד 47 אחוזים בתצרוכת הדלק בקו הישיר בין תל אביב לניו יורק, בהשוואה למטוסי ה-747 הפועלים בקו זה כיום". "המפתח לביצועיים הייחודיים של מטוסי הבואינג 787 דרימליינר טמון בעיצוב המבנה המהפכני של המטוס, הכולל שימוש בחומרים מרוכבים, המהווים כ-50% מגוף המטוס והכנפיים. ארכיטקטורת המערכות המתקדמות המותקנת במטוס פשוטה, יעילה ופונקציונאלית יותר מכל מערכת המותקנת במטוסים אחרים, והופכת אותו למטוס המתקדם והנוח ביותר בעולם. אנו בטוחים כי הדרימליינר ימלא תפקיד משמעותי בהצלחה העתידית של אל על." סמנכ"ל המסחר של אל על, גונן אוסישקין, סקר בפני הנוכחים את היתרונות והשידרוגים שיקבלו כעת נוסעי אל על שיטוסו במטוסים החדשים, בהם מחלקת פרימיום אקונומי, הכוללת 28 מושבים ומחלקת עסקים, הכוללת 32 מושבים, עם מעטפת לפרטיות מיוחדת, מושבים מהחדשים בעולם ושלט אינטראקטיבי. אוסישקין ציין כי הראשון מבין 16 מטוסי הדרימליינר - בואינג 787 המתקדמים מצטרף לצי המתחדש של אל על החל מאוגוסט 2017, ועל פי הצפי לאחר שהמטוס יעבור את ההתאמות וההתקנות הנדרשות בישראל יבצע טיסות החל מספטמבר לאירופה ומסוף אוקטובר ישולב בהדרגה בטיסות ליעדים ארוכי הטווח של אל על בצפון אמריקה והמזרח הרחוק מחלקות השירות: מטוס הדרימליינר 787-9 , כולל שלוש מחלקות שירות:
- מחלקת עסקים: 32 מושבים הנפתחים למיטה שטוחה ומאפשרים גישה למעבר מכל מושב. בסידור של 1-2-1,
- פרימיום אקונומי: 28 מושבים רחבים ומרווחים , בסידור של 2 – 3 – 2.
- מחלקת תיירים: 222 מושבים, בסידור של 3 – 3 - 3 מושבי המיועדים לטיסות ארוכות טווח.
- המחלקה מונה 28 מושבים
- תצורה – 2-3-2
- מרווח בין מושבים של "38 ( 96 ס"מ)
- רוחב המושב כ- "19 (48 ס"מ)
- משענת לרגליים
- הטיית מושב של כ- "7
- מתלה למעילים
- שולחן מתקפל
- משטח לקוקטייל
- מערכת בידור AVOD מתקדמת של פנסוניק, מסך בגודל "13 , "12 בשורה הראשונה בלבד
- שטחי אחסון
- שקע חשמל ו USB
- המחלקה מונה 222 מושבים
- תצורה – 3-3-3
- מרווח בין המושבים "31 ( 78 ס"מ), (15 מושבים ב- "30, 76ס"מ)
- רוחב המושב כ– "17 (43 ס"מ)
- הטיית מושב של כ-"5
- כרית ראש מתכווננת ל 6 מצבים
- מערכת בידור AVOD מתקדמת של פנסוניק, מסך בגודל "12
- מקור חשמל ל- 115V ושקע- USB להטענה בין שני מושבים
- שטחי אחסון נוחים – כיס אחסון תחתי וכיס אחסון עילי
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}