משפחת הדרימליינר התרחבה
מטוס ה-787-10 הושק בסוף השבוע בטקס גלילה חגיגי באתר בואינג בצ'רלסטון שבדרום קרוליינה, בהשתתפות אלפי צופים, בהם נשיא ארה"ב. המטוס הראשון מהדגם, הארוך ב-5.5 מ' מהדגמים הקודמים וצפוי לחסוך עד 10% בצריכת הדלק, ימסר לסינגפור איירליינס
צילום: יח"צ|
יצרנית המטוסים בואינג השיקה בסוף השבוע (שישי) את הדגם השלישי במשפחת הדרימליינר 787-10. טקס הגלילה החגיגי, התקיים באתר החברה בצ'רלסטון שבדרום קרוליינה, בהשתתפות אלפי צופים, בהם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומושל קרוליינה הדרומית, הנרי מק'מסטר. מנכ"ל, נשיא ויו"ר בואינג, דניס מולינברג: "מה שקורה כאן היום, באתר של בואינג בדרום קרוליינה הוא סיפור הצלחה אמריקאי אמיתי. בכמה שנים בודדות הצליח הצוות שלנו להפוך מקום ריק לגמרי למתקן מתקדם לייצור כלי טיס וחלל. היום, האתר הזה מספק מטוסי 787 לחברות תעופה רבות ברחבי העולם וגם מבטיח אלפי מקומות עבודה בארה"ב". מנכ"ל ונשיא חטיבת המטוסים האזרחית של בואינג, קווין מק'אליסט: "זהו המטוס היעיל ביותר מסוגו והוא תוצאה של שנים של השקעה ועבודה קשה של חברי הצוות שלנו בבואינג, של הספקים שלנו ושל שותפינו בדרום קרוליינה ומסביב לעולם. אנחנו יודעים בוודאות, שכל לקוחותינו, כולל חברת התעופה המשיקה, סינגפור איירליינס, יאהבו את השדרוג שה-787-10 יביא עימו לציים. אנחנו מצפים בהתרגשות לראות את לקוחותינו מטיסים את הדרימליינרים החדשים שלהם". טיסת הבכורה של מטוס ה-787-10, שהינו הדגם הארוך ביותר במשפחת ה- 787 דרימליינר, עם תוספת של 5.5 מטר לעומת הדגם הקודם, צפוייה להתקיים בשבועות הקרובים והמסירה הראשונה של המטוס לחברת התעופה סינגפור איירליינס מתוכננת כבר בשנה הבאה. סך הכול הוזמנו עד היום 149 מטוסי 787-10, על ידי 9 חברות תעופה ברחבי העולם, כולל בין היתר, חברות כמו קאטאר איירווייס, KLM, ANA ובריטיש איירווייס. לדברי החברה, החבר החדש במשפחת הדרימליינר רחבי הגוף מבטיח חסכון של עד 10% בדלק וצמצום זיהום האוויר, לעומת המתחרים, ומאז כניסתם לשירות בשנת 2011, הטיסו מטוסי הדרימליינר למעלה מ-140 מיליון נוסעים, ליותר מ-530 יעדים ברחבי העולם וחסכו לחברות התעופה קרוב ל-13 מיליארד פאונד בהוצאות דלק.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}