איזי ג'ט מתחדשת
החברה קיבלה בטקס חגיגי שנערך בטולוז את מטוסי ה- A320neo הראשונים מתוך 130 מטוסים שהוזמנו. מנכ''לית החברהאמרה כי המטוס החדש "יאפשר לחברת איזי ג'ט להמשיך להציע לנוסעינו ברחבי אירופה את המחירים הנמוכים המוכרים שלנו"
מנכ''לית איזי ג'ט היוצאת
חברת איזי ג'ט קיבלה את המטוס הראשון מדגם A320neo, שהוא גם מטוס האיירבוס ה-300 ממשפחת ה-320A שמצטרף לצי המטוסים של איזי ג'ט. המטוס נמסר בטקס חגיגי, שנערך אתמול (רביעי) בטולוז, במעמד מנכ''לית איזי ג'ט קרולין מקול, נשיא הצי המסחרי ומנכ''ל התפעול של איירבוס פבריס ברג'ייה והמנכ''ל הבינלאומי של חברת CFM, גאייל מיהיו. לציון האירוע, עוצב סמל מיוחד עם מוטיב ה-A320neo על גוף המטוס. מנכ''לית איזי ג'ט, קרולין מקול, אמרה בטקס: "דגם ה-A320neo מהווה שדרוג משמעותי בכל הנוגע ליעילות צי המטוסים שלנו ויאפשר חיסכון בעלות למושב של עד כ-7 אחוזים בהשוואה לדגם הנוכחי, 320A, אשר בעצמו חסכוני בעד 8 אחוזים בהשוואה לדגם 319A. יתרון זה יאפשר לחברת איזי ג'ט להמשיך להציע לנוסעינו ברחבי אירופה את המחירים הנמוכים המוכרים שלנו לטיסות למטרות עסקים ופנאי". מקול הוסיפה כי "מאז שקיבלנו את המטוס הראשון שלנו ממשפחת ה-320A בשנת 2003, איזי ג'ט צמחה והפכה למפעילת צי מטוסי ה-320A הגדולה באירופה, עם 300 מטוסים. עם 130 מטוסי NEO שכבר הזמנו, אנחנו למעשה הלקוח הגדול ביותר באירופה של דגם המטוס המהפכני". הדגם החדש חסכוני בכ- 15 אחוזים בשריפת דלק ובפליטת דו תחמוצת הפחמן ורמת הרעש נמוכה בכ-50 אחוזים בהמראה ובנחיתה, בהשוואה לדגם הקודם ולדברי מקול: "אנו שואפים להפחית כמה שניתן את פליטות הפחמן והרעש לסביבה. על ידי שימוש במטוסי איירבוס חדישים והטסתם באופן יעיל, הצלחנו להפחית עד כה את פליטות הפחמן של הטיסות שלנו בשליש, מאז שנת 2000", והוסיפה כי "עם הוספת דגמי ה-A320neo ובעתיד, ה-A321neo, לצי מטוסינו, כאשר באמתחתנו שיפורים בתחום היעילות, איזי ג'ט הציבה לעצמה יעד חדש וקפדני יותר בהפחתת פליטות הפחמן לסך של 72 גרם בשנת 2022. זוהי הפחתה של 10 אחוזים בהשוואה לרמת הפליטות כיום ושיפור של 38 אחוזים מאז שנת 2000". "איזי ג'ט קיבלה את מטוס האיירבוס הראשון שלה בשנת 2003 ה- A319ceo", אמר פבריס ברג'ייה, מנהל התפעול ונשיא החטיבה המסחרית של איירבוס, בטקס החגיגי "14 שנה מאוחר יותר, איזי ג'ט מקבלת לידיה מטוס בעל מעבר יחיד, מהדור החדש, מדגם A320neo, הראשון מתוך 130, שהוא גם המטוס ה-300 שלה. הצמיחה של איזי ג'ט ממשיכה להיות סיפור הצלחה ראוי לציון ואיירבוס מתכבדת להיות חלק ממנו - כשהיא מעבירה לחברה מטוס חדש מדי שבועיים במשך 14 השנים האחרונות". גאייל מיהיו, מנכ''ל CFM, יצרנית מנוע ה-LEAP-1A המותקן במטוס, אמר: "מסירתו של מטוס ה-A320neo הראשון, המונע במנוע LEAP-1A, לאיזי ג'ט מסמל את הקשר החזק בין איזי ג'ט, איירבוס ו-CFM. איזי ג'ט הינה אחת מחברות הלואו קוסט המובילות באירופה, המטיסה ברחבי היבשת 269 מטוסי איירבוס מצויידים במנועים של CFM. איירבוס העניקה לנו את ההזדמנות להכניס לשוק את מנוע ה-LEAP המהפכני, המציע ביצועים משופרים באמצעות יעילות גדולה יותר בצריכת הדלק ופעולה ידידותית יותר לסביבה. מטוס ה-A320neo המונע במנוע LEAP-1A נבחר עד כה על ידי למעלה מ-100 מפעילים מסביב לעולם. עם למעלה מ-5,000 הזמנות מ-92 לקוחות מאז השקתו בשנת 2010, משפחת ה-A320neo מחזיקה כיום כ-60 אחוזים מהשוק". המטוס, שכולל 186 מושבים, ישובץ בשדה התעופה לוטון שבלונדון ויתחיל לפעול בטיסות מסחריות לאמסטרדם, מדריד ואדינבורו ב-16 ביוני.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}