ועד טייסי אל על: צפי למחסור בטייסים בעלי רשיון
ועד הטייסים הודיע כי במקביל לדיונים על תנאי העסקתם החליטה הנהלת החברה להוציא כשליש ממדריכי הטיסה והסימולטורים לחופשה מאולצת: "הנהלת אל-על בוחרת לבצע צעד חד-צדדי", אל על בתגובה: "המאמנים/ בוחנים בני 65+ החליטו כי הינם "חולים" ולא התייצבו להדרכות אליהם תוכננו"
אל על. צילום נעם מנשה
ועד טייסי אל על הודיע היום (ראשון) כי במקביל לדיונים, המתקיימים להסדרת תנאי העסקתם, החליטה הנהלת אל-על להוציא כשליש ממדריכי הטיסה והסימולטורים בחברה לחופשה מאולצת. מדובר במדריכי טיסה וותיקים בני 65 ומעלה, שהם הטייסים המנוסים והבכירים ביותר בחברה. לדברי הוועד הנהלת החברה החליטה כי שכרם של טייסים אלה יקטן בעשרות אחוזים כבר מהמשכורת הקרובה, ומדגישים כי "תוצאת מהלכה של הנהלת אל על יהיה פגיעה מתגברת במספר הטייסים, בעלי רישיון בר תוקף, שיעמוד לרשותה לביצוע לוח הטיסות המלא". בוועד מסבירים כי כל טייס אל על חייב לעבור הדרכה ומבחן בסימולטור כל חצי שנה, ובלי מבחן זה אין לו רישיון להפעיל טיסות. חוסר במדריכים מיומנים ומנוסים יפגע בתכניות הרישוי וההדרכה בחברה, טייסים עלולים לאבד את רישיון הטיסה שלהם ואל על לא תוכל לעמוד בתכנית הטיסות המתוכננת. בנוסף, בפנייה שהוציאה היועצת המשפטית של ועד טייסי אל על ליועץ המשפטי של הנהלת אל על היא מדגישה כי: הוצאת הטייסים לחופשה מאולצת מהווה הפרה של החוק שכן מעסיק אינו רשאי להוציא את עובדיו לחופשה כפויה שמטרתה איננה צבירת כוחות ומנוחה, אלא צעד ענישה. מדובר גם במהלך המנוגד להסכם הקיבוצי הקיים בחברה. הטייסים טוענים בהודעתם כי הוצאת הטייסים הוותיקים לחופשה, היא מהלך שמטרתו להשיג חסכון כלכלי לכאורה לחברה, אך עלול לפגוע באיכות ההדרכה וההכשרה שבסופו יפגע גם ברמה ובבטיחות הטיסה. פגיעה שחברת אל על אינה יכולה לקבל, ומדגישים כי: "טייסי אל על מתנגדים להתפשר על פחות מהדרכה ובטיחות הטובים ביותר, לטובת הנוסעים והחברה". יו"ר ועד טייסי אל על, הקברניט ניר צוק, בפנייה לטייסים: "חבל שהנהלת החברה בוחרת לפגוע דווקא בטייסים הוותיקים המשרתים אותה במשך שנים רבות, ולהשחיר את שמם, בכדי להשפיע על מו"מ שמתנהל בחסות יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בעודו מתקיים. אנו הטייסים עושים כל מאמץ בחדרי הדיונים בכדי להגיע לפתרון הוגן והגון להמשך העסקת טייסים ותיקים ולמתווה פרישה שמוסכם על כל הצדדים. הנהלת אל-על בוחרת לבצע צעד חד-צדדי, בניגוד להסכם שאך נחתם, שישפיע במישרין על החברה ועל הנוסעים, והכל מזווית ראייה כלכלית צרה במטרה להפעיל לחץ במסגרת מו"מ. עצוב שזוהי דרכה של ההנהלה". תגובת אל על: "מדינת ישראל אימצה את התקנות הבינ"ל והחל מנובמבר 2014 טייסים יכולים לטוס טיסה מסחרית עד גיל בלבד 65. ביה"ד הארצי דחה את תביעת הטייסים באשר לתנאי העסקתם לאחר גיל 65, ומתנהל מו"מ בראשות יו"ר ההסתדרות במטרה להגיע להבנות בנושא. במהלך המו"מ, שטרם הסתיים, נדונים גם תנאי העסקתם של מאמנים/בוחנים מקרב בני קבוצת גיל זו. למרות שהמו"מ טרם מוצה, ועל מנת להפעיל לחץ על ההנהלה ויו"ר ההסתדרות, החליטו המאמנים/ בוחנים בני 65+ כי הינם "חולים" ולא התייצבו להדרכות אליהם תוכננו. חברת אל על מצרה על פעולות כוחניות אלו של המאמנים/ בוחנים בני 65+ ומצפה כי ימלאו את משימותיהם כמתוכנן ויאפשרו למצות את המו"מ בראשות יו"ר ההסתדרות. ראוי להדגיש כי נושא זה לא היה חלק מההסכם שנחתם". החברה מדגישה כי "לא צפויים שיבושים בלו"ז הטיסות".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}