חברת התעופה FLYBE קרסה סופית וכל טיסותיה בוטלו
כפי שהתרענו בחודש ינואר, למרות שנרכשה ונתמכה ע"י קבוצת רכישה בראשות וירג'ין אטלנטיק ולמרות תוכנית התמיכה הממשלתית, ההפסדים המתמשכים והצניחה בביקוש בעקבות ה'קורונה' הובילו את החברה להכרזה על הפסקת פעילות
כפי שהתרענו לפני פחות מחודשיים, חברת התעופה הבריטית האזורית FLYBE הגיעה לסוף הדרך.
למרות תוכנית התמיכה הממשלתית והסיוע שהיא קיבלה מקבוצת וירג'ין אטלנטיק, שרכשה אותה, Flybe המשיכה לדשדש, נאלצה לצמצם פעילות, ועם השפעת נגיף הקורונה, שהוביל לירידה דרסטית בביקוש, החברה נאלצה להכריז על הפסקת פעילות. Flybe נחשבת לחברת התעופה האזורית הגדולה באירופה, הפעילה כ-75 מטוסים ב-80 נמלי תעופה בבריטניה ובאירופה, בסיסה המרכזי בנמל אקסטר והיא מעסיקה כ-2,300 עובדים. לפני שנה, כשעמדה על סף קריסה, החברה נרכשה ע"י קבוצת רכישה, 'קונקט איירווייס', בראשות וירג'ין אטלנטיק – 30%, סטובארט – 30% ו'סיירוס קפיטל' – 40%, אלא שגם הבעלות החדשה לא הועילה, ו-Flybe, שהייתה אמורה להפוך לחברת בת של וירג'ין אטלנטיק, המשיכה לצבור הפסדים.
ההכרזה הרשמית לנוסעים ולציבור פורסמה בשעה 03:00 לפנות בוקר: "כל הטיסות המופעלות על ידי חברת Flybe ו-Stobart Air בוטלו בתוקף מיידי. אנא אל תיסעו לשדה התעופה מכיוון שהטיסה שלכם לא תפעל".
מנכ"ל החברה, מארק אנדרסון, אמר: "חברת התעופה האזורית הגדולה העצמאית באירופה לא הצליחה להתגבר על אתגרי מימון משמעותיים לעסק שלה.
התפרצות נגיף הקורונה בימים האחרונים השפיעה משמעותית על הביקוש" דובר ממשלת בריטניה אמר: "ביקשנו ממפעילי האוטובוסים והרכבות לכבד את כרטיסי הטיסה של Flybe ומחברות תעופה אחרות להציע תעריפי חילוץ מופחתים, כדי להבטיח שהנוסעים יוכלו לבצע את נסיעתם בצורה חלקה ככל האפשר".