הצרות של South African Airways
חברת התעופה הלאומית של אפריקה הדרומית, המתמודדת בקשיים כלכליים, שוב בחובות עצומים. החברה פנתה השבוע לממשלה בבקשת סיוע נוסף והתריעה כי, ככל הנראה, לא תוכל לפרוע את חובותיה בשנה הקרובה ולהמשיך בפעילות סדירה
צילום: shutterstock
SAA, חברת התעופה הלאומית של אפריקה הדרומית, הנאבקת מזה שנים בקשיים כלכליים מתמשכים, הנובעים על פי הפרסומים בתקשורת בדרום אפריקה מניהול לקוי ובזבזני, ביקשה השבוע סיוע ממשלתי של 5 מיליארד ראנד (440 מיליון דולר) כדי לממן עלויות שוטפות, ויחד עם זאת התריעה כי, ככל הנראה, לא תוכל לפרוע את חובותיה בשנה הקרובה ולהמשיך בפעילות סדירה. בשנים האחרונות החברה פועלת בגירעון מתמשך, צוברת חובות גדולים ונזקקת לסיוע ממשלתי קבוע. ההערכה היא כי דרישת הסיוע האחרונה תועיל רק באופן זמני והחברה לא תוכל להמשיך לפעול במתכונת הנוכחית. המנכ"ל הנוכחי של החברה, וויאני ז'אראנה, מוביל תכנית תפנית, שנועדה לייצב את מצבה של SAA בשנת 2020, וכדי להקל על הממשלה, שחילצה אשתקד את החברה מחובותיה לתאגיד 'סיטיגרופ', נוקט אף מהלכי קיצוץ משמעותיים, כולל ביטול קווים, אך החברה אינה מצליחה להיחלץ מהקשיים. בשנת 2017 ההפסד של החברה גדל פי שלושה והסתכם ב-5.6 מיליארד ראנד. ז'אראנה ציין בקייפטאון, כי החברה זקוקה לכסף באופן מיידי, והוסיף כי אינו יודע כיצד תתמודד החברה עם חוב של 9.2 מיליארד ראנד, שהיא אמורה לפרוע עד חודש מרץ 2019, והוא תולה תקוות במגעים, שמקיימת הממשלה כדי למצוא שותפים פרטיים בעלי הון. ממשלת אפריקה הדרומית לא שקלה עד עתה להפריט את חברת התעופה הלאומית, אך נראה כי אם לא יימצאו בעלי הון, שיהיו מוכנים להצטרף לשותפות בחברה, כולל כיסוי חובותיה, הממשלה תיאלץ לשנות את עמדתה או לסגור את החברה. מנציגות SAA בישראל נמסר בתגובה: "העסקים נמשכים כרגיל, אנו עוקבים מקרוב בנעשה, ונעדכן בכל התפתחות אם אכן תהיה״.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}