אא

מלונאים נגד שמיים פתוחים

במלאת חמש שנים להסכם השמיים הפתוחים וההוזלה במחירי כרטיסי הטיסה, מלונאים ישראלים מצרים על "בריחת" ישראלים לחו"ל. לטענתם, ההסכם שאמור להיטיב גם אתם, מיטיב כרגע רק בכיוון אחד. בכיוון החוצה. ואיך הם מתמודדים עם "הבריחה" הגדולה? החל מפתיחת "חדרי בריחה" במלונות ועד ייזום סופי שבוע קונספטואליים מחוץ לקופסה

צילום: 123rf|אסף שלו צילום: 123rf|אסף שלו
במלאת חמש שנים להסכם השמיים הפתוחים בין ישראל והאיחוד האירופי, יקיימו הבוקר (ג', 10:00) שר התחבורה, ישראל כץ, והנהלת רשות שדות התעופה מסיבת עיתונאים במהלכה יציגו את הישגי ההסכם וכן תכניות עתידיות בתחום התעופה. בעוד אלה גאים במהפך שחולל ההסכם במחוזותינו: פתיחת השמיים ליותר ויותר חברות לואו קוסט והוזלת מחירי כרטיסי הטיסה, ישנם מלונאים בארץ שדווקא מצרים על ההסכם. "השמיים הפתוחים מבריחים לנו את התיירים הישראלים. ללא השמיים הפתוחים, המספרים אצלנו היו גבוהים בהרבה", אמר ל"פספורט" אסף שלו, מנכ"ל רשת מלונות רימונים. "כל אחד היום מחזיק אפליקציה שאומרת לו ברגע האחרון בוא תעלה על מטוס ב-99 דולר. זה המצב ועם זה אנחנו צריכים להתמודד". יחד עם זאת, שלו שנכנס לתפקידו לפני כתשעה חודשים, צופה כי שנת 2017 דווקא תיטיב עם ענף המלונאות ועם הרשת אותה הוא מייצג ומונה כיום תשעה בתי מלון, מנווה אטי"ב ועד אילת. לדבריו, דרכה של רימונים להתמודד עם "הבריחה", היא במתן חוויה ושירות טובים יותר ללקוח. "אנחנו יודעים לדעת שירות ומוצר טובים ואיכותיים, וזאת הדרך שלנו להתמודד עם השמיים הפתוחים. אנחנו גם מקווים שהמדינה תדע לעודד את התיירות הנכנסת ולתעל נכון את תקציבי השיווק".  
אסף שלו, מנכ"ל רשת רימוניםאסף שלו, מנכ"ל רשת רימונים
אסף שלו, מנכ"ל רשת רימונים   וברזולוציה גבוהה יותר, שלו מפרט שאחת הדרכים של רימונים להתמודד עם בריחת הישראלים לנכר היא "חדרי בריחה". מדובר בטרנד שהולך וצובר תאוצה באחרונה המתפשט ברחבי הארץ כמו פטריות אחרי הגשם. כיום יש לא מעט חדרים כאלה ורבים נוספים בדרך. זהו משחק חברה בו אנשים ננעלים בחדר יחד עם משתתפים אחרים וצריכים להשתמש בחפצים שונים הנמצאים בחדר כדי לפתור סדרה של חידות, למצוא רמזים, לפענח צופנים ולהימלט מהחדר תוך זמן מוגבל. לדברי שלו, רשת רימונים מתעתדת להכניס חדרי בריחה במלונותיה באילת ובנצרת שיחלו לפעול באפריל הקרוב. "בהתאם לחוות דעת של האורחים, נוסיף חדרי בריחה במלונות נוספים".   "רוצים תפוסה גבוהה אבל לא בכל מחיר"   שלו צופה כי במהלך 2017, התפוסה ב"רימונים" תגדל ל-70%. "אבל לא בכל מחיר. בסופו של יום, אנחנו חברה מסחרית ולא תמיד תפוסה גבוהה מעידה על רווחיות. המטרה היא לא להגיע לתפוסה של 100% ועם הכנסה נמוכה". ומה באשר להוזלת מחירי הנופש בענף וברשת? לדברי שלו, "נכון להיום, אני לא רואה איך אפשר להוריד את עלויות בתי המלון בארץ. בחו"ל אני לא רואה משגיח כשרות, מציל בבריכה ואנשי ביטחון. ועוד לא דיברנו על airbnb. אני לא רואה את זה קורה כתוצאה מהדיבורים ומהתכניות של שרי התיירות והאוצר. כמובן שנשמח אם זה יתאפשר, אבל חייבת להיות פה התערבות רגולטורית משמעותית. אנחנו נמשיך למקסם רווחים ובד בבד לתת לאורחים שלנו שירות ראוי במחיר הוגן". פרמטר נוסף באג'נדה של רימונים  לשנת 2017 הוא הגדלת מלאי חדרי המלון. "אנחנו בוחנים אפשרות להרחיב את הרשת. להגדיל את כמות החדרים. מחפשים מלונות נוספים. באסטרטגיה שלנו להרחיב את בנק החדרים באזורים תל-אביב, אילת וים המלח. כלומר, כניסה לשני אזורים חדשים מבחינתנו: תל-אביב וים המלח".   "הסכם שמיים פתוחים מיטיב כרגע בכיוון אחד. בכיוון החוצה"   בדומה לרימונים, גם רשת קראון פלזה צופה צמיחה במהלך 2017. "קראון פלזה החלה אשתקד תהליך של מעבר מרשת בבעלות לרשת בניהול שיימשך גם ב-2017, ויש לנו כוונה להגדיל גם את הסכמי הניהול שלנו. הראשון בהם יהיה בסוף 2017 עם מלון הוטל אינדיגו בשרונה מרקט. בנוסף, אנחנו מנהלים מו"מ לגבי ניהול של מלונות נוספים בירושלים ובתל-אביב", כך אמר אורן בוטבול, סמנכ"ל שיווק ומכירות ברשת קראון פלזה המונה 8 בתי מלון ונסחרת בבורסה (נץ מלונות). עוד לדבריו, במהלך השנה הרשת צפויה גם לשפץ את מלונותיה בים המלח, תל-אביב, ירושלים ואילת. ומה באשר למחירים ללקוח הקצה? "אנחנו מתכוונים להיות ווליו פור מאני. מצד שני, הכל תלוי ברגולציות. אם יבטלו למשל את החובה להעסיק מציל בבריכה, יהיה לנו קל יותר להוזיל עלויות לאורחים". בוטבול צופה השנה גידול של כ-5% בתנועת התיירות הנכנסת לעומת 2016 וסוג של סטגנציה בתיירות הפנים. "אנחנו רשת המתבססת על קהל עסקי שמגיע בדקה ה-90. מתארחים אצלנו 60% תיירים ו-40% ישראלים. האחרונים מעדיפים לנסוע לחופשות בחו"ל בגלל מחירי הטיסות הזולים והיצע הטיסות הגדול. הסכם השמיים הפתוחים אמור להיטיב גם אתנו, אבל כרגע הוא מיטיב רק בכיוון אחד. בכיוון החוצה".  
אורן בוטבול,סמנכ''ל שיווק ומכירות של רשת קראון פלזה והוליידי אין. צילום: תמר מצפיאורן בוטבול,סמנכ''ל שיווק ומכירות של רשת קראון פלזה והוליידי אין. צילום: תמר מצפי
אורן בוטבול, סמנכ''ל שיווק ומכירות רשת קראון פלזה. צילום: תמר מצפי   עוד לדבריו, אחת הדרכים להתמודד עם המצב כאמור, הם מבצעים עמוקים יותר. "החורף אנחנו מציעים הנחות ב-25% יותר לעומת חורף 2016. כמו כן, אנחנו מציעים הנחות של עד 50% למקדימים להזמין חופשה לעומת 30% בשנה שעברה. בנוסף, השנה, עד סוף פברואר, אנחנו מציעים הצטרפות חינמית למועדון הלקוחות שעולה 250 שקל לאדם". זאת ועוד, השנה, כך אומר בוטבול, קראון פלזה מתגברת עוד יותר סופי שבוע קונספטואליים עם דגש על קולינריה. "בסופ"ש הקרוב אנחנו מציעים לאורחים שלנו באילת סוף שבוע פלאו". ואחרי הכל, בוטבול סבור כי מספר הלינות בקראון פלזה יגדל השנה ב-3%-4%.  "אופטימיות זהירה: לא פשוט לגדול, אבל אפשרי".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: